Jag tror nog mera att man IFRÅGARSÄTTER polisens jobbmetoder...!!!
Om polisen här i sverige ska få den respekt dom borde ha så måste dom också ge allmänheten den respekt dom förtjänar.
Ex, om polisen står vid ett dagis (30 km/h) o tar fortkörare så får dom respekt
om dom står vid vägen en kväll o tar in ALLA fordon för nykterhetskontroll får dom respekt
Men om dom står gömda ute på någon tom väg (motorväg kanske) en tidig söndagsmorgon o tar folk för att dom kör 10-20 km/h för fort... Kanske deras jobb men så väldans mkt respekt får dom nog inte
Lr om dom kommer till ngn mc parkering o ylar över att din reflex faktiskt lite fel o blir allmänt dryga o otrevliga som om du har gjort världens brott!! Får dom respekt då?? Är det motiverat...??
Nej, men så ser det ut.
Jag är yrkeschafför o ser en massa skit på vägarna varenda dag, o minst i ggn i veckan räddar jag folk som begår "misstag" framför min lastbil som kunnat sluta med död o svårtskadade. Vad gör polisen??
När jag ringer in misstänkta rattfyllon på vägarna får jag ofta svaret att dom inte har tid lr patruller som kan åka på det.
Får svensk polis respekt av mig... nja, en hel del av våra konstaplar i tjänst får inte det. Fast det finns många bra så behövs det en ATTITYDS förändring i stora delar av våran kår!!!!
Har polisen eran respekt?? O isf förtjänar dom verkligen det??
O ja, man kan dö när man kör hoj!! Visste ni inte det??