Diskussion olyckor 2011

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Klart hon gör, det var ju hennes pojkvän.
Hon är 17 bast, hur mogen är man då?
Tro mig, hon kommer att tona ner sin kaxiga attityd när det här sjunkit in.

Jag försvarar ingen, jag ser idioter i trafiken dagligen, men jag önskar inte livet ur nån för det.


Jag önskar inte ens livet ur mina fiender.


Det är det jag menar med sitt fjortisbeteende att hon inte är så mogen.
Har en snart 14 åring dotter hemma som tror på allt som står och visas på internet, och allt de gör är rätt.

Tragiskt att han omkom helt klart och vet vilket helvete hon och hans familj kommer att ha, men det berättigar inte hans körning.
 

sportbike

Guest
Jag önskar inte ens livet ur mina fiender.


Det är det jag menar med sitt fjortisbeteende att hon inte är så mogen.
Har en snart 14 åring dotter hemma som tror på allt som står och visas på internet, och allt de gör är rätt.

Tragiskt att han omkom helt klart och vet vilket helvete hon och hans familj kommer att ha, men det berättigar inte hans körning.

Det finns ju egentligen ingenting som berättigar en idiotkörning, men det som skett har skett och ingen blir väl lyckligare av att kasta skit på personen som överlevde kraschen, hon kunde knappast påverka framfarten.
Det som är så tragiskt är alla hojåkare som är så jävla duktiga i sin egen lilla värld bakom tangentbordet.
Tragiskt.
 

magnus-08

La Famiglia Aprilia Svezia
Gick med
23 Sep 2009
Ort
hus
Hoj
Aprilia, Tuono
klagas en hel del på Polisen, vi lever i ett rättsamhälle där polisen har skyldighet att beivra lagbrott, är detta konstigt?

Polisen gör sitt jobb!

Om någon individ bestämmer sig för att bryta mot lagen så ska man inte bli förvånad om polisen försöker stoppa detta!

det är inte små barn som inte vet vad rätt och fel är!
bestämmer man sig för att köra som en dåre i farter som man inte kan kontrollera så får man ta konsekvensen av detta!
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Tragiskt på många plan

Alla dessa olyckor är tragiska på många plan
De dom kraschar
De som ser eländet
De anhöriga
De som läser om eländet
De som tappar glädjen pga olyckornas ökningar

Vart är vi på väg?
Är detta ett stadsfenomen med utgallring eller va fan händer?
Vi lite äldre körde också för fullt , men en Amazon toppade 150 km/h om du höll bonnagas en halv dag och Honda CB 750 gick inte heller över 200 km/h vilket var tur med tanke på väghållningen.
Dagens snorvalpar har ju hojar kapabla till 300 km/h och bilar med hundratals hästkrafter.
Hur fan hade vi klarat oss med de resurserna när vi var 18-20 år???

Och ni som drabbats på sistone ( särskilt 17:åriga tjejen ) jag tycker ni ska kontakta kommunens krisgrupp eller kyrkan och ta er tiden till en riktig debriefing och långa samtal så att ni kan landa tryggt senare..

Och ni som inte drabbats ännu kan ju stänga datorer och tv apparater 3 timmar och sätta er med de närmaste i soffan eller vid köksbordet och fundera på vad i livet som har mest betydelse för er.

Vi måste få en förändring till stånd snart annars ser framtiden inte så ljus ut som den borde.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Det finns ju egentligen ingenting som berättigar en idiotkörning, men det som skett har skett och ingen blir väl lyckligare av att kasta skit på personen som överlevde kraschen, hon kunde knappast påverka framfarten.
Det som är så tragiskt är alla hojåkare som är så jävla duktiga i sin egen lilla värld bakom tangentbordet.
Tragiskt.


Kastat skit vill jag inte påstå att jag har gjort.
Dock en vinkling till hennes naivitet.

Har aldrig påstått att jag är felfri.
Jag har kört en annan bil i häcken och ja helt klart mitt fel.
Men inte fan börjar jag skylla på bussen som körde rätt ut i korsningen framför bilen jag dundrade in i.
Jag lider av sviterna över 5 år senare, men jag skyller inte på nån än mig själv!
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Mycket pajkastning här nu.

Blir lätt så när denna äckliga dubbelmoral infinner sig. Det som har hänt har nu hänt och det handlar inte längre om ett efterfölje utan om en ung grabb som gått bort

Tycker vi kan bevara värdigheten över denne döde kille och skippa moralenpredikan. Mustjafen gick ut hårt men som så många andra hade det lika gärna kunnat varit han som drog in i bommen igår.
 

hasseman

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 954 RR
Håller med om att lägg ner tråden nu om olyckan i går ! Detta är ingen bra reklam för oss som gillar att åka hoj !
Tragiskt ändå så det räcker för familj och vänner ! Polisen gjorde sitt jobb , och Mc föraren en Idiotisk fel bedömning som vi säkert alla gjort nån gång ! Som tur var råkade ingen oskyldig illa ut !
Så jag tycker nog inte en del här ska sitta och vara domare och döma när ni inte vet !!!
En ung kille har ryckts bort som hade hela livet framför sig !
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vart är vi på väg?
Är detta ett stadsfenomen med utgallring eller va fan händer?
Vi lite äldre körde också för fullt , men en Amazon toppade 150 km/h om du höll bonnagas en halv dag och Honda CB 750 gick inte heller över 200 km/h vilket var tur med tanke på väghållningen.
Dagens snorvalpar har ju hojar kapabla till 300 km/h och bilar med hundratals hästkrafter.
Hur fan hade vi klarat oss med de resurserna när vi var 18-20 år???

Men dödstalen och skadade var betydligt högre på er "goda tid".

Det ÄR bättre nu, men vi är mer medvetna om vad som sker iom nätet.
 

Alcayna

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Ort
Haninge
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Bor i Vendelsö och såg polishelikoptern samt hörde jakten (hoj + flertal sirener). Helikoptern flög så lågt att radhuset som jag bor i skakade. Vår son som låg och sov vaknade (och han är inte känslig för ljud). Mina föräldrar var ute och gick vid gudö där de bor och såg jakten på gudöbroleden hojen hade då två civilbilar + snuthoj efter sig och de låg NÄRA samt helikoptern som låg på mycket låg höjd och följde jakten. Allt detta för en rödljuskörning eller vad det nu var som startade jakten..

Men när det ska jagas bankrånare eller när en helikopter flyger iväg med över 30 miljoner då är det inte en snutjävel som vågar följa efter. Och polisen har självklart inte gjort något fel den här gången heller. Man kanske ska sadla om och bli polis? Svensk polis måste ju vara världens mest kompetenta yrkeskår, de har ju ALDRIG begått ett fel i tjänsten. Man skulle ju inte direkt behöva oroa sig över att göra fel på jobbet.

Var själv ute och gasade igår och det var ju inte lite poliser ute längs nynäsvägen.. Så trött på häxjakten varenda onsdag.. För att inte tala om förra årets "tillslag" på skogis.
 

Smagatusk

Guest
Förstår er båda.

Trist det som hänt men ärligt talat känner jag inte mycket för killen eller tjejen för den delen heller.
Hon sitter med sitt fjortisbeteende och försvarar hans körning.

Tycker det är bra att åtminstone en inte reflexskriver "rip" och "vif" och allt möjligt.

Däremot är jag lite konfunderad att just DU skriver ett inlägg av typen jag citerade dig på. Du brukar ju gapa och skrika och be folk hålla käften när man är lite okänslig i trådar om dödsolyckor. Lika okänslig som du var här.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Bor i Vendelsö och såg polishelikoptern samt hörde jakten (hoj + flertal sirener). Helikoptern flög så lågt att radhuset som jag bor i skakade. Vår son som låg och sov vaknade (och han är inte känslig för ljud). Mina föräldrar var ute och gick vid gudö där de bor och såg jakten på gudöbroleden hojen hade då två civilbilar + snuthoj efter sig och de låg NÄRA samt helikoptern som låg på mycket låg höjd och följde jakten. Allt detta för en rödljuskörning eller vad det nu var som startade jakten..

Men när det ska jagas bankrånare eller när en helikopter flyger iväg med över 30 miljoner då är det inte en snutjävel som vågar följa efter. Och polisen har självklart inte gjort något fel den här gången heller. Man kanske ska sadla om och bli polis? Svensk polis måste ju vara världens mest kompetenta yrkeskår, de har ju ALDRIG begått ett fel i tjänsten. Man skulle ju inte direkt behöva oroa sig över att göra fel på jobbet.

Var själv ute och gasade igår och det var ju inte lite poliser ute längs nynäsvägen.. Så trött på häxjakten varenda onsdag.. För att inte tala om förra årets "tillslag" på skogis.


Om du läser texten i tidningarna så berättar de att helikoptern följer hojen på behörigt avstånd efter att alla bilar och motorcyklar slutat visa sig.
Nu var det ju bilar när du såg och hörde dem.

Häxjakt vetifan om jag vill kalla det när han begår en så pass allvarligt trafikförseelse som rödljuskörning.
Hade du sagt samma sak om din fru, barn eller föräldrar eller kanske du själv gått över gatan med grön gubbe på stolparna?

Tycker det är bra att åtminstone en inte reflexskriver "rip" och "vif" och allt möjligt.

Däremot är jag lite konfunderad att just DU skriver ett inlägg av typen jag citerade dig på. Du brukar ju gapa och skrika och be folk hålla käften när man är lite okänslig i trådar om dödsolyckor. Lika okänslig som du var här.

Touche kanske, men denna är rätt annorlunda än många andra dödsolyckor.
Min åsikt ivf.


Samtidigt hoppas jag att tjejen kommer till insikt vad som egentligen har hänt och kanske omvärderar sina tankar plus att hon kan skatta sig lycklig över att hon är blåslagen och fått sy lite.
Sen såren i själen är inget man tyvärr kan sy ihop.
 
Last edited:

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag kör inte på vägen längre. Dels för att jag inte har råd och dels för att jag inte kan hålla mig från att köra för fort...

Men det som har hänt är tragiskt! Alla som tycker annorlunda bör sätta sig in i familjens situation! Tänk om det varit din son etc!
Lider med killens familj och tjejen!
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Polisen gör sitt jobb!

Jag tror nog mera att man IFRÅGARSÄTTER polisens jobbmetoder...!!!

Om polisen här i sverige ska få den respekt dom borde ha så måste dom också ge allmänheten den respekt dom förtjänar.

Ex, om polisen står vid ett dagis (30 km/h) o tar fortkörare så får dom respekt
om dom står vid vägen en kväll o tar in ALLA fordon för nykterhetskontroll får dom respekt
Men om dom står gömda ute på någon tom väg (motorväg kanske) en tidig söndagsmorgon o tar folk för att dom kör 10-20 km/h för fort... Kanske deras jobb men så väldans mkt respekt får dom nog inte
Lr om dom kommer till ngn mc parkering o ylar över att din reflex faktiskt lite fel o blir allmänt dryga o otrevliga som om du har gjort världens brott!! Får dom respekt då?? Är det motiverat...??
Nej, men så ser det ut.
Jag är yrkeschafför o ser en massa skit på vägarna varenda dag, o minst i ggn i veckan räddar jag folk som begår "misstag" framför min lastbil som kunnat sluta med död o svårtskadade. Vad gör polisen??
När jag ringer in misstänkta rattfyllon på vägarna får jag ofta svaret att dom inte har tid lr patruller som kan åka på det.
Får svensk polis respekt av mig... nja, en hel del av våra konstaplar i tjänst får inte det. Fast det finns många bra så behövs det en ATTITYDS förändring i stora delar av våran kår!!!!

Har polisen eran respekt?? O isf förtjänar dom verkligen det??

O ja, man kan dö när man kör hoj!! Visste ni inte det??
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag tror nog mera att man IFRÅGARSÄTTER polisens jobbmetoder...!!!

Om polisen här i sverige ska få den respekt dom borde ha så måste dom också ge allmänheten den respekt dom förtjänar.

Ex, om polisen står vid ett dagis (30 km/h) o tar fortkörare så får dom respekt
om dom står vid vägen en kväll o tar in ALLA fordon för nykterhetskontroll får dom respekt
Men om dom står gömda ute på någon tom väg (motorväg kanske) en tidig söndagsmorgon o tar folk för att dom kör 10-20 km/h för fort... Kanske deras jobb men så väldans mkt respekt får dom nog inte
Lr om dom kommer till ngn mc parkering o ylar över att din reflex faktiskt lite fel o blir allmänt dryga o otrevliga som om du har gjort världens brott!! Får dom respekt då?? Är det motiverat...??
Nej, men så ser det ut.
Jag är yrkeschafför o ser en massa skit på vägarna varenda dag, o minst i ggn i veckan räddar jag folk som begår "misstag" framför min lastbil som kunnat sluta med död o svårtskadade. Vad gör polisen??
När jag ringer in misstänkta rattfyllon på vägarna får jag ofta svaret att dom inte har tid lr patruller som kan åka på det.
Får svensk polis respekt av mig... nja, en hel del av våra konstaplar i tjänst får inte det. Fast det finns många bra så behövs det en ATTITYDS förändring i stora delar av våran kår!!!!

Har polisen eran respekt?? O isf förtjänar dom verkligen det??

O ja, man kan dö när man kör hoj!! Visste ni inte det??



Håller självklart med dig, dock så begår han en allvarlig trafikförseelse precis framför en polis och inte att reflexen sitter fel eller inte är CE märkt.
Ska han blunda?

Jag kör inte på vägen längre. Dels för att jag inte har råd och dels för att jag inte kan hålla mig från att köra för fort...

Men det som har hänt är tragiskt! Alla som tycker annorlunda bör sätta sig in i familjens situation! Tänk om det varit din son etc!
Lider med killens familj och tjejen!


Har skrivit att jag lider med familjen vet själv hur det är att hastigt och olustigt är att förlora en ung närstående.
 
Last edited:

DIF

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Sthlm
Hoj
streetfighter
Många raketforskare som skriver och tycker till hela jävla tiden om precis allting!

Det var ingen annan än han själv som vred på gasrullen igår så det finns ingen annan att skylla på!

Jag VET att det låg snutbilar i häcken på honom HELA tiden. Och polisens senaste pressmeddelande "Vi vet att han inte såg helikoptern" är tyvärr ren jävla lögn.

Min vän som tyvärr borde ha stannat direkt igår, vred på huvudet för att titta vart helikoptern/bilarna låg efter honom då bommen dök upp. När han tittar fram igen är det för sent.

Nu åker vi och tänder ljus för våran kompis och tänker & stöttar hans familj!
Färdig diskuterat

Vila i frid bästa Chrille! Vickan, hoppas du kryar på dig och tar dig igenom det här tillsammans med oss som stöttar dig!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top