Diskussion olyckor 2011

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Varför åkte han inte mot Bromma flygplats eller typ Arlanda, Skavsta. Där bör ju helikoptern fått flygförbud eller?

Visste inte att en helikopter har en osynlighets & ljudlös knapp i instrumentbrädan förrän några dagar sedan. Såg helikoptern den kvällen i full färd och låg höjd förmodligen efter någon...

Alla som tycker polisen gjorde rätt är väll de som aldrig skulle dra snuten.

De som tycker polisen gjorde fel är väll de som skulle dra snuten eller dragit snuten tidigare.

Tycker båda gjorde fel.....och att de var en djävligt onödig och tråkig olycka!! Synd att polisen ska vara oärliga när de synas...

RIP!
På en viss höjd är väll helikoptern nästintill "osynlig"
och "ljudlös" ? I alla fall när man håller en hastighet på 250 +
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Tjena PUCKO!
Kan du förklara var i inlägg #1027 (eller något annat inlägg) som jag ifrågasätter att han:
- Försökte smita från polisen
- Lät bli att stanna för polisen
- Att jakten pågick 45 minuter

Min grundinställning är mycket enkel.

Alla kan bryta mot trafikregler, även den mest rättrogne kan göra det. Det kan vara av misstag, tex om någon missar ett rödljus, det kan vara medvetet om man tex kör för fort för det är frestande.

Men där går också gränsen, om det händer och man blir stoppad får man också vara beredd att ta sitt straff, så enkelt är det.

Smiter man och brassar i 250 km/h så har man ju förverkat sina rättigheter tycker jag.
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Mc-förare i krock med traktor – dog.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13371087.ab

Min grundinställning är mycket enkel.

Alla kan bryta mot trafikregler, även den mest rättrogne kan göra det. Det kan vara av misstag, tex om någon missar ett rödljus, det kan vara medvetet om man tex kör för fort för det är frestande.

Men där går också gränsen, om det händer och man blir stoppad får man också vara beredd att ta sitt straff, så enkelt är det.

Smiter man och brassar i 250 km/h så har man ju förverkat sina rättigheter tycker jag.

Tycker jag med, mer eller mindre, MEN har föraren en passagerare så borde dem aldrig utsätta en oskyldig människa för något sådant. Nu lägger vi ner tråden och tar lärdom av det som har hänt istället.
 
Last edited:

Bologna

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Södermalm
Hoj
Ducati 900 ss / Ducati 1000 Sport Classic
Jag var med här på Sporthoj i princip från allra första starten men raderade allt och avslutade kontot för 6-7 år sedan.
Anledning? Ville inte ha något att göra med ett forum där så många uppenbarligen var rasister, politiska extremister, kriminella, allmänt okunniga och obildade och i många fall dessutom rejält dumma i huvudet.
Är själv varken ängel eller geni men det blev för mycket idiotiskt trams helt enkelt.

Efter ett par år startades nytt konto under annat namn - majoriteten på SH är ju vettiga, trevliga människor och här finns ett stort kunnande om och entusiasm för allt som rör motorcyklar och annat jag tycker är trevligt.

Denna tråd får mig att fundera på att hoppa av igen!

Instämmer, tyvärr..
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Oändliga spekulationer som inte kommer göra någon gladare, gör nu att tråden stängs. Starta ej en massa nya trådar enbart för att fortsätta era dispyter.

Tråd stängd, men öppnas igen om några dagar eller nån vecka.
 

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Ort
Gävle
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
Någon som vet hur det gick för han/ hon eller dom som krockade med lastbilen i gävle i dag? Det hade legat 2 hjälmar på platsen så ev kan dom ju ha varit 2 om inte ena hjälmen varit med för framtida passagerare.
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
kvinnlig mc tjuv i så låg ålder, kan fan inte vara vanligt.

nu ännu ovanligare...

Men riktigt dålig artikel. Börjar i slutet skriva om en lastbil, har den ens nånting med olyckan att göra? Gissar på det och tycker att de då borde skriva att hon krockade med en vänstersvängande lastbil...
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
nu ännu ovanligare...

Men riktigt dålig artikel. Börjar i slutet skriva om en lastbil, har den ens nånting med olyckan att göra? Gissar på det och tycker att de då borde skriva att hon krockade med en vänstersvängande lastbil...

Lastbilen körde ut på E22an från en enskild väg med stopp-plikt, lastad med grus vägde säkert 53-60+ ton totalt. Tyvärr tar det lång tid att komma över vägen från stillastående och om det stämmer att hon verkligen hade svinhög fart så blir det svårt att lägga skulden på lastbilsföraren i detta fall.

Tyvärr är det ju inte alldeles ovanligt att vittnen till olyckor med
Mc får för sig att mcn höll jättehög fart när det senare visar sig att mcn höll lagstadgad hastighet.

(Vet att den var stulen och att hon var välkänd av polisen.)

Not sent from an iProduct...
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
Lastbilen körde ut på E22an från en enskild väg med stopp-plikt, lastad med grus vägde säkert 53-60+ ton totalt. Tyvärr tar det lång tid att komma över vägen från stillastående och om det stämmer att hon verkligen hade svinhög fart så blir det svårt att lägga skulden på lastbilsföraren i detta fall.

Tyvärr är det ju inte alldeles ovanligt att vittnen till olyckor med
Mc får för sig att mcn höll jättehög fart när det senare visar sig att mcn höll lagstadgad hastighet.

(Vet att den var stulen och att hon var välkänd av polisen.)

Not sent from an iProduct...

Mina förutfattade meningar säger att det säkert gick för fort och var bara en tidsfråga innan en krasch inträffade och säkert som du säger inte lasbilsförarens fel.


Men det jag reagerade på var artikeln där man fick gissa sig till att det var mer än en singelolycka.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Såg också videon i morse. Imponerande hur de lyfter bilen och undsätter mannen. Förstår inte riktigt hur han fick plats under bilen. Så hög är inte en BMW 5 serie. Måste vara på håret.
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
En död i mc-olycka
24 september 2011 kl 08:24, uppdaterad: 24 september 2011 kl 08:29

En man i 30-årsåldern avled natten mot lördagen i en mc-olycka på länsväg 556 i Tungelsta i Haninge söder om Stockholm. Motorcykeln körde av vägen och mannen avled troligen omedelbart, uppger stationsbefälet i Handen.



http://www.svd.se/nyheter/inrikes/en-dod-i-mc-olycka_6497498.svd

Fråga: Var i h_____e ligger länsväg 556?

lv556 i AB-län är i mitten av bilden, öster ut från Tungelsta.
 

Bifogat

  • AB-lv556-2.jpg
    AB-lv556-2.jpg
    90.8 KB · Visningar: 210

freij

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Drz 400sm, hva 125
Idag har man fått känna på hur det är att krocka med en stadsjeep.
Mår bra men har ont i huvet o nacken, men på akuten sa dom att det inte var någon fara som tur va!

Tur i oturen att det var en jeep o inte en 740 eller dylikt med låg baklucka då att jag troligt vis skulle flygit över!
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Enligt åtalet har kvinnan av oaktsamhet brustit i uppmärksamhet och inte
iakttagit väjningsplikt för den kommande trafiken på huvudleden, varpå hon
anses som vållande av olyckan. Åtalet rubriceras "ej iakttagit väjningsplikt,
vållande till annans död och vållande till kroppsskada".


http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/artikel.aspx?ArticleId=6454841

Hoppas bara att den inte blir nerlagd och att det uppmärksammas
vid en fällande dom i tidningarna som är så duktiga på att skriva om
mc-döden.
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Poliser frias efter dödskrasch på mc i Årsta den 20 juli !

Varför blir Jag inte förvånad. Ännu en anmälan mot polisen för våld i tjänsten - nedlagt i brist på bevis/brott kan ej styrkas.
Istället för att hamna i en ändlös diskussion om vems som har skuld till olyckan.
Frågar Jag mig själv är det rättssäkert att poliser utreder sig själva (förundersökning) eller att åklagare bygger sitt beslut på en (jävig) polisutredning, om utredningen ska läggas ned eller åtal väckas.
Varför går det inte att överklaga beslutet att - lägga ned en brotts utredning. Det alternativ som återstår är att väcka enskilt åtal som du får bekosta själv & förlorar du så får du sälja allt du har villan, sommarstugan, båten mm. för att betala båda parters rättegångskostnader + ev. dömt skadestånd.
Detta upplägga har bara en funktion - att avskräcka från att väcka åtal.
Jag hedrade denne fallne Broder med en tyst minut vid olycksplatsen dagen efter medan blommor & ljus var kvar. Ägnade Hans familj, flickvän en tanke.
Han var inte utan skuld - men är det dödsstraff på att i sin omognad fatta en radda fel beslut...? Och som Jag ser det hetsades till döds av hela Söderorts tillgängliga polis resurser.Att sedan massmedia köper polisens version rakt av gör mig illamående. Den tredje stadsmaktens uppgift är att granska makten & myndigheter & inte fungera som en megafon åt dem, pinsamt.

R.I.P. vi är många som sörjer dig.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13952191.ab
 
Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Varför blir Jag inte förvånad. Ännu en anmälan mot polisen för våld i tjänsten - nedlagt i brist på bevis/brott kan ej styrkas.
Istället för att hamna i en ändlös diskussion om vems som har skuld till olyckan.
Frågar Jag mig själv är det rättssäkert att poliser utreder sig själva (förundersökning) eller att åklagare bygger sitt beslut på en (jävig) polisutredning, om utredningen ska läggas ned eller åtal väckas.
Varför går det inte att överklaga beslutet att - lägga ned en brotts utredning. Det alternativ som återstår är att väcka enskilt åtal som du får bekosta själv & förlorar du så får du sälja allt du har villan, sommarstugan, båten mm. för att betala båda parters rättegångskostnader + ev. dömt skadestånd.
Detta upplägga har bara en funktion - att avskräcka från att väcka åtal.
Jag hedrade denne fallne Broder med en tyst minut vid olycksplatsen dagen efter medan blommor & ljus var kvar. Ägnade Hans familj, flickvän en tanke.
Han var inte utan skuld - men är det dödsstraff på att i sin omognad fatta en radda fel beslut...? Ock som Jag ser det hetsades till döds av hela Söderorts tillgängliga polis resurser.Att sedan massmedia köper polisens version rakt av gör mig illamående. Den tredje stadsmaktens uppgift är att granska makten & myndigheter & inte fungera som en megafon åt dem, pinsamt.

R.I.P. vi är många som sörjer dig.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13952191.ab

Hur många indianer saknas i din kanot? Eller har alla hönsen rymt?
Skulle ytterligare resurser slösas för att ett moppefucko väljer att göra alla fel man kan göra?

Det enda du lyckas få rätt i är att det altid är sorgligt när någon dör.

Vem fan har dömt honom till dödsstraff, utom personen i fråga självt?
Och ännu mer gjorde han det själv henom att inte ha behörighet att föra fordonet, kompetens att göra det, eller, enligt dig, mogenhet att göra det.
Alltså, allt fel. Så att komma med ditt patetiska: Det är Polisens fel, är bara ynkligt och visar på förpubertal nivå.
Väx upp! Du kommer med åldern att lära dig: Don´t do the crime, if You can´t do the time:arsele

Eller läs och lär av följande kloka ord::tummenupp
Det beror på vad Du menar med "Riktigt jävla bra på att köra MC" är det att köra som en galning på allmän väg - så råder Jag Dig att lyssna extra noga på teori avsnittet riskmedvetenhet & defensiv körstil, så slipper Du lära dig den sanningen från sjukhussängen.
Annars är det som de andra skrivit träna dig körvan & gå bankurser. Fördelen med bana är att du slipper bilar, stubbar & stenar om du gå omkull.
Lycka till med körkortet & kör försiktigt.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top