Tyvärr så tillbringades inte resterande lördagen vid datorn, så du får förstöra min söndagsmorgon istället
Det är jättelätt för alla att sitta och säga att man ska göra hit och dit, för alla som gör det har sin egen syn på hur lagar ska följas och att polisen bara gör sitt arbete.
Brottet som har inlett jakten befogar ändå inte ett liknande pådrag.
Hur ofta används helikoptern och det otaliga antalet bilar, i samband med våldtäkter?
Hur ofta används så stor del av Stockholms poliskår till att på en och samma kväll jaga efter rattfyllon?
Det är två brott som i mina ögon är värre än busande på hoj. Jag har säkert fel!
Visst, dom brotten drabbar ju inte hojkollektivet på samma sätt, men med tanke på att polisen räknar med att det åker runt minst 2000 rattfyllon/dygn i Stockholm så har jag lite svårt att förstå hur dom hellre håller på med sina onsdagspådrag.
Någon undrade om jag hade reagerat likadant om det var min stulna hoj?
Ja, jag hade reagerat likadant för ingen hoj i världen är värd en människas liv. Eller i värsta fall fler människor. Det finns faktiskt andra människor på vägarna som kan råka illa ut också som inte har med saken att göra. Med tanke på hur uppmärksamma bilister är i trafiken så är en sån här jakt livsfarlig.
Det är för många risker att ha en adrenalinstinn mc-förare tokfarande genom stan under så lång tid för att det ska vara tillåtet.
Peter1980: Det du skriver sker redan idag och polisen gör inte ett skit åt det, förutom fortkörningarna då. Dom trafikregler som faktiskt finns verkar väldigt få med körkort känna till!
Att det är grönt ljus för någon betyder inte att dom inte måste vara beredda på att stanna. Det första körkortsboken lär ut, du har inga rättigheter i trafiken, bara skyldigheter.
Puke away now folks!