Diskussion olyckor 2011

Rayyan

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2011
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R
Intressant iaktagelse hämtad från FB.

Ursprungligen postat av tigerraket
Hon säger själv i sitt uttalande: Han vände sig om och frågade mig vad vi skulle göra. Inte vet jag svarade jag. Kör in i tunnlen och stanna så kan vi kanske springa ut därifrån.

Anstiftan till mord eftersom hon visste att det var avstängt.
Grovt vållande till annans död. Hon uppmanar att köra in på en avstängd väg.

Ganska slut i huvet där.
Jävla mördare och pucko. Verran alltså.

Hade bimbon hållit käften så kanske det hade klarat sig lite bättre med bara böter och kortare fängelsestraff pga upprepade förseelser.
Nej, nu är bimbon så övertygat om att polisen gasade åt den jävla idioten och bimbon på pallen.
Hon (Verran) är så slut i huvudet så att t,o,m, NASA har lagt ut en varning på nätet.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Polisens (eventuellt?) felaktiga beteende vid efterföljandet bör verkligen utredas. Är en rödljuskörning verkligen ett brott som befogar en liknande insats?

Innan nån svarar, så tänk på, att bryta mot stopplikt är detsamma som att köra mot rött. Det gäller även mitt i natten om det inte finns trafik på miltal omkring.

Killen dog för att han körde in i en bom, det är inte polisens fel. Men hade han levt idag om polisen hade släppt honom när dom märkte att det började bli för vårdslöst?

Vi kommer aldrig få ett svar på den frågan.

Det är faktiskt läskigt att se att stor del av SH-folket är så hatiska, att dom tycker att det är okej att jaga någon tills dom kör ihjäl sig av utmattning. För en rödljuskörning. Vad är nästa steg?


Min personliga åsikt då: Ja, jag anser att polisens påstridiga jakt, var orsaken till olyckan. Jakten var inte befogad och skulle ha avbrutits helt i god tid.
Om killen nu hade GR-komplex som så många vill framhäva, då har är poliserna COPSwannabes.
Ingen behöver dela min åsikt och alla har rätt till sin.

För att avsluta:
Jag har inte orkat läsa hela tråden, pulsmätaren tillät inte det:död


Ponera scenariot att en hojtjuv satt på din eller nån polares hoj.
Hade du låtit likadant då?

Orsaken till olyckan var att han triggade poliserna och själv vred på gasrullen.
Tror inte att de nådde hans gashandtag och håll stumt mot stoppet, är så fallet ska jag genast backa och säga att jag har fel.
Men tror det är större chans att månen trillar ner.


Sen att det är din åsikt kan jag respektera.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Polisens (eventuellt?) felaktiga beteende vid efterföljandet bör verkligen utredas. Är en rödljuskörning verkligen ett brott som befogar en liknande insats?

Det började med en rödljuskörning, sedan valde motorcyklisten att eskalera genom att bryta mot alla trafiklagar som finns och visa uppenbar likgiltighet för människors säkerhet, liv och hälsa.

Motorcyklisten hade kunnat stanna när som helst, ingen skugga på polisen.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Kanske kvasten är för stor ikväll......

Lugnt:)

Det började med en rödljuskörning, sedan valde motorcyklisten att eskalera genom att bryta mot alla trafiklagar som finns och visa uppenbar likgiltighet för människors säkerhet, liv och hälsa.

Motorcyklisten hade kunnat stanna när som helst, ingen skugga på polisen.

Inte alla väl?
Han var väl inte rattfull?:D
 
Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
En effekt av att leva sitt liv "on display".

I guess Warhol wasn´t wrong, fame is 15 min long"..? :näsblod

Polisens (eventuellt?) felaktiga beteende vid efterföljandet bör verkligen utredas. Är en rödljuskörning verkligen ett brott som befogar en liknande insats?

Innan nån svarar, så tänk på, att bryta mot stopplikt är detsamma som att köra mot rött. Det gäller även mitt i natten om det inte finns trafik på miltal omkring.

Killen dog för att han körde in i en bom, det är inte polisens fel. Men hade han levt idag om polisen hade släppt honom när dom märkte att det började bli för vårdslöst?

Vi kommer aldrig få ett svar på den frågan.

Det är faktiskt läskigt att se att stor del av SH-folket är så hatiska, att dom tycker att det är okej att jaga någon tills dom kör ihjäl sig av utmattning. För en rödljuskörning. Vad är nästa steg?


Min personliga åsikt då: Ja, jag anser att polisens påstridiga jakt, var orsaken till olyckan. Jakten var inte befogad och skulle ha avbrutits helt i god tid.
Om killen nu hade GR-komplex som så många vill framhäva, då har är poliserna COPSwannabes.
Ingen behöver dela min åsikt och alla har rätt till sin.

För att avsluta:
Jag har inte orkat läsa hela tråden, pulsmätaren tillät inte det:död

Om du läser lite i tråden så kommer du se att att det inte var "bara" en rödljuskörning som ledde fram till det som nu hänt. Snubben begick en satans massa misstag och hade inte ens körkort!

Om polisen ska "backa av" hela tiden ger ju endast signalen att man ska köra som helvete för då ger de sig?
Jag kan tänka mig att polisen sitter i ett jäkla dilemma då de inte får jaga när det blir farligt och inte heller tappa respekten genom att avbryta då de sänder signaler att det är "fritt fram".

Jag är dock inte hatisk utan mer besviken att det ska daltas med människor som begår uppenbara idiothandlingar.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Man börjar starkt fundera på vilket samhälle man lever i när de börjar skylla på att det är polisens fel att pojken dog.

Det är inte många som säger att det är polisens fel; det är ett fåtal. Att flickan gör det är föga förvånande, men att aftonhoran intervjuar en chockerad tonårstjej på sjukhuset som precis förlorat sin pojkvän och själv blivit mörbultad är VÄLDIGT talande för hur seriös den skit tidningen är.

Speciellt som hon inte ens är myndig.
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Polisens (eventuellt?) felaktiga beteende vid efterföljandet bör verkligen utredas. Är en rödljuskörning verkligen ett brott som befogar en liknande insats?

Innan nån svarar, så tänk på, att bryta mot stopplikt är detsamma som att köra mot rött. Det gäller även mitt i natten om det inte finns trafik på miltal omkring.

Men hallå... Polisen drar aldrig igång en sådan apparat för ett missat rödljus eller en missad stopplikt.

Polaren missade en stopplikt, en ensam polis stoppade honom och gav en böteslapp i näven, svårare än så var det inte, och mer vill inte polisen göra.

Här var det väl summan av att föraren smet, gjorde massor av brott, och dessutom hade uppsåt till allt detta redan i förväg då han körde utan skylt och brassade 250 på en av sveriges mest trafikerade vägar och utsatte massor med folk för stora risker.
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Kan va så att det inte är första gången har drar Polisen, så det kanske är så att dom tröttnat på att just den hojen smiter hela tiden och nu när man hade en helikopter i luften så skulle man passa på att ta han. Där av aningen oproposionerlig reaktion från Polisen.
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Jag förstår mig inte på resonemanget hos vissa :confused: Är det också TV-spelens fel att vissa personer snetänder och skjuter ihjäl folk på skolor?

Vad hände med det enskilda ansvaret? Varför blir polisen en syndabock? Om ni hade haft en helikopter i ryggen, hade inte det tvärtom varit en indikator på att det är över? För mig är det enkel matematik iaf. Polisen hade vi kunnat skylla på om de prejat fordonet eller tvingar honom till div. manövrar. Som flertalet innan har skrivit: hade det suttit en våldtäcksman på hojen hade folk inte brytt sig ett skvatt, då hade polisen fått en eloge! Tragiskt men sant :död
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Ärligt talat har du läst tråden? för det är en hel del som tycker att det är polisens fel och troligen är många av dem bekanta med Herr och Fru Race.

Detta påståendet bara en reflektion av mig och inte statistiskt säkerställt.

Anledningen till att dessa tycker så är just som du säger; för att de är bekanta med pojken och flickan.

Hade jag gjort något liknande(vilket jag aldrig skulle göra) hade säkerligen mina bekanta också försvarat mig med tänder och klor; inte för att de egentligen anser att det är polisens fel; utan för att jag inte skulle gå in i döden ansedd som en idiot.

Hans handling var idiotisk och tragisk, men det gör honom inte till en idiot i sig.

Polisen handlade 100% rätt, oavsett om de jagar en snattare med helikopter så gör de rätt. -> Dra inte från polisen, eller möt konsekvenserna; vilka kan innebära döden. Alltså gör det inte, PuNkT.
 
Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Anledningen till att dessa tycker så är just som du säger; för att de är bekanta med pojken och flickan.

Hade jag gjort något liknande(vilket jag aldrig skulle göra) hade säkerligen mina bekanta också försvarat mig med tänder och klor; inte för att de egentligen anser att det är polisens fel; utan för att jag inte skulle gå in i döden ansedd som en idiot.

Hans handling var idiotisk och tragisk, men det gör honom inte till en idiot i sig.

Visst folk har kallat honom idiot men de flesta har inte det, utan som dig konstaterat att det var en eller rättare sagt många idiotiska handlingar.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Jag förstår mig inte på resonemanget hos vissa :confused: Är det också TV-spelens fel att vissa personer snetänder och skjuter ihjäl folk på skolor?

Vad hände med det enskilda ansvaret? Varför blir polisen en syndabock? Om ni hade haft en helikopter i ryggen, hade inte det tvärtom varit en indikator på att det är över? För mig är det enkel matematik iaf. Polisen hade vi kunnat skylla på om de prejat fordonet eller tvingar honom till div. manövrar. Som flertalet innan har skrivit: hade det suttit en våldtäcksman på hojen hade folk inte brytt sig ett skvatt, då hade polisen fått en eloge! Tragiskt men sant :död

Nä det är för att de inte hade nån lokal...... :D
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Polisens (eventuellt?) felaktiga beteende vid efterföljandet bör verkligen utredas. Är en rödljuskörning verkligen ett brott som befogar en liknande insats?

Innan nån svarar, så tänk på, att bryta mot stopplikt är detsamma som att köra mot rött. Det gäller även mitt i natten om det inte finns trafik på miltal omkring.

Vill inte förstöra din lördag men jag gör ett försök. Det har konstaterats ca 1000 gånger att det inte varit en rödljuskörning som fått halva trafikpolisen att öppna ögonen. :rolleyes:
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Polisens (eventuellt?) felaktiga beteende vid efterföljandet bör verkligen utredas. Är en rödljuskörning verkligen ett brott som befogar en liknande insats?

Om någon bryter mot lagen ska denna gripas av polisen; det spelar ingen roll om man använder nationella insats strykan på snattare.

Dra inte från polisen, simple enough.
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
För mig är det ganska svart på vitt, att jaga en mc är att riskera mc:förarens liv, då bör anledningen till jakten vara bra och befogad. (befogade brott för mig: rån,våldtäkt, mord osv, obs inga trafikbrott)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top