oops164
Smed
Sportbike tror att du missade ironin.
Men okej.
Men okej.
Sportbike tror att du missade ironin.
Men okej.
Ursprungligen postat av tigerraket
Hon säger själv i sitt uttalande: Han vände sig om och frågade mig vad vi skulle göra. Inte vet jag svarade jag. Kör in i tunnlen och stanna så kan vi kanske springa ut därifrån.
Anstiftan till mord eftersom hon visste att det var avstängt.
Grovt vållande till annans död. Hon uppmanar att köra in på en avstängd väg.
Ganska slut i huvet där.
Jävla mördare och pucko. Verran alltså.
Hade bimbon hållit käften så kanske det hade klarat sig lite bättre med bara böter och kortare fängelsestraff pga upprepade förseelser.
Nej, nu är bimbon så övertygat om att polisen gasade åt den jävla idioten och bimbon på pallen.
Hon (Verran) är så slut i huvudet så att t,o,m, NASA har lagt ut en varning på nätet.
Polisens (eventuellt?) felaktiga beteende vid efterföljandet bör verkligen utredas. Är en rödljuskörning verkligen ett brott som befogar en liknande insats?
Innan nån svarar, så tänk på, att bryta mot stopplikt är detsamma som att köra mot rött. Det gäller även mitt i natten om det inte finns trafik på miltal omkring.
Killen dog för att han körde in i en bom, det är inte polisens fel. Men hade han levt idag om polisen hade släppt honom när dom märkte att det började bli för vårdslöst?
Vi kommer aldrig få ett svar på den frågan.
Det är faktiskt läskigt att se att stor del av SH-folket är så hatiska, att dom tycker att det är okej att jaga någon tills dom kör ihjäl sig av utmattning. För en rödljuskörning. Vad är nästa steg?
Min personliga åsikt då: Ja, jag anser att polisens påstridiga jakt, var orsaken till olyckan. Jakten var inte befogad och skulle ha avbrutits helt i god tid.
Om killen nu hade GR-komplex som så många vill framhäva, då har är poliserna COPSwannabes.
Ingen behöver dela min åsikt och alla har rätt till sin.
För att avsluta:
Jag har inte orkat läsa hela tråden, pulsmätaren tillät inte det
Polisens (eventuellt?) felaktiga beteende vid efterföljandet bör verkligen utredas. Är en rödljuskörning verkligen ett brott som befogar en liknande insats?
Kanske kvasten är för stor ikväll......
Det började med en rödljuskörning, sedan valde motorcyklisten att eskalera genom att bryta mot alla trafiklagar som finns och visa uppenbar likgiltighet för människors säkerhet, liv och hälsa.
Motorcyklisten hade kunnat stanna när som helst, ingen skugga på polisen.
En effekt av att leva sitt liv "on display".
Innan nån svarar, så tänk på, att bryta mot stopplikt är detsamma som att köra mot rött. Det gäller även mitt i natten om det inte finns trafik på miltal omkring.
Killen dog för att han körde in i en bom, det är inte polisens fel. Men hade han levt idag om polisen hade släppt honom när dom märkte att det började bli för vårdslöst?
Vi kommer aldrig få ett svar på den frågan.
Det är faktiskt läskigt att se att stor del av SH-folket är så hatiska, att dom tycker att det är okej att jaga någon tills dom kör ihjäl sig av utmattning. För en rödljuskörning. Vad är nästa steg?
Min personliga åsikt då: Ja, jag anser att polisens påstridiga jakt, var orsaken till olyckan. Jakten var inte befogad och skulle ha avbrutits helt i god tid.
Om killen nu hade GR-komplex som så många vill framhäva, då har är poliserna COPSwannabes.
Ingen behöver dela min åsikt och alla har rätt till sin.
För att avsluta:
Jag har inte orkat läsa hela tråden, pulsmätaren tillät inte det
Man börjar starkt fundera på vilket samhälle man lever i när de börjar skylla på att det är polisens fel att pojken dog.
Det är inte många som säger att det är polisens fel; det är ett fåtal.
Ärligt talat har du läst tråden? för det är en hel del som tycker att det är polisens fel och troligen är många av dem bekanta med Herr och Fru Race.
Detta påståendet bara en reflektion av mig och inte statistiskt säkerställt.
Anledningen till att dessa tycker så är just som du säger; för att de är bekanta med pojken och flickan.
Hade jag gjort något liknande(vilket jag aldrig skulle göra) hade säkerligen mina bekanta också försvarat mig med tänder och klor; inte för att de egentligen anser att det är polisens fel; utan för att jag inte skulle gå in i döden ansedd som en idiot.
Hans handling var idiotisk och tragisk, men det gör honom inte till en idiot i sig.
Jag förstår mig inte på resonemanget hos vissa Är det också TV-spelens fel att vissa personer snetänder och skjuter ihjäl folk på skolor?
Vad hände med det enskilda ansvaret? Varför blir polisen en syndabock? Om ni hade haft en helikopter i ryggen, hade inte det tvärtom varit en indikator på att det är över? För mig är det enkel matematik iaf. Polisen hade vi kunnat skylla på om de prejat fordonet eller tvingar honom till div. manövrar. Som flertalet innan har skrivit: hade det suttit en våldtäcksman på hojen hade folk inte brytt sig ett skvatt, då hade polisen fått en eloge! Tragiskt men sant
Polisens (eventuellt?) felaktiga beteende vid efterföljandet bör verkligen utredas.
För mig är det ganska svart på vitt, att jaga en mc är att riskera mc:förarens liv, då bör anledningen till jakten vara bra och befogad. (befogade brott för mig: rån,våldtäkt, mord osv, obs inga jävla trafikbrott)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|