Diskussion olyckor 2011

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Skönt att du klarade dig !
snabbt upp på hojen igen och gör en ordentlig insättning i kunskapsbanken så att du vet vad som gick fel och att du inte gör om det.
åk gärna förbi samma plats, flera gånger, det brukar hjälpa rent mentalt att komma över de rädslor och låsningar som finns efter en sådan händelse.

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Av samma anledning så borde dom sluta jaga bilister också!
Det blir nog jättebra när alla kör i minst 150kmh överallt, skiter i stopplikt, väjningsplikt, övergångsställen, trafiksignaler osv..

Det är ju bara trafikregler, och struntar man i dem så är det ju "bara" ett "jävla trafikbrott" man begått..

Bra idé! Blir nog fint det där!

Som en parentes så undrar jag hur det låtit här inne om en bilist rammat och dödat mc-föraren vid hans rödljuskörning..

Sunt skrivet! Lagar är till för att följas. Gör man inte de blir det oftast konsekvenser. Konsekvenser man får ta, vilket jag faktiskt tror dom flesta av oss gör.

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Du svarade aldrig på inlägg #1028..

Jag förmodar att du känner de inblandade? Då vet du säkert också vilken mängd lagbrott som begåtts, inte bara vid detta tillfället, och om polisen sett fordonet tidigare. Jag förstår att det inte går att redogöra för dem här på forumet, men du behöver heller inte agera försvarare på ett nätforum.
Okej, svarar på både #1028 och detta nu.

Nej, det är inte så viktigt i sak om regskylten satt i hjulhuset eller var kvar i garaget. Men när (PeterNorth) säger att killen körde utan skylt undrar jag så klart hur han vet det. Körde killen med miniskylt kan han säga det så får var och en bedöma hur allvarligt man ser på just den saken.

Sen är en anledning till att jag motfrågar i det här fallet att bättre bedöma om PN är en skitsnackare eller faktiskt sitter på riktig kunskap i ärendet. Tyvärr verkar han vara det förstnämnda.

Har ingen aning om vem killen var. Kanske var han världens skitstövel? Och jag förstår faktiskt inte varför man inte skulle kunna redogöra för vilka lagbrott han gjort (framför ögonen på polisen?) om man nu känner till det och redan sitter och kastar skit på killen. Och jag försvarar inte killen, men man ska inte hitta på och överdriva hans framfart och risken den innebar för andra.

PS. Hojen var en ZX-10R

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
1) Ok. Han följde inte den regeln när dom kom till bommen. Tror inte vi kommer längre än så på den punkten så vi kan lämna den.

2) Frågan var ifall hans rödljuskörning var en chansning eller kontrollerad. Du anser att det inte finns någon korsning vid någon tidpunkt som är möjlig att köra mot rött utan att det är en fara för andra. Du har givetvis fel och vi behöver inte prata mer om det för det kommer inte ge något.

3) Var har du läst dessa uttalanden från vittnen? Eller är det muntlig information du fått av folk på plats?

1 Okej dra ur din nätverkskontakt för du verkar inte vilja diskutera det du argumenterar för.
2. Hur i helvete kan man proklamera att det är okej att köra mot rött? Förstår du inte det så strunta i detta och läs svaret på punkt 1.
3. Läs om läs rätt i citeringen du gör på mig eller läs igenom tråden igen så ska du finna svaret alt läs punkt 1 igen!

4. Släng datorn och köp en ny när du lärt dig svara på frågor och glöm inte körkortsboken på PDF, så vänta du behöver inte slänga datorn, glöm inte ta upp huvudet ur sanden innan du försöker läsa.:tungan

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Du menar att föraren kanske inte alls försökte smita från polisen, du menar att föraren inte alls lät bli att stanna för poilsen, du menar att föraren inte alls körde fort motorvägen, du menar att det hela inte alls höll på i 45 min.

Det var ju det som föranledde pådraget. Men du menar att vi behöver källor på det.

Som jag sade innan, polaren missade stopplikt, en ensam polis vinkade in honom och gav en böteslapp i näven.

Det kom inga 300 polisbilar och helikoptrar, hade han därmot dragit iväg i 250 blås och vägrat stanna hade nog mera hänt.

Så det var ju knappast rödljuskörningen polisen reagerade på utan smitningen. Har han dessutom ingen/olaglig/oläsbar skylt så får man ju intrycket att det dessutom var planerat från början.
Tjena PUCKO!
Kan du förklara var i inlägg #1027 (eller något annat inlägg) som jag ifrågasätter att han:
- Försökte smita från polisen
- Lät bli att stanna för polisen
- Att jakten pågick 45 minuter

Sen vad din polares stopplikt ha med saken att göra fattar inte jag. Den kan vi ta i en annan tråd.

1 Okej dra ur din nätverkskontakt för du verkar inte vilja diskutera det du argumenterar för.
2. Hur i helvete kan man proklamera att det är okej att köra mot rött? Förstår du inte det så strunta i detta och läs svaret på punkt 1.
3. Läs om läs rätt i citeringen du gör på mig eller läs igenom tråden igen så ska du finna svaret alt läs punkt 1 igen!

4. Släng datorn och köp en ny när du lärt dig svara på frågor och glöm inte körkortsboken på PDF, så vänta du behöver inte slänga datorn, glöm inte ta upp huvudet ur sanden innan du försöker läsa.:tungan
Jag vill inte sabba tråden med en massa tjafsinlägg. Du får ett PM senare. Watch out! :hördu

Last edited:

Gixxer-Rider

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
Gixxer 1000
Många raketforskare som skriver och tycker till hela jävla tiden om precis allting!

Det var ingen annan än han själv som vred på gasrullen igår så det finns ingen annan att skylla på!

Jag VET att det låg snutbilar i häcken på honom HELA tiden. Och polisens senaste pressmeddelande "Vi vet att han inte såg helikoptern" är tyvärr ren jävla lögn.

Min vän som tyvärr borde ha stannat direkt igår, vred på huvudet för att titta vart helikoptern/bilarna låg efter honom då bommen dök upp. När han tittar fram igen är det för sent.

Nu åker vi och tänder ljus för våran kompis och tänker & stöttar hans familj!
Färdig diskuterat

Vila i frid bästa Chrille! Vickan, hoppas du kryar på dig och tar dig igenom det här tillsammans med oss som stöttar dig!

Tja

Håller med dig till 100...mina djupaste kondoleanser till de anhöriga och hoppas att tjejen kryar på sig. Vila i frid Hojbroder!

F.T.P!!!!!!!!

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Okej, svarar på både #1028 och detta nu.

Nej, det är inte så viktigt i sak om regskylten satt i hjulhuset eller var kvar i garaget. Men när (PeterNorth) säger att killen körde utan skylt undrar jag så klart hur han vet det. Körde killen med miniskylt kan han säga det så får var och en bedöma hur allvarligt man ser på just den saken.

Sen är en anledning till att jag motfrågar i det här fallet att bättre bedöma om PN är en skitsnackare eller faktiskt sitter på riktig kunskap i ärendet. Tyvärr verkar han vara det förstnämnda.

Har ingen aning om vem killen var. Kanske var han världens skitstövel? Och jag förstår faktiskt inte varför man inte skulle kunna redogöra för vilka lagbrott han gjort (framför ögonen på polisen?) om man nu känner till det och redan sitter och kastar skit på killen. Och jag försvarar inte killen, men man ska inte hitta på och överdriva hans framfart och risken den innebar för andra.

PS. Hojen var en ZX-10R

Det finns vittnen sötnos. :rolleyes: Men det hade du väl glömt för du verkar mer intresserad över hur många cm helikoptern varit från hans MC....jävla (censur).

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska oxå säga mina 2 cent nu.

Detta är alldeles överdrivet förstorat, speciellt i media men även här på SH. Flera omröstningar har gjorts här på allmänt beteende i trafik etc. De flesta (80-90%) tycker samma sak, men just i denna dispyt (i denna tråd) är det så få som diskuterar och de 10% som inte tänker som alla andra ska göra sig som mest hörda. Det brukar vara så, även politiskt.

Med detta vill jag säga att om inte dispyterna ebbar ut snart så kommer denna tråd låsas tills dess att känslorna lagts sig och alla sansat sig.

Det är oavsett tragiskt att liv går till spillo, vare sig det är konsekvenser av sina egna beslut, eller andras.

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Av samma anledning så borde dom sluta jaga bilister också!
Det blir nog jättebra när alla kör i minst 150kmh överallt, skiter i stopplikt, väjningsplikt, övergångsställen, trafiksignaler osv..

Det är ju bara trafikregler, och struntar man i dem så är det ju "bara" ett "jävla trafikbrott" man begått..

Bra idé! Blir nog fint det där!

Som en parentes så undrar jag hur det låtit här inne om en bilist rammat och dödat mc-föraren vid hans rödljuskörning..

Jag skulle i alla fall inte köra mot rött oavsätt om jag visste att polisen bakom mig inte skulle jaga mig om jag försökte smita, skulle du?:va

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Jag skulle i alla fall inte köra mot rött oavsätt om jag visste att polisen bakom mig inte skulle jaga mig om jag försökte smita, skulle du?:va

Aja om vi inte ska diskutera här så behöver vi inte... Trodde att det här forumet var till för just de menmen?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Aja om vi inte ska diskutera här så behöver vi inte... Trodde att det här forumet var till för just de menmen?
Stämningen som blivit av dessa s.k. "diskussioner" är inte önskvärd. Så nej, just nu är det snarare locket på än att diskutera.

Läs ett par inlägg upp som jag och annan moderator sagt. Denna tråd börjar närma sig sitt slut om det fortsätter på samma sätt.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Var och övningskörde med skolan denna veckan och då körde en elev mot rött, hon tyckte att hon skulle hinna utan någon fara, och det gjorde hon också, men läraren blev inte så glad kan jag säga, detta hände 2 min innan hon tvärbromsade på vägen hon körde på, och läraren håll på att köra på henne bakifrån. Och allt detta utspelade sig efter att hon varit osäker på om hon skulle hinna köra ut från en utfart när närmaste bil var ca 150 meter ifrån på en 50 väg.

hasseman

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2010
Hoj
Honda CBR 954 RR
Jaaa lägg ner tråden om denna tragiska olycka nu ! Nog med tjafs vems felet var , inget nån kan göra nått åt nu.
Tänk på dom anhöriga !!!!!

Rayyan

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2011
Hoj
Suzuki GSX-R
En till från FB.
Verkar som h*n känner Verran
Det är ju ganska osannolikt att våra barn skulle hamna i en sådan situation.
Våra barn i det här fallet innebär vanliga människor.

Det är inte normalt att pappa äger och försäkrar en motorcykel till sonen som saknar körkort och använder hojen.

Mamman säger att "så här får det inte gå till" och i samma intervju säger hon att pojken saknar körkort "men han är försiktig och kör med omdöme"

Han visar ju med all önskvärdhet sitt goda omdöme vid sista resan.

Verran saknar hjärna. Det vet vi sedan tidigare.
Nu har hon dessutom lurat sin pojkvän in i DÖDEN.

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Varför åkte han inte mot Bromma flygplats eller typ Arlanda, Skavsta. Där bör ju helikoptern fått flygförbud eller?

Visste inte att en helikopter har en osynlighets & ljudlös knapp i instrumentbrädan förrän några dagar sedan. Såg helikoptern den kvällen i full färd och låg höjd förmodligen efter någon...

Alla som tycker polisen gjorde rätt är väll de som aldrig skulle dra snuten.

De som tycker polisen gjorde fel är väll de som skulle dra snuten eller dragit snuten tidigare.

Tycker båda gjorde fel.....och att de var en djävligt onödig och tråkig olycka!! Synd att polisen ska vara oärliga när de synas...

RIP!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...