Skönt att du klarade dig bra. Vad hände?
dålig erfarenhet och några km försnabt i en väldigt skarp kurva på en väldigt liten väg som jag inte kände till så väl.
Skönt att du klarade dig bra. Vad hände?
Av samma anledning så borde dom sluta jaga bilister också!
Det blir nog jättebra när alla kör i minst 150kmh överallt, skiter i stopplikt, väjningsplikt, övergångsställen, trafiksignaler osv..
Det är ju bara trafikregler, och struntar man i dem så är det ju "bara" ett "jävla trafikbrott" man begått..
Bra idé! Blir nog fint det där!
Som en parentes så undrar jag hur det låtit här inne om en bilist rammat och dödat mc-föraren vid hans rödljuskörning..
Okej, svarar på både #1028 och detta nu.Du svarade aldrig på inlägg #1028..
Jag förmodar att du känner de inblandade? Då vet du säkert också vilken mängd lagbrott som begåtts, inte bara vid detta tillfället, och om polisen sett fordonet tidigare. Jag förstår att det inte går att redogöra för dem här på forumet, men du behöver heller inte agera försvarare på ett nätforum.
1) Ok. Han följde inte den regeln när dom kom till bommen. Tror inte vi kommer längre än så på den punkten så vi kan lämna den.
2) Frågan var ifall hans rödljuskörning var en chansning eller kontrollerad. Du anser att det inte finns någon korsning vid någon tidpunkt som är möjlig att köra mot rött utan att det är en fara för andra. Du har givetvis fel och vi behöver inte prata mer om det för det kommer inte ge något.
3) Var har du läst dessa uttalanden från vittnen? Eller är det muntlig information du fått av folk på plats?
Tjena PUCKO!Du menar att föraren kanske inte alls försökte smita från polisen, du menar att föraren inte alls lät bli att stanna för poilsen, du menar att föraren inte alls körde fort motorvägen, du menar att det hela inte alls höll på i 45 min.
Det var ju det som föranledde pådraget. Men du menar att vi behöver källor på det.
Som jag sade innan, polaren missade stopplikt, en ensam polis vinkade in honom och gav en böteslapp i näven.
Det kom inga 300 polisbilar och helikoptrar, hade han därmot dragit iväg i 250 blås och vägrat stanna hade nog mera hänt.
Så det var ju knappast rödljuskörningen polisen reagerade på utan smitningen. Har han dessutom ingen/olaglig/oläsbar skylt så får man ju intrycket att det dessutom var planerat från början.
Jag vill inte sabba tråden med en massa tjafsinlägg. Du får ett PM senare. Watch out!1 Okej dra ur din nätverkskontakt för du verkar inte vilja diskutera det du argumenterar för.
2. Hur i helvete kan man proklamera att det är okej att köra mot rött? Förstår du inte det så strunta i detta och läs svaret på punkt 1.
3. Läs om läs rätt i citeringen du gör på mig eller läs igenom tråden igen så ska du finna svaret alt läs punkt 1 igen!
4. Släng datorn och köp en ny när du lärt dig svara på frågor och glöm inte körkortsboken på PDF, så vänta du behöver inte slänga datorn, glöm inte ta upp huvudet ur sanden innan du försöker läsa.
Hur allvarligt sporthojskollektivet ser på en förseelse är inget som polisen tar hänsyn till i sin bedömning.Körde killen med miniskylt kan han säga det så får var och en bedöma hur allvarligt man ser på just den saken.
Många raketforskare som skriver och tycker till hela jävla tiden om precis allting!
Det var ingen annan än han själv som vred på gasrullen igår så det finns ingen annan att skylla på!
Jag VET att det låg snutbilar i häcken på honom HELA tiden. Och polisens senaste pressmeddelande "Vi vet att han inte såg helikoptern" är tyvärr ren jävla lögn.
Min vän som tyvärr borde ha stannat direkt igår, vred på huvudet för att titta vart helikoptern/bilarna låg efter honom då bommen dök upp. När han tittar fram igen är det för sent.
Nu åker vi och tänder ljus för våran kompis och tänker & stöttar hans familj!
Färdig diskuterat
Vila i frid bästa Chrille! Vickan, hoppas du kryar på dig och tar dig igenom det här tillsammans med oss som stöttar dig!
Okej, svarar på både #1028 och detta nu.
Nej, det är inte så viktigt i sak om regskylten satt i hjulhuset eller var kvar i garaget. Men när (PeterNorth) säger att killen körde utan skylt undrar jag så klart hur han vet det. Körde killen med miniskylt kan han säga det så får var och en bedöma hur allvarligt man ser på just den saken.
Sen är en anledning till att jag motfrågar i det här fallet att bättre bedöma om PN är en skitsnackare eller faktiskt sitter på riktig kunskap i ärendet. Tyvärr verkar han vara det förstnämnda.
Har ingen aning om vem killen var. Kanske var han världens skitstövel? Och jag förstår faktiskt inte varför man inte skulle kunna redogöra för vilka lagbrott han gjort (framför ögonen på polisen?) om man nu känner till det och redan sitter och kastar skit på killen. Och jag försvarar inte killen, men man ska inte hitta på och överdriva hans framfart och risken den innebar för andra.
PS. Hojen var en ZX-10R
Nu har man fått känna på hur det känns o landa i skogen!ingen trevlig upplevelse.hojen kvaddad men inte jag,kan bara säga änglavakt att inte träffa alla träd och stubbar.
Av samma anledning så borde dom sluta jaga bilister också!
Det blir nog jättebra när alla kör i minst 150kmh överallt, skiter i stopplikt, väjningsplikt, övergångsställen, trafiksignaler osv..
Det är ju bara trafikregler, och struntar man i dem så är det ju "bara" ett "jävla trafikbrott" man begått..
Bra idé! Blir nog fint det där!
Som en parentes så undrar jag hur det låtit här inne om en bilist rammat och dödat mc-föraren vid hans rödljuskörning..
Jag skulle i alla fall inte köra mot rött oavsätt om jag visste att polisen bakom mig inte skulle jaga mig om jag försökte smita, skulle du?
Stämningen som blivit av dessa s.k. "diskussioner" är inte önskvärd. Så nej, just nu är det snarare locket på än att diskutera.Aja om vi inte ska diskutera här så behöver vi inte... Trodde att det här forumet var till för just de menmen?
Det är ju ganska osannolikt att våra barn skulle hamna i en sådan situation.
Våra barn i det här fallet innebär vanliga människor.
Det är inte normalt att pappa äger och försäkrar en motorcykel till sonen som saknar körkort och använder hojen.
Mamman säger att "så här får det inte gå till" och i samma intervju säger hon att pojken saknar körkort "men han är försiktig och kör med omdöme"
Han visar ju med all önskvärdhet sitt goda omdöme vid sista resan.
Verran saknar hjärna. Det vet vi sedan tidigare.
Nu har hon dessutom lurat sin pojkvän in i DÖDEN.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|