Diskussion olyckor 2011

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Du vet om att tjejen läst tråden och du kallar henne bimbo etc!
Tror du det blir lättare för henne i hennes sorge arbete? Hon är garanterat fortfarande i chock, säkert hans/hennes familj också!
Jag har också kört ifrån snuten några ggr. Skulle jag göra det nu några år senare? Nej!
Skulle det varit mitt fel om jag kraschat? Ja!
Men att häckla någon som precis mist en nära anhörig!

Tycker att du är en j-a pajas!:mad:

Nej jag gillar inte dubbelmoral men jag tycker du tagit på dig en jävligt överbeskyddande roll.

Inse en sak, tomten som skenförsäkrade sin hoj och tyckte han var ball som kunde dra snuten efter diverse trafikbrott (nu snackar vi inte 30+ på otrafikerad landsväg utan rödljuskörning i stan och 200+ på motorväg, fram och tillbaka) får skylla sig själv.
Det finns inga förmildrande omständigheter. Han var 22 år och sambo med en naiv bimbo (ej blondin dock) som var 17 år. Det har tidigare i tråden påpekats att man minsann får dö för sitt land i krig när man är 18. Då får man fan också inse att man får stå för sina handlingar när man är 22.

Jag lider med hans föräldrar och vänner som just nu lever i chock och sorg men inte med hans flickvän. Hon var minst lika medveten om vad det var som hände.
Min sambo hade spöat skiten ur mina njurar om jag kört så med henne bakpå och det hade varit omöjligt att inte stanna och släppa av henne.
Om det som skrivits på andra ställen stämmer så var det bara en tidsfråga innan det som hände hände. Tack för att ingen annan blev allvarligt skadad eller fick sätta livet till. Nobrainers finns det gott om men låt oss hoppas att de inte tar med sig nån annan på färden.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag undrar om ni har tänkt på det här, ni som verkar tycka att polisen ska låta bli att stanna någon som den här killen som just körde ihjäl sig, eller om det är fullständiga nyheter för er. Om det är nyheter så har ni en del att lära er om hur människor och samhällen fungerar.

Tycker dock det är lite intressant att svensk polis jagar fortkörare med halva stockholmskåren, men inte vågar ingripa vid grovt rån.

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Egentligen borde någon anmäla polisen för jakten som ledde till dödsolyckan igår. Uppenbart så finns det hur många vittnen som helst som sett flertalet polisfordon inklusive helikopter jaga killen.

Något som dom absolut inte får göra enligt dom själva, dessutom så ljuger dom om det... Bara 10 minuter innan olyckan så sågs han bli jagad av ett antal polisfordon.

jetson

Guest
Det tror inte jag heller och ingen bana i världen med all tillgänglighet som finns hade stoppat detta. Håller med Jåke

Man kanske inte kan bli av med dessa händelser, men om inget annat tror jag att färre "ärliga" förare skulle gå bort i singelolyckor där man kör av vägen i hög fart. Eftersom behovet att köra fort tillfredsställs i kurvor med avåkningszon, istället för på landsvägar.

Men det är bara vad jag tror, många här (i synnerhet dom som bor nära en bana) verkar dock tro att en bana i Stockholm inte skulle ändra ett skit och man är efterbliven gnällig nollåtta om man tror det. Tråkig inställning men visst, så är det i Sveerige, vi ska bara acceptera läget.

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
675 Track, cbr250
Om folk utan mc kort inte skulle hålla på och köra, så skulle kanske detta inte hända lika ofta heller.

bullet->

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Ducce
uppdatering:

http://www.jnytt.se/nyhet/41437/mc-forare-valte-vid-axamo--skadades-svart

stulen hoj och drogpåverkad, grattis... bara att vara tacksam att han inte tog med sig nån annan när han "välte"...

åkte förbi strax efter olyckan, det var en gammal hoj. men mannen såg skadad ut men han var vaken, såg ut o vara i mycket smärta, han var nere i diket bredvid sin hoj. Förstår inte hur han lyckades krascha där, det var en raksträcka..

Undra vilka skador han fick? någon som vet mer?

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Hade polisen inte varit närvarande hade det varit en diskussion om Polisens passiva inställning och prioritering för små-brott istället för vansinnesfärder med dödlig utgång.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Men lägg ner nu! ska polisen sluta jaga dom som bryter mot lagen för att dom kan skada sig?
Ska dom som kör 250 km/h på allmän väg (och riskerar andras liv med detta) inte stoppas?
Svagt inlägg....
Om dom som inte kan sköta sig på allmän väg ska daddas, hur fan ska det då bli någon ordning?

Tyvärr har väl ingen likasinnad lärt sig ett jävla skit av detta till nästa onsdag....

Egentligen borde någon anmäla polisen för jakten som ledde till dödsolyckan igår. Uppenbart så finns det hur många vittnen som helst som sett flertalet polisfordon inklusive helikopter jaga killen.

Något som dom absolut inte får göra enligt dom själva, dessutom så ljuger dom om det... Bara 10 minuter innan olyckan så sågs han bli jagad av ett antal polisfordon.

hasseman

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2010
Hoj
Honda CBR 954 RR
Jaa finns säkert många vittnen till det tragiska som hänt ! Bl,a jag själv när jag kom till Skogskyrkogården ! Hade väl bara stått där några minuter , när jag bestämde mig för att åka in till stan ! För det var inte nån Mc förare mer än jag där ! När jag ska ta på mig hjälmen så hör jag en hoj som kommer i en djäkla fart , och efter den 2 Saab 9-5 civill bilar + en målad bil + en Mc hoj i full fart efter honom ! Sen tog det bara några sekunder så kom det en helikopter på väldigt väldigt låg höjd !!!
Där skulle dom släppt honom redan så hade detta tragiska inte hänt !!!!
Visst han höll i gasen själv och det kan ingen säga nått annat om !

Jaja många spekulationer kommer det att bli !!!

Jag bor själv knapt 2 km från olycks platsen, så nu har jag och min dotter i alla fall vart och satt en marchal där ! Neej jag kände honom inte alls , men tycker allt är tragiskt !
Och att nån jämt varje onsdag ska råka illa ut är inge kul alls , vi åker ju hoj för att det är kul inte för att djävlas !!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Känns som en sådär jämförelse. F.o.m. 18 års ålder ska du kunna delta att avgöra Sveriges framtid. Du anser myndig nog att ha familj och gifta dig, men tydligen inte att framföra ett fordon.

En 12-årings förstånd går inte att jämföra med en 24årings. Jag hoppas du ser skillnaden själv.
Visst är det skillnad mellan en 12-åring och en 18-åring, men det är grymt stor skillnad upp till en 24-åring också.

Visst får man göra mycket som 18-åring, dumt nog, men tex får man inte köpa ut på bolaget då, eftersom man inte anses mogen nog att hantera det på egen hand. På krogen finns det ju ändå ett visst skyddsnät. I det här fallet agerade polisen skyddsnät, men han valde att hoppa bredvid det istället.

ladelai

The Patriots
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Yamaha MT-07
Men lägg ner nu! ska polisen sluta jaga dom som bryter mot lagen för att dom kan skada sig?
Ska dom som kör 250 km/h på allmän väg (och riskerar andras liv med detta) inte stoppas?
Svagt inlägg....
Om dom som inte kan sköta sig på allmän väg ska daddas, hur fan ska det då bli någon ordning?

Tyvärr har väl ingen likasinnad lärt sig ett jävla skit av detta till nästa onsdag....

Ja det ska dem det finns JO beslut på det. :banana
Lägg ner själv och var så jävla PK..

Jag hänvisar till det goda landet i söder som har fri hastighet på motorvägarna. Visserligen inte överallt och heller inte smärtfritt men ändock fullt lagligt.

Last edited:

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Hade polisen inte varit närvarande hade det varit en diskussion om Polisens passiva inställning och prioritering för små-brott istället för vansinnesfärder med dödlig utgång.

Med tanke på att de har mindre än 10% uppklarande på inbrott mm så har jag svårt att tro det. De lägger inte direkt ner arbete på sådant så att de skulle prioritera det tror jag ingen skulle missta sig för.

jetson

Guest
Svagt inlägg....

Vi som inte tycker att man förtjänar att dö för att man kör för fort tycker att det är onödigt att pressa någon till en dödsolycka. Det är bara acceptera.

Förstår hur du tänker, men du tänker fel (även polisen håller med mig i denna fråga, iaf officiellt)..

ApriliaCowboy

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Honda CBR 1000RR
Jag talade med polisen i morse, och inte den vanliga presstalesmannen utan en kontakt, och det skarpa förföljandet avbröts redan när hojen lämnade Stockholm på väg mot Södertälje. Polisbilarna övergick till övervakande från motorvägspåfarterna endast helikoptern följde efter. I Södertälje kom ordern från vakthavande befäl om att samtliga polisfordon skulle dra sig undan och hålla sig utom synhåll. Helikoptern gick då upp på högre höjd (vet ej hur högt men gissningsvis runt 1000 fot) och inledde ett efterföljande vilket bäst kan beskrivas som att de höll sig på avstånd och höll sig beredda inför den krasch de befarade skulle bli utgången. Enligt polisen körde hojen så fort att helikoptern fick ge fullt för att inte tappa den ur sikte och om någon här tror att man vrider huvudet bakåt/uppåt i 250+ och upptäcker en helikopter på 300 meters höjd långt bakom så tänk igen. Dessutom i mörker. Men nog visste föraren att han hade haft helikoptern efter sig tidigare och valde att ta det "säkra" före det osäkra och sikta på tunnlarna.!

Antingen har du inte läst hela diskussionen eller så har du selekterat friskt i inläggen...
Det du skrev ovan är ju hämtat direkt ur ab, enligt flera här så gick det ju inte alls till så som beskrivit. Poliser är precis som journalister, indoktrinerade! Jag kanske är fördomsfull, men talar mycket av erfarenhet...

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Försöker bara tänka utanför boxen och sätta mig in i situationen. Att ha sin flickvän med sig är ju ingen höjdare och då vill man väl reda ut situationen och skydda sin tjej. I detta fall gjorde han ett felaktigt val. Vi Killar har ju en tendens att visa att vi är stora och starka för våra kvinnor även om resultatet blir så fel.
Genus helt enkelt.

Hmmm, han körde väl i nästan 10 mil eller... då finns det ju gott om tid att släppa av passageraren, sen skulle han ju kunna köra långt mycket fortare/aggresivare utan skjuts och ha större chans att hänga av polisen,

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Svagt inlägg....

Hur svårt är det att fatta ?
NEJ polisen skall givetvis lagföra de som kör på det viset,
MEN man behöver inte ta dem just där just då, det finns ju andra saker polisen kan ta till för att lagföra den/de skyldiga.

Man måste ju inte sätta igång jakt bara för att man får.
man kan kanske tänka till två gånger istället för att bara låta reptilhjärnan bestämma. För när reptilhjärnan bestämmer så brukar det inte bli så bra.

Du menar att det de gjorde i går är både monetärt försvarbart och moraliskt rätt ? att en grabb på 22 sätter livet till för att han kör utan körkort och bryter några regler ? det skall det vara dödsstraff på ?

varför inte bara dra vapen o meja ner honom istället ?
är det rimligt ?
knappast va, vore det inte bättre om man kunde sköta det på något annat sätt ?
kanske ett sätt som kostade mindre pengar för oss skattebetalare och som inte innebar att någon dog ?

jag vet inte men jag tycker det verkar vara bättre än det som hände.

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Han måste ha gasat på i minst 800 km/h eftersom han enligt vittnen körde ner i tunneln södergående 10 minuter innan smällen... Och då har han enligt polisen vänt i SÖDERTÄLJE ??

Luktar mörkläggning lång väg...

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Ja det ska dem det finns JO beslut på det. :banana
Lägg ner själv och var så jävla PK..

Jag hänvisar till det goda landet i söder som har fri hastighet på motorvägarna. Visserligen inte överallt och heller inte smärtfritt men ändock fullt lagligt.

Som om ett JO beslut är ett gk på att vi hojåkare får sätta oss över lagen? Så tolkar jag ditt inlägg... Konstig retorik isåfall.

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Som om ett JO beslut är ett gk på att vi hojåkare får sätta oss över lagen? Så tolkar jag ditt inlägg... Konstig retorik isåfall.

Men dra alla hojåkare över samma kant !
Polisens inställning mot hojstockholm just nu liknar trakasserier utan dess like, inte om du kör kråmsläde då förstås, då kan man köra raka rör, olaglig hjälm och pissig attityd utan åtgärd.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...