Tråkigt att grabben dog, jävligt skönt att ingen oskyldig trafikant blev ihjälkörd.
Snuten bör backa ner för att inte dra igång en jakt, undvika att hetsa mc-föraren att göra ett misstag. Men det är ju aldrig svart och vitt som vissa tror.
Hojföraren ska stanna om inte för sin egen säkerhet så för andras.
Om det vore så att hojen tagit en barnvagn på ett övergångsställe eller en familjebil i sidan så hade jag hellre sett att snuten kört honom av vägen tidigare.
Snutens prio ska vara att skydda oskyldiga.
Därför blir det så svårt, hur hade diskussionen gått om snuten hade backat ner helt och mcn fortsatt blåsa på och dödat nån annan? Hade polisen inte fått skit som fan då?
Om folk hade en förmåga att reflektera över sina handlingar och fatta att de måste ta konsekvenserna av sina handlingar på ett eller annat sett så skulle sånt här minska. Att säga att 22-åring inte har åldern att göra en konsekvensanalys håller inte som ursäkt för sitt handlande. Gäller samma sak för våldtäktsmän, folk som slåss, knarklangare, bankrånare?
"Nä tyvärr, jag är bara 21 förstår inte vad man får och inte får göra."
Ett jävla daltande med alla satans snorungar leder till sånt här. Handling - konsekvens.
När jag var i kosovo i utlandsstyrkan hörde jag om en Nato-nation som skydda en kyrka från att brännas ner, de slog 3 ringar runt kyrkan.
Passerar man den yttersta ringen blir man bortkörd,
tar man sig förbi den andra ringen så får man stryk med batong,
passerar man den inre ringen blir man skjuten.
Detta upplystes det om väldigt tydligt.
Vad jag vet så står kyrkan kvar.