På bilden såg det ut som om bilisten brutit mot väjningsplikt/högerregel etc...
I det här fallet tror jag det handlar om en bilist som inte tittat ordentligt...
Det finns rätt tydligt visat i tråden hur det gått till. Frågan är väl mer varför bilisten genomfört manövern och varför vederbörande inte upptäckte mc-n alls eller i tid. Jag har smällt på det här sättet i, vad jag är övertygad om, betydligt mer modest hastighet och det med hyfsat tråkiga följder. Den bilen (745) var det inga större problem att återställa, min mc var sönderslagen bortom räddning men fortfarande i någorlunda ett stycke på lite småbitar när. Mc-n låg kvar på den sida av bilen som kollisionen var, inte jag då jag flög över huven.
När folk pratar om 70-100 knyck kan jag inte låta bli att hånle en smula, även om det är en otrolig skillnad i kraft bara i det hastighetsspannet.
Jag håller med dig om allt med mobiler etc som förare tillåter sig distraheras av. Goaste anekdoten är en läkare jag känner, vilkens bilar alltid är på reparation för "smärre plåtskador", han kör också mc med liknande resultat. Glider fram i sin ståndsmässiga BMW 7-serie, följande sig själv på gpsen när han helt enkelt negligerar förekomsten av en kurva, (som tydligt visas på skärmen på hans dagliga pendlingsrutt), fortsätter rakt fram och ut i gropen på det mest osannolika ställe du kan föreställa dig, vääldigt flack kurva, 50-60 km/h. Han sitter alltså och ser detta hända, totalt absorberad av sin nya leksak, oförmögen att kunna ta ögonen från den!
Ett exempel på vad vi har att ta hänsyn till som omgivande trafikanter.