KetogaN
Don´t do drugs.. MMkay ?
Firefly skrev:Tack ändå för hjälpen, typ...
Varsågod!
Firefly skrev:Tack ändå för hjälpen, typ...
KetogaN skrev:Jag testade att ta lite nattbilder i helgen.
Finfint!rimag skrev:2279417Två purfärska solnedgångsbilder på mitt nyförvärv!
Edit: insåg precis hur slarvig jag var när jag försökte redigera bort överstrålningen i färgbilden.
KetogaN skrev:2279644Finfint!
Jag tänkte bjuda på en bild till från mina nattfoto..
JKay skrev:2278075Alltså...ja, ni kan ju inte ha missat mina "bilder" från SRW igår.
Hur FAN ska man hinna ljusmäta och veta vilken sänkning/höjning av exponeringskomp. man ska ha vid sådana actionpix??
KetogaN skrev:2279667Ljunghusen:
Korrekt, men även om man skjuter RAW är det en fördel att kunna sin kamera och på så sätt få en bättre utgångspunkt.
Max tex som enligt mig tar dom bästa racingfotona som publiceras här på sporthoj skjuter endast i JPG.
Twinner:
Tack!
Kamera, stativ, vidvinkel, inga filter. (prova fileinfo i Photoshop på bilden)
Framkallad RAW bild, kurvor justerade och brustvätt.
Ingen manipulation mer än regplåt och ram.
Rejser:
Jo, tanken slog mig. Men jag insåg ganska snabbt att jag behöver ett ND filter eller två för att kunna exponera så länge nu på sommaren, det är ju ganska ljust ändå. Det får bli en vinternatt så man kan frysa röven av sig samtidigt. Allt för konsten eller hur?
/Karl
Thundercat skrev:2279811Jag stod ute på en klippa i minus 15 grader i en och en halv timme för att invänta det rätta ljuset till en av mina bilder.Allt för konsten.
Tidningen själva bör ha rätt så bra koll på vad de brukar betala för bilder.. Skulle gissa på att det i runda slängar är 600-800:- för en tidning som bohuslänningen t.ex...Firefly skrev:2279332Vill inte betala så mycket pengar för att få veta. Det handlar bara om nån enstaka bild eller två. Vid ett enstaka tillfälle. Inget jag ska jobba med eller så. Bara en engångsföreteelse.
Men jag har inte koll alls. Så det känns surt att lägga ut 100:- på en prislista som säger att jag kanske får 150-200:-... Eller vad det nu kan vara. Jag har som sagt ingen koll alls på vad man kan ta betalt.
Ljunghusen skrev:2279661RAW är svaret
KetogaN skrev:2279343
Alternativt kan du ju fråga tidningen vad dom betalar för dina bilder.
/Karl
twinner skrev:2281960Hmmm....
Som vanligt på crossbanan så är det extremt motljus vid platpåhoppet. Blir inte klok på skiten. Faktist är det svårt med all damm också
KetogaN skrev:2282099Jag tycker du har lyckats bra!
Tycker också de var bra.twinner skrev:2282432Tack:=) Nått gott förde pisskvällen med sig iaf:=)'
Cool snubbe micke
MikkE skrev:2282438Tycker också de var bra.
Min penisförlängare är längre
Denna var Grymmmmmmm
Jag tycker att det ser bra ut jag. Även om jag kanske inte borde bedöma bilder vid den här datorn, tidigare har det visat sig att skärmen är långt från toppkvalitét när det gäller bildåtergivning.twinner skrev:2281960Hmmm....
Som vanligt på crossbanan så är det extremt motljus vid platpåhoppet. Blir inte klok på skiten. Faktist är det svårt med all damm också
Esquire skrev:2282483Jag tycker att det ser bra ut jag. Även om jag kanske inte borde bedöma bilder vid den här datorn, tidigare har det visat sig att skärmen är långt från toppkvalitét när det gäller bildåtergivning.
Du har inte testat reflexskärm eller blixt om du tycker att motljuset stör då?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|