Diskutera Digital Fotografering här

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
MikkE skrev:
2300178 Jisses, nu blir det tight för mig med Tema VATTEN. Ska åka till Norge ikväll, anländer tidigt på morgonen, går på intervju, åker hem sedan vid 23-tiden, hemma på fredag morgon. Får ta med mig kameran helt enkelt och hitta nåt i Norge med vatten :3freak

Det lär du inte ha något problem med, Norge är ju precis som gurkor 90% vatten! :tummenupp
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
twinner skrev:
2297569 Men holy fuck då... Jaja, det påverkar ju inte kvallen på bilderna så man får väl leva med det då. Måste ju ändå byta till en Mark II sen när man blivit bättre och har större krav:Bugar Då kanske man kan pruta till sig ett presentkort på rengöring :3freak :hihi

Ja det låter som en bra ide. Priset på Mark II kommer vara lågt om 10år :D ;)
 

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
MikkE skrev:
2300178 Jisses, nu blir det tight för mig med Tema VATTEN. Ska åka till Norge ikväll, anländer tidigt på morgonen, går på intervju, åker hem sedan vid 23-tiden, hemma på fredag morgon. Får ta med mig kameran helt enkelt och hitta nåt i Norge med vatten :3freak

Härligt! Antar att det inte blev fiskrenseri eller?
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
WestW skrev:
2301670 Ja det låter som en bra ide. Priset på Mark II kommer vara lågt om 10år :D ;)

Höhö, närå! Man ska vara realistisk:=) :D

Nån som ska till Västerås i helgen?
 
Last edited:

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Fan oxå!

Sitter här med en Mark II, har fått låna den över helgen av en fotograf på jobbet. Jag borde veta bättre än att prova dyra grejjer.. *suck*
Min 30D känns lite fattig när man har fått prova en 1:a.
Sökaren är enorm, ljus och lätt att ställa fokus i.
Sitter som gjuten i handen, autofokusen är sjukt snabb & exakt, den rasslar bilder snabbare än stålmannen runkar och man slipper ha näsan mot displayen för att se nått då okularet sticker ut en bit.
Nu måste jag också ha en sån.. :(
 
Last edited:

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
KetogaN skrev:
2302389 Fan oxå!

Sitter här med en Mark II, har fått låna den över helgen av en fotograf på jobbet. Jag borde veta bättre än att prova dyra grejjer.. *suck*
Min 30D känns lite fattig när man har fått prova en 1:a.
Sökaren är enorm, ljus och lätt att ställa fokus i.
Sitter som gjuten i handen, autofokusen är sjukt snabb & exakt, den rasslar bilder snabbare än stålmannen runkar och man slipper ha näsan mot displayen för att se nått då okularet sticker ut en bit.
Nu måste jag också ha en sån.. :(

Hörru.. :7peta Inte snällt sitta där fresta oss andra med.. ska alla på sporthoj bli ruinerade lagom efter semestern?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
KetogaN skrev:
2302389 Fan oxå!

Sitter här med en Mark II, har fått låna den över helgen av en fotograf på jobbet. Jag borde veta bättre än att prova dyra grejjer.. *suck*
Min 30D känns lite fattig när man har fått prova en 1:a.
Sökaren är enorm, ljus och lätt att ställa fokus i.
Sitter som gjuten i handen, autofokusen är sjukt snabb & exakt, den rasslar bilder snabbare än stålmannen runkar och man slipper ha näsan mot displayen för att se nått då okularet sticker ut en bit.
Nu måste jag också ha en sån.. :(


Heheh.. Tänk på att den har 1,3x crop om jag inte minns fel, och 30d 1,6x?
 

MikkE

Guest
KetogaN skrev:
2302389 Fan oxå!

Sitter här med en Mark II, har fått låna den över helgen av en fotograf på jobbet. Jag borde veta bättre än att prova dyra grejjer.. *suck*
Min 30D känns lite fattig när man har fått prova en 1:a.
Sökaren är enorm, ljus och lätt att ställa fokus i.
Sitter som gjuten i handen, autofokusen är sjukt snabb & exakt, den rasslar bilder snabbare än stålmannen runkar och man slipper ha näsan mot displayen för att se nått då okularet sticker ut en bit.
Nu måste jag också ha en sån.. :(
Kommer jag kunna tjööööpa snart ;)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=127808
 
Last edited:

MikkE

Guest
KetogaN skrev:
2304572 Grattis man!
Danke! jag är helt exalterad fortfarande! Ska jobba, sova, jobba, sova massa i början, få lite ekonomi. Sedan tas det nog lugnare.
Har kikat på en 1D länge nu. Men är det värt att köpa en 1Ds som är dubbelt så dyr som 1D? Hmm, inte för min del iaf.

Funderar på att kränga av min 20D med tillbehör och kanske 70-200 objektivet med.
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Mheel skrev:
2305188 Fan Twinner den är riktigt najs. Är du nöjd med ditt sigma objektiv?? Funderar på att köpa ett sådant.

//Mheel

Tackar :)
Jag är jävligt nöjd. Toppkvalitet rakt av, skärpan är grym och autofokusen med. Jag ska ändock sälja sen och införskaffa ett 300 2.8.
Dom flesta bilderna på mion sida är tagna med just Sigmaobjektivet. Olla lite så får du se. Typ så här bra är det.
Markus%20Foto%20(33).jpg





MiKKe: Fina bilder från stunten!! Lycka till med Norgeflytten!! Grattis som fan :yoparty
Edit: JÄVLAR VAD KULORNA KOMMER RULLA IN I SVENSKA KAMERASAFFÄRER SEN. :hihi
 

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Dumpar lite kvällsbilder jag tagit ikväll, i Skövde.. ville ju helst ta en massa bilder på tåg men det verkar som detta var den enda j*vla kvällen någonsin som det bara kom ett tåg...:4skrika

_DSC2299.jpg

_DSC2296.jpg

_DSC2270.jpg

_DSC22772.jpg


Edit: Bjuder på en bild som illustrerar hur pass kul man hade på jobbet...
DSC_2120.jpg
 
Last edited:

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
MikkE skrev:
2304577 Danke! jag är helt exalterad fortfarande! Ska jobba, sova, jobba, sova massa i början, få lite ekonomi. Sedan tas det nog lugnare.
Har kikat på en 1D länge nu. Men är det värt att köpa en 1Ds som är dubbelt så dyr som 1D? Hmm, inte för min del iaf.

Funderar på att kränga av min 20D med tillbehör och kanske 70-200 objektivet med.



Hur mycket skall du ha för det?
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Fackkkkk:=) Det blev ingen stuntfotografering idag. Fick bege mig till en bilträff i stan istället. Många fina bilar fanns det. Uppdaterade även hemsidan.
Kolla albumet Muscle Cars... Alla bilder tagna med mitt 50mm 1000kr's Canonobjektiv. Funkar bra faktist.
Muscle%20Cars0008.jpg


Muscle%20Cars0053.jpg


Muscle%20Cars0025.jpg


Muscle%20Cars0066.jpg


Muscle%20Cars0068.jpg


Muscle%20Cars0078.jpg


Muscle%20Cars0082.jpg
 
Last edited:

MikkE

Guest
MRJaggu skrev:
2306466 Hur mycket skall du ha för det?
Hmm, jag vet inte. Skulle nog landa på typ 15k
20D
Batterigrepp
6 batterier
70-200mm F4 L USM
18-55mm kommer med på köpet typ

Men jag vet som sagt inte än, troligtvis blir det av.

Markus: Har redan sagt det. Snyggobilder, dock aaaaaaningens lite för mörka tycker jag :tungan
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
MikkE skrev:
2307524 Hmm, jag vet inte. Skulle nog landa på typ 15k
20D
Batterigrepp
6 batterier
70-200mm F4 L USM
18-55mm kommer med på köpet typ

Men jag vet som sagt inte än, troligtvis blir det av.

Markus: Har redan sagt det. Snyggobilder, dock aaaaaaningens lite för mörka tycker jag :tungan


Okidoki :)
Tar du norska pengar nu eller :hihi


: Markus, fräcka bilder men som mikke säger lite väl mörka kanske.

Förövrigt sticker jag till Rudskogen imorn å kollar på Gatebilfestivalen, min lilla kompakta fyllekamera hänger förstås med, jag räknar inte med några mästerverk utan tänker väll först å främst ha skoj bara. Bilderna som jag anser funka slänger jag upp :tummenupp
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
MikkE skrev:
2307524 Hmm, jag vet inte. Skulle nog landa på typ 15k
20D
Batterigrepp
6 batterier
70-200mm F4 L USM
18-55mm kommer med på köpet typ

Men jag vet som sagt inte än, troligtvis blir det av.

Markus: Har redan sagt det. Snyggobilder, dock aaaaaaningens lite för mörka tycker jag :tungan

Tackar :tungan
Jag tycker det blir effektfullt och sharp som fan när det är lite darkness:=)
 

MikkE

Guest
twinner skrev:
2307610 Tackar :tungan
Jag tycker det blir effektfullt och sharp som fan när det är lite darkness:=)
Inget fel på dem, ilte ilte för mörka för min smak. Men jävligt skarpa och sköna färger.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top