Diskutera Digital Fotografering här

MikkE

Guest
Lite länkar som kommit upp på förstasidan som verkligen är värda att kolla in.

Andy Rouse - Natur och djurfotografering.
Sports Shooter - För dig som tycker om sportfotografering.
World Press Photo - Världens bästa press- och repotagebilder.

Sedan har jag uppdaterat min hemsida rejält. Kolla gärna in den ;)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
MikkE skrev:
2641504 Sedan har jag uppdaterat min hemsida rejält. Kolla gärna in den ;)
Det fungerade inte helt smärtfritt det där. :gnissla

Det enda bildgalleri jag lyckades få fram en gång var Stunt. I övrigt blev det "error" för utom på Roadracing Där det stod att det skulle komma bilder. Kan ju vara så att det är min uppkoppling eller något som strular också...

Pommes

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
R1150R
MikkE skrev:
2641504
Sedan har jag uppdaterat min hemsida rejält. Kolla gärna in den ;)

Lite problem som någon redan påpekat.

Så fort man varit inne i Roadracing så kommer man inte vidare,
tar man den sist så ser man de andra avdelningarna.

Annars nice!

Last edited:

MikkE

Guest
Nu så funkar det, kom på att jag pillade lite i ftpn utan att ändra i hemsideprogrammet.

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
Mc-cykel
HDD camera.

Jag blir helt galen:huvet , har letat och leta, efter en HDD videokamera med A/V in, så man kan koppla till en sån där "Bulletcam".
Eller dom jag har hittat kostar ju en del stålar har tänkt mig nått i prisklassen 10k och neråt.
en annan grejj vad jag förstått är att DVDcam'sen har väldigt kort inbspelningstid perskiva liksom,
men ah skulle vara tacksam för svar om det finns HDD med A/V in eller om det finns nått annat som e lika bra, säkert nån som fattar detta skruvade inlägg harju blivit galen som sagt.
äh tack på förhand.:tummenupp

//JSmacko

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
jobbar på en ny portfolio. Har letat som FAAAN efter ett script UTAN att behöva bygga det själv...o vet ni?

JAG HAR HITTAT DET!!!! :D:D

http://jkay.se/Portfolio/

Nu är det inte fyllt med bilder utan tog ERF del 5 som prov..o det verkar funka finfint!
vad tycks? Ska bara integrera det sen i ordinarie hemsida.....:huvet

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jsmacko skrev:
2643588 Jag blir helt galen:huvet , har letat och leta, efter en HDD videokamera med A/V in, så man kan koppla till en sån där "Bulletcam".
Eller dom jag har hittat kostar ju en del stålar har tänkt mig nått i prisklassen 10k och neråt.
en annan grejj vad jag förstått är att DVDcam'sen har väldigt kort inbspelningstid perskiva liksom,
men ah skulle vara tacksam för svar om det finns HDD med A/V in eller om det finns nått annat som e lika bra, säkert nån som fattar detta skruvade inlägg harju blivit galen som sagt.
äh tack på förhand.:tummenupp

//JSmacko

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=60825

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
JKay skrev:
2643648 jobbar på en ny portfolio. Har letat som FAAAN efter ett script UTAN att behöva bygga det själv...o vet ni?

JAG HAR HITTAT DET!!!! :D:D

http://jkay.se/Portfolio/

Nu är det inte fyllt med bilder utan tog ERF del 5 som prov..o det verkar funka finfint!
vad tycks? Ska bara integrera det sen i ordinarie hemsida.....:huvet

TJUSIGT:tummenupp

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Någon här som kan tipsa om en bra sida där man kan kränga sin kamera? Det är stendött på fotosidan och blocket:mad:

Edit: Är det några som är sugna på att få fart på bildtemat igen?

gunny5

mullermaffian rules
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Letar efter en bobber
Tjena... Verkar jo vara ett stort intresse och en massa kundskap här och jag behöver lite tips o hjälp.

Tänkte köpa en ny camera och har titta lite dom här:

Canon Powershot S3is
Panasonic FZ50
Sony DSC-H5

Problemet är bara att det inte finns (vad jag kan hitta) undervattens hus till dom. Ska åke till Cayman Islands och dyka i 6 månader:yoparty

Va har ni för synpunkter på den typen av camera? Har läst olika tester men kan vara kul att höra vad ni tycker och tänker.
Finns det andra märken av samma typ som är "bättre"?

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
rimag skrev:
2644087 Någon här som kan tipsa om en bra sida där man kan kränga sin kamera? Det är stendött på fotosidan och blocket:mad:

Vilken kamera är det ?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Kungen skrev:
2639394 köp den dyra från början. du KOMMER köpa den med tiden.
Men köp den utan IS. Ska vara skarpare...

Jag gjorde det bytet precis när II N kom och lurade på någon dåre min 20D. Kommer det inte en ny modell snart så jag kan lura på samma dåre min II N ;).

Behåller den tills det kommer något bättre. GRYM kamera! ;) (nej, jag anser inte att 1Ds Mark II är bättre, den är sämre på allt förutom upplösningen (jag gillar 1,3 faktor också.. ))

MVH Johan

MikkE skrev:
2640548 Man kanske ska sälja av sin 20D??

Vill ju ha Mark II N

rimag skrev:
2644087 Någon här som kan tipsa om en bra sida där man kan kränga sin kamera? Det är stendött på fotosidan och blocket:mad:

Är det stendött på fotosidan och blocket så har du satt ut den till fel pris. Jag är alltid intresserad av att köpa, dock till rätt pris. Vad har du och vad ska du ha för den?

mr_rockster skrev:
2644224 Men köp den utan IS. Ska vara skarpare...

Jag gjorde det bytet precis när II N kom och lurade på någon dåre min 20D. Kommer det inte en ny modell snart så jag kan lura på samma dåre min II N ;).

Behåller den tills det kommer något bättre. GRYM kamera! ;) (nej, jag anser inte att 1Ds Mark II är bättre, den är sämre på allt förutom upplösningen (jag gillar 1,3 faktor också.. ))

MVH Johan

Är det stendött på fotosidan och blocket så har du satt ut den till fel pris. Jag är alltid intresserad av att köpa, dock till rätt pris. Vad har du och vad ska du ha för den?
Kolla föressten min uppdaterade hemsida, http://www.jsfoto.com . Galleriena är den vanliga skiten men allt annat är i nyskick ;)

Last edited:

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Kungen skrev:
2644213 Vilken kamera är det ?

mr_rockster skrev:

Det är min första kamera som ska bort, en Konica Minolta Dimage A2 alltså ingen dslr. Har satt ut den på 4500kr, men kan gå ner till runt 3500kr...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
rimag skrev:
2644354 Det är min första kamera som ska bort, en Konica Minolta Dimage A2 alltså ingen dslr. Har satt ut den på 4500kr, men kan gå ner till runt 3500kr...
Säkert en bra kamera men du får väl billigaste systemaren nu för under 5000:- inkl. moms? Tror det kan bli svårt men annonsera hårt. Mitt tips är att sätta ut den för 3500:- och inte pruta, alt. sätta ut den på tradera.

MikkE

Guest
mr_rockster skrev:
2644224

MVH Johan
Ja, vilken nöt asså!! Hahah. Säg till när du ska kränga av "Marken" ;)

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jepps! Jag meddelar dig i så fall. Skulle behöva ett andrahus om någon har något fint att sälja TILL RÄTT PRIS. ;)

MVH

Johan

MikkE skrev:
2645315 Ja, vilken nöt asså!! Hahah. Säg till när du ska kränga av "Marken" ;)

MikkE

Guest
mr_rockster skrev:
2645602 Jepps! Jag meddelar dig i så fall. Skulle behöva ett andrahus om någon har något fint att sälja TILL RÄTT PRIS. ;)

MVH

Johan
Hoho, jag har lust att sælja før att byta upp mig mer... Men fan... Kan ju inte gå utan kamera til jg fått mina dollars. Ska ha min 42 PV60 och PS3 snart också :näsblod

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...