jesseboy
O med veten sär skrivare
rejser skrev:2653122Dåligt me´bilder nu va
Du får som alltid till det, Rejser. Sjukt snygg bild, utan att jag fattar varför...
EDDITT: Vad spelar du på för grejer?
Last edited:
rejser skrev:2653122Dåligt me´bilder nu va
Du får som alltid till det, Rejser. Sjukt snygg bild, utan att jag fattar varför...
EDDITT: Vad spelar du på för grejer?
Den var homosexuellt bra i mitt tycke.rejser skrev:2653122Dåligt me´bilder nu va
Från en cykeltur i fredags.
jesseboy skrev:2653280seriöst, har nån testat 5D?
fullstor sensor, känns som om det vore ganska bra.
Min 350D är ju egentligen så mkt jag behöver, men det känns alltid som om man är på fikakalas hos mormor, med finkopparna.
Man får ju aldrig in fingret igenom örat...
jag är fett sugen på 20 eller 30 D, men vete fan om det är värt det i prestanda...
OM jag byter blir det nog nåt med en fullstor CCD iaf...
men hittills är man ju tillräckligt efterbliven på foto, så inte fan är det just nå fel på apparaten, inte
Min 350D är ju egentligen så mkt jag behöver, men det känns alltid som om man är på fikakalas hos mormor, med finkopparna.
jag är fett sugen på 20 eller 30 D, men vete fan om det är värt det i prestanda...
men hittills är man ju tillräckligt efterbliven på foto, så inte fan är det just nå fel på apparaten, inte
JKay skrev:2653626Vad jag har hört så är inte en fullstor sensor att föredra vid actionbilder. Den hinner inte med. Då kan du lika gärna storma vidare med 350n. Ska du ha en SNABB, säker och FET kamera...då hade jag valt EOS 1D Mk II N. 8,5 bild/sek skojar man inte bort...!
Fast det är ju "bara" en hypersnabb version av 30D i mitt tycke....och 35000 tömmer plånboken FORT "bara" för en snabbare seriebildtagning och större hus.
....men rockfaktorn är hög!![]()
JKay skrev:2653626EOS 1D Mk II N. 8,5 bild/sek skojar man inte bort...!
Fast det är ju "bara" en hypersnabb version av 30D i mitt tycke....och 35000 tömmer plånboken FORT "bara" för en snabbare seriebildtagning och större hus.
....men rockfaktorn är hög!![]()
Micke O skrev:2653856Tss, serietagning är fegtHar i stort sett alltid min inställd på 3fps utom när jag försöker plåta dottern eftersom hennes ansiktsuttryck uppdateras med ungefär 4fps
Någon fler än jag som klämt på Pentax K10D ännu (nej, jag är inte spekulant på en sån)?
mr_rockster skrev:2655013Låt mig gissa, du har aldrig använt en 1D Mk II N.
Känn på den, använd den, använd framförallt menysystemet, AF:en, känslan i grejjerna, tätning etc. etc. Det är så mycket mer än en hypersnabb 30D.
MVH
Johan
Jasså nu säger du att den spelar in också...JKay skrev:2655121.....
Har inte använt den under längre period, men lite. Testskjutit med den.
JAAAA...jag sa inte att det BARA VAR en hypersnabb 30D...visst är det mer som spelar in. Det va därför jag skrev "bara".. Men i gengäld så är det inte SÅ mkt som skiljer, eller hur?
Olof Eriksson skrev:2655131Jasså nu säger du att den spelar in också...![]()
![]()
![]()
Kungen skrev:2655204Känner mig ensam här ju..
vem kör Nikon i detta bygget?
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!