Grymmt fina
Bilden från venedig(?) är overkligt bra!
Tackar!
Gillar skärpan på spindeln! Tjusigt macro!
Tack och bock!
Har precis köpt makroobjektivet så det är ett helt nytt område för mig.
Last edited:
Grymmt fina
Bilden från venedig(?) är overkligt bra!
Gillar skärpan på spindeln! Tjusigt macro!
[YOUTUBE-ID]FqqZAVsVjf4[/YOUTUBE-ID]
Steg 1: skippa autoinställningarna. Automatiken brukar kunna ha egna åsikter som inte alltid stämmer överens med hur verkligheten ser ut.Superknutte skrev:Jag testade lite nattfotografering härom kvällen.
Är inte så nöjd med bilderna eftersom jag tycker att de blev för gryniga/suddiga.
Eftersom jag är så vansinnigt dålig på att labba med inställningarna på kameran, än så länge, så körde jag på auto.
Kameran i fråga är en EOS 350D, och objektivet som dessa bilder är tagna med är kitgluggen 18-55.
Hur gör man för bästa resultat?
Lång slutartid är väl ett måste? Eller?
Tja!
Först vill jag bara säga: vilka underbara bilder!!!
Nu till min lilla fundering, som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.*är ju en hel djungel för en amatör*
Funderar på att köpa mig en Nikon D80.
Är detta en bra kamera för en "nybörjare"? eller är den för avancerad?
Ang. objektiven tycker jag att du ska testa bägge, se vad du har för behov och ekonomi.
Hmm....Vad jag har för behov.....Inte lätt att veta då man aldrig har provat på en systemkamera.
Det jag vill fota mest är väl sportbilder....(vet att man kanske borde köpa ett kompleterande objektiv då) poträttbilder blir det nog en del oxå.
Ekonomin är väl inte direkt överflödig, men är villig att betala för "rätt" objektiv till ändamålet.
Tja!
Nu till min lilla fundering, som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.*är ju en hel djungel för en amatör*
*har förövrigt aldrig använt någon systemkamera innan*
Någon som testat denna? Har läst mycket om den ,men vill gärna höra både fördelar och nackdelar från "normala" personer,inte enbart recentioner på internet.
Kameran finns i två olika "förpackningar".någon som kan förklara vad skillnaden är?
1: Nikon D80 +18-135/3,5-5,6
2:Nikon D80 +18-70AF-S DX Nikkor
Näää...Nikon e skit!
Skämt o sidor. Jag skulle vilja påstå att INGEN kamera är FÖR avancerad! En systemkamera är....en systemkamera vare sig den heter D80, K100D, 400D D2X, EOS MK-III eller D2H. Alla systemare har samma grundplåtar, exepel på det är Kreativa zonen (PASM) och automatiska(?) zonen (sportläge, berget, porträttbilder, macro m.m.). Dom fungerar på samma vis på alla kameror....
En riktig systemkamera (1D serien) har inte färdiga program så som sportläge, berget, porträtt och macro...
(retas lite)
Men förutom det har du rätt..
/Karl
En riktig systemkamera (1D serien) har inte färdiga program så som sportläge, berget, porträtt och macro...
(retas lite)
Men förutom det har du rätt..
/Karl
Tja!
*har förövrigt aldrig använt någon systemkamera innan*
Någon som testat denna? Har läst mycket om den ,men vill gärna höra både fördelar och nackdelar från "normala" personer,inte enbart recentioner på internet.
Kameran finns i två olika "förpackningar".någon som kan förklara vad skillnaden är?
1: Nikon D80 +18-135/3,5-5,6
2:Nikon D80 +18-70AF-S DX Nikkor
2007-08-17 10:46 Preem Kävlinge Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
Dåså...jag ska strax ner och hämta ett paket på 2,4kg på mitt serviceställe!
SHIT vikken mastodontsak!! Närgränsen på 1 meter ROKKAR!!
Nu ska jag ta o testa den ordentligt....
Oas: Ja, 2,4kg vägde paketet. Gluggen väger 1,2kg.
Det blev UVfilter och putsduk med.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |