MikkE
Guest
Canon 50mm f/1.8 II har nog nästan varenda en i sin väska =)
Sjukt roligt objektiv!
Sjukt roligt objektiv!
Inte jag....50mm f/1.4Canon 50mm f/1.8 II har nog nästan varenda en i sin väska =)
Sjukt roligt objektiv!
Tack för svaren...men.....
Menar ni att jag skulle kunna köpa D40:n och lägga mer pengar på ett bra objektiv och få riktigt bra bilder ändå?? Finns ju hur många olika objektiv som helst.*och rena grekiskan för mig*
Snälla kan någon förklara lite.....
Säljer objektiv på jobbet(tyvärr inte i den utsträckningen så man har kunnat lära sig nåt)...så visst skulle jag kunna testa mig fram...men HUR dyrt blir inte det???
Någon vänlig själ??
Tack för svaret.....
Men om ni skulle kunna rekommendera ett bra objektiv...vilket skulle jag då köpa??Vill ju helst ta sportbilder som sagt.Då är det väl en zoomlins jag behöver eller??
Ge mig förslag......och vad jag ska "köpa till"
Låt oss dra en gräns på 10000kr
D40:n kan jag köpa genom jobbet för 3990kr...resten kan jag tänka mig att lägga på objektiv o dyl.
putsduk?!?! är du galen. hoppas du inte tänker använda det till ditt objektiv.
Inte? Dom rekommenderade ju den?
Vad skulle jag använda istället?
Aaco: Länken som Ismannen tog fram är på ett objektiv som även finns till Nikon. Har själv haft det och det är perfekt för nybörjare när du vill komma nära dina objekt, som hojar på bana t.ex.
Dock kan det vara roligare med ett objektiv som ligger i 18-70mm. Det lilla jag har känt på Nikons kit-objektiv, 18-55mm var bättre om jag jämför med Canons motsvarande. Kändes inte lika plastig och billig så linsen funkar självklart!
Men om vi säger som såhär, Kameran för 4000 och sedan ett Sigma 70-300mm för ca 2300 kr = 6300 kr. Då har du pengar över till ett roligare normalobjektiv som DETTA för 3000 kr som dessutom är ljusstarkare än det som följer med kameran.
Jag vill inte säga så mkt mer om Nikon och deras objektiv så jag inte känner till dem så bra, det får någon annan göra.
Men fortfarande tycker jag att du ska känna på kamerorna först och sedan utgå från dem. Nikon D40/D50, Canon 350D/400D är fina.
Inte? Dom rekommenderade ju den?
Vad skulle jag använda istället?
engångs "pecpads" och eclipsevätska.
Dukar är inte bra.. det samlas skit i dom sen gnider du runt det.
/Karl
Tack för svaret.....
Men om ni skulle kunna rekommendera ett bra objektiv...vilket skulle jag då köpa??Vill ju helst ta sportbilder som sagt.Då är det väl en zoomlins jag behöver eller??
Ge mig förslag......och vad jag ska "köpa till"
Låt oss dra en gräns på 10000kr
D40:n kan jag köpa genom jobbet för 3990kr...resten kan jag tänka mig att lägga på objektiv o dyl.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=329749
Köpte ett sånt här till min canon.
Mycket prisvärt objektiv.
Det går å få till en del kul bilder med det objektivet.
Exempel från senaste turen till rudskogen.
Det går å få till en del kul bilder med det objektivet.
Kolla då istället på t.ex. Velbon CX300. Kostar 289kr på Cyberphoto.Ett stativ blir nog nästa investering.
Några tips på prisvärda?
Fundilerar på ett Velbon CX Mini ministativ
Finns på cyberphoto för 275 spänn.
Kolla då istället på t.ex. Velbon CX300. Kostar 289kr på Cyberphoto.
Det väger bara 4hg mer och är lite vettigare höjd på. Ett ministativ går bara att använda om man har ett bord eller något att ställa det på eller för att ta bilder ur grodperspektiv.
Kanoners..
Blir o inhandla ett sådant.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS