Diskutera Digital Fotografering här

MikkE

Guest
jesseboy: Jepp, det blir Umeå för min del nu. Fan, Cyberphoto har ju kontor där ju.. Hmm... *skriver en ansökan*.
Annars skulle en träff vara sketanajs faktiskt! Man har ju vart på en hel del SH-pubar och några SH-fester. Varför inte en SH-fototräff? Dock kommer jag snart flytta upp till Umeå men flyget ner till Stockhom kostar ju inte så mkt HEHE.

pommes: Ah, ok. Har fått veta att Aperture är ett tungt program men ska jag ha det blir det när jag köper mig en ny iMac och de är ju kända för sin stabilitet och snabbhet. Tror inte att det ska bli några problem =)

Cyren: 1. -Heeeeeej. Jag är intresserad av ett 300/2.8 billigt från staterna :rolleyes:
2. Vems är tuttarna i din profil? :talla

Last edited:

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
iMac och de är ju kända för sin stabilitet och snabbhet. Tror inte att det ska bli några problem =)

HAhahah!! Vem fan har tutat i dig det? Macen är fanemej inte stabilare en Win XP iaf. :) (Säger Karl som supportat 200st Win XP och 500st Macar på en stor dagstidning i södra Sverige, skönt att man inte jobbar där mer).

Med det sagt så är Macen jäkligt najs att jobba med. (om man inte stör sig allt för mycket på "programmet har avslutats oväntat") hehe..

För att citera en av mina gamla kollegor som jobbade med mac supporten:
- Hur fan kan dom skriva "oväntat"??! det händer ju hela tiden!

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
HAhahah!! Vem fan har tutat i dig det? Macen är fanemej inte stabilare en Win XP iaf. :) (Säger Karl som supportat 200st Win XP och 500st Macar på en stor dagstidning i södra Sverige, skönt att man inte jobbar där mer).

Med det sagt så är Macen jäkligt najs att jobba med. (om man inte stör sig allt för mycket på "programmet har avslutats oväntat") hehe..

För att citera en av mina gamla kollegor som jobbade med mac supporten:
- Hur fan kan dom skriva "oväntat"??! det händer ju hela tiden!
Kan. Inte. Låta. Bli...: http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=macs_cant :tungan

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
[YOUTUBE-ID]clYOR8vLgE8[/YOUTUBE-ID]
:hihi Sök efter mac spoof på Youtube eller liknande. Finns en hel del.

Jag var ute och lekte lite med IR-filtret på kameran idag. Lite synd med den där ljusare fläcken (som låg mitt på bilden innan jag beskar den). Vad beror den på? Har kamerans lins reflekterats mot insidan av filtret eller något? Det var en ljusare fläck på samma ställe på nästan alla bilderna jag tog med IR-filtret på, oavsett hur kameran var placerad i förhållande till solen.
irgolf.jpg

Last edited:

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR

Jag var ute och lekte lite med IR-filtret på kameran idag. Lite synd med den där ljusare fläcken (som låg mitt på bilden innan jag beskar den). Vad beror den på? Har kamerans lins reflekterats mot insidan av filtret eller något? Det var en ljusare fläck på samma ställe på nästan alla bilderna jag tog med IR-filtret på, oavsett hur kameran var placerad i förhållande till solen.

Törs man gissa att solen fanns bakom dig som kortet tagits? Den delen av bilen värmdes helt enkelt upp mer av solen. Solens strålar studsade inte bort lika bra från den delen och blev varmare. Vilket i bilden syns som ljusare fläck.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Nikon´s D3 och D300 är presenterade!

D3 med FF sensor!!!
Båda kamerorna har helt nytt AF system och är bara så jäkla sexiga.
Läs mer på Nikon´s sida

MikkE

Guest
KetogaN: Hm. Av det jag har använt dem och hört av bekanta så har de vart nöjda med dem. Den största nackdelen med Mac tycker jag är att man inte kan få tag på lika mkt saker (program, spel mm) än en PC. Ska jag ha PC ska den vara jävligt högprestanda och juste design.

Nikon´s D3 och D300 är presenterade!
D3 med FF sensor!!!
Båda kamerorna har helt nytt AF system och är bara så jäkla sexiga.
Läs mer på Nikon´s sida
Verkar intressanta =) Undra hur mkt de kommer att landa på i pris.

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag satt o kikade på ebay o sprang på det här objektivet, 1300 med frakt till sverige, då får man vara beredd på momsen, men ändå.
Det är ju inte riktigt lönt o handla hemma då...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag satt o kikade på ebay o sprang på det här objektivet, 1300 med frakt till sverige, då får man vara beredd på momsen, men ändå.
Det är ju inte riktigt lönt o handla hemma då...

Men komplett.se har ju detta för 2000:-

Finns ju säkert nåt på fotosidans annonsmarknad och de dyker upp på blocket ibland.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag satt o kikade på blocket igår, o det finns en hel del billiga, men även med 25% moms så blir det ju bara 1700...

O man kan ju faktiskt klara sig ifrån momsen oxå, om man har tur, eller om man ber dom skriva ner värdet på det till 500 eller nåt så momsen inte blir så mycket.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Behöver tips på ett enbensstativ för max 500:-, vad rekommenderar ni?

Last edited:

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Jag vill ha en Viper! Grymmare ljud finns fan inte

Bifogat

• Fix3.jpg
    Fix3.jpg
    52.7 KB · Visningar: 68
  • Fix12.jpg
    Fix12.jpg
    95.8 KB · Visningar: 59
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...