Ser inte poängen med att ladda upp bilder på ~8mp.
600 px i bredd duger alldeles utmärkt för webben.
Testar hur det blir då
Hur menar du? nu använde jag adobe lightroom och körde 100% kvalitet och 600px bredd vid exporteringen, det kanske finns bättre program för detta?
KetogaN:
Nu kan du ta o slänga din MK-IIIa eller ge den till mig. Jag har hittat ngt du ska ha...som GARANTERAT är snabbare än din sledna, fula, äckliga, långsamma EOS.
Det är ju MarkIIIr?! Varför skulle jag vilja ge bort min..
Vet jag väl! Men det är 2 mer än din. Så det så!
3 mer än din
Hej!
Nu är jag väldigt ny på deta med fotografering, men jag fick en Minolta Dimage 5 av tjejen och tyckte efter det att det var väldigt kul att fotografera. Jag är inte så duktig, men man lär sig väl...
Jag har en fråga till er som kan: när ni ska fota någonting som rör sig hyfsat snabbt mot kameran, hur gör ni då för att få skärpa på bilderna? Anledningen till att jag frågar är att jag provade att fotografera min oberäkneliga hundvalp igår, och de bilderna som blev bäst motivmässigt blev mindre bra i skärpan. Hon sprang mot mig, och då hinner ju inte kameran med att fokusera innan jag tar bilden. Ska jag ställa skärpan på oändlig istället? Men då blir det väl oskärpa när vovven kommer för nära? Eller hur gör ni? Slutartiden försökte jag hålla lite kortare för at slippa motion blur eller vad det nu heter.
Ja hej på dej =) Säger bara http://www.fotosidan.se/cldoc/articles/learn2/
Manfrotto
Vad jag kudne utläsa om DImage 5 osv....
Ja hej på dej =) Säger bara http://www.fotosidan.se/cldoc/articles/learn2/
Batterigrepp och fjärrutlösare "ska" fungera.En snabb fråga, som förhoppningsvis kan få ett snabbt svar ev er fotoexperter.
Jag har möjligheten att byta min Canon EOS 350D mot en Canon EOS 400D.
Min kamera är inte direkt gammal, och det är inget fel alls på den.
400:an är sprillans ny.
Finns det några fördelar/nackdelar att byta till 400:an?
Jag har hört talas om att det ska vara mer "brus" på bilderna med 400:an jämfört med 350:n. Vet dock inte vad som menas med det.
Så, vad skulle ni göra??
Just ja, en fråga till. Passar batterigreppet och den trådlösa fjärrutlösaren till 350:n även på 400:an?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|