Diskutera Digital Fotografering här

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
hehe.. den ligger ju på 12500 cirkus OM det är svenskköpt från början.. köpt utomlands ger inköpspris på drygt 8.. känns som säljaren inte riktigt har pejl på läget.. stod det om det var köpt i sverige?

synd på tillfället.. bara bita ihop lär dyka upp fler möjligheter.. kan bara säga det objektivet är bra.. speciellt den med IS

Ja, det låter skumt...eller i alla fall väldigt tarvligt. Vet inte om det är svenskköpt men det tror jag.

Ja, jag vet att det dyker upp fler tillfällen men just nu kändes det rätt. Har chans på ett Sigma 70-200/2.8 version I. Den med närgräns på 1,8m och den ska i princip bara ha legat i hans väska....alltså nästintill orörd. 6000:-

Jotack...jag blev kär i Canons 2.8 glugg när jag lånade med mig en sån uppepå Anderstorp i maj. Därför jag inte kan släppa den ur tanken.

Hittar jag inget så har jag ordnat med så jag får låna ett med IS v34 när jag åker till Västerbotten.....sen vill man väl inte ha ett UTAN is.......! :huvet

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Sådär. Har snabbredigerat lite supermoto bilder från senaste tävlingarna. finns fler på www.jsfoto.com där jag har gallerier. Tänkte bara visa några om någon e intresserad.

MVH

Johan

Bifogat

• _JSF2710.jpg
    _JSF2710.jpg
    132.1 KB · Visningar: 48
  • _JSF2816.jpg
    _JSF2816.jpg
    129.8 KB · Visningar: 42
  • _MG_7296.jpg
    _MG_7296.jpg
    120.4 KB · Visningar: 55
  • _MG_7364.jpg
    _MG_7364.jpg
    135.3 KB · Visningar: 60
  • _MG_7415.jpg
    _MG_7415.jpg
    133.8 KB · Visningar: 44
  • 5A8E7211.jpg
    5A8E7211.jpg
    138.1 KB · Visningar: 40

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jäkla snygga bilder Johan! Den ene såg jag i senaste Bomber! :tummenupp

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Sedan har jag gjort om min hemsida.. igen! HAHA. Håller mig till enkelheten och ska göra om mina portfolios lite (och med fler bilder...) - www.mjfoto.net
Snyggt. Men finns det någon anledning till att bilderna från Rudskogen öppnas i ett nytt fönster?

Min kväll: Tja, vad gör man om man saknar liv och det fortfarande är 20 grader varmt vid midnatt? Jo, man hoppar i sitt allvädersställ, lånar en hoj, surrar fast stativet på pakethållaren, slänger kameran på ryggen och åker ut och fotar lite. :tungan

Kvällens fotomodell:
bdhoj.jpg

Suzuki DL650 V-Strom. Ganska pigg liten rackare och twinnen morrar gott när den kommer upp lite i varv. :)

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Det tror jag knappast ;). Men det finns nog ngn liknande med där... Dessa e tagna efter senaste bomber e ute. Men du kanske ser ngn i nästa bomber ;)

Gnutten: Oj oj... svårt att säga... Jag gillar ju panoreringar men antalet skarpa bilder minskar i samma takt som längden på slutartid ökar.

Orkar inte kolla exakt men kan uppskatta t,ex. första bilden till typ 1/200 sek. 2:a 1/100 typ.. 3:e 1/1000 kanske, 4:e 1/250

Använder ganska sällan tider mellan 1/320 och 1/1000. Ofta vill jag antingen ha panorering eller frysa bilden (och då gärna med lite kortare skärpedjup). men man ska aldrig säga aldrig ;)

När jag vill få till en skarp bild på lång slutartid så brukar jag använda serietagningen och hålla nere och ta typ 3-5 bilder och sedan radera med en gång... har ju panorerat och fått skarpa bilder på 1/30 sek med..

http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=763291&target=_blank

Men det finns bara ett sätt att göra rätt på. Testa, prova etc. etc.

Första gångerna jag var å plåtade MC så visst kunde man få en bra bild då och då men sedan så märkte man att det blev fler och fler bra bilder! Inte bara skarpa utan som jag själv tycker är bra. T.ex Martin Lind bilden är inte så värst skarp överallt men det är mycket känsla i den ;) (bild nr. 4).

MVH

Johan

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Sant mr_rockster. Kollade nu o det var en blå hoj i tidningen. :rodnar

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det tror jag knappast ;). Men det finns nog ngn liknande med där... Dessa e tagna efter senaste bomber e ute. Men du kanske ser ngn i nästa bomber ;)

Gnutten: Oj oj... svårt att säga... Jag gillar ju panoreringar men antalet skarpa bilder minskar i samma takt som längden på slutartid ökar.

Orkar inte kolla exakt men kan uppskatta t,ex. första bilden till typ 1/200 sek. 2:a 1/100 typ.. 3:e 1/1000 kanske, 4:e 1/250

Använder ganska sällan tider mellan 1/320 och 1/1000. Ofta vill jag antingen ha panorering eller frysa bilden (och då gärna med lite kortare skärpedjup). men man ska aldrig säga aldrig ;)

När jag vill få till en skarp bild på lång slutartid så brukar jag använda serietagningen och hålla nere och ta typ 3-5 bilder och sedan radera med en gång... har ju panorerat och fått skarpa bilder på 1/30 sek med..

http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=763291&target=_blank

Men det finns bara ett sätt att göra rätt på. Testa, prova etc. etc.

Första gångerna jag var å plåtade MC så visst kunde man få en bra bild då och då men sedan så märkte man att det blev fler och fler bra bilder! Inte bara skarpa utan som jag själv tycker är bra. T.ex Martin Lind bilden är inte så värst skarp överallt men det är mycket känsla i den ;) (bild nr. 4).

MVH

Johan

Tackar så mkt! Alltid uppskattat med tips från mer erfarna

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Kom i går hem från en tripp till Norge:)
0023.jpg

0022.jpg

fler finns här, om nån är intresserad:)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tänkte bara visa den här.

Jag är ganska nöjd med den faktiskt.

Mikke tänkte att det kanske skulle se bra ut om molnen var lite mörkare, så jag lägger in en sån bredvid så man kan jämföra.

Last edited:

MikkE

Guest
Dramatisk =)
Bra bild, kanske få molnen lite tyngre?

Ser nästan ut som två bilder som är ihopsatta =)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
3101414 Dramatisk =)
Bra bild, kanske få molnen lite tyngre?

Ser nästan ut som två bilder som är ihopsatta =)
Det är 2 bilder, hade kunnat gjort övergången lite mer osynlig med mer tid.
Men det räckte så där tycker jag.

Menar du att man skulle ha gjort molnen mörkare?

MikkE

Guest
Det är 2 bilder, hade kunnat gjort övergången lite mer osynlig med mer tid.
Men det räckte så där tycker jag.

Menar du att man skulle ha gjort molnen mörkare?

Haha, se där. Lite öga man har för bilder :näsblod
Tycker att det ser bra ut, tänkte nog mest på hur molnen skulle vara om de var lite mer grå/blåa i mörkare nyans för att framhäva gravstenen mer.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
3101663 Haha, se där. Lite öga man har för bilder :näsblod
Tycker att det ser bra ut, tänkte nog mest på hur molnen skulle vara om de var lite mer grå/blåa i mörkare nyans för att framhäva gravstenen mer.
Jag jorde en mörkare, men det är svårt för det ljusa i mitten blir oxå mörkare, o det är svårt att få det ljust igen så det blir snyggt.

Men jag la den i samma inlägg som den första.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Har sökt stora delar av internet och testar även här.
Jagar en 17-85-glugg eller något ditåt.
Många sätter fantasipriser på dem, vill inte betala nära nypris för en beggad.
Även andra gluggar (skarpa i så fall, jaja, jag vet att 17-85 inte är superskarp) som lämpar sig för studiofoto är aktuella, ej fasta eftersom jag redan har det och är i behov av en zoomglugg då studiornas storlek varierar väldans.

Har ni nåt eller vet nån som har, PM:a mig gärna!:tummenupp

MikkE

Guest
Jag jorde en mörkare, men det är svårt för det ljusa i mitten blir oxå mörkare, o det är svårt att få det ljust igen så det blir snyggt.

Men jag la den i samma inlägg som den första.

Tycker att bilden är fet. Den andra, 'moddade', vart kanske lite för mörk överallt.
Tog mig friheten att bara mörka ner de stora tunga molnen och lät "solhålet" och gravstenen vara som de var. Drog bara ned nivåerna lite. Tog 1 min.

IMG_04721_2.jpg

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Gillar skärpan på spindeln! Tjusigt macro! :tummenupp

-------------------------------------------

Asså...nu börjar jag bli förbannad! Har mailat på 10(!) Ja TIO, gluggar och inga svar. Eller så kommer svaret när det är redan sålt.

[genomstrykning]Någon som har ett EF 70-200/2.8L USM till salu för max 7000:-? (8000 kan gå men då äger jag inte en spänn mer)[/genomstrykning] :rolleyes:

EDIT: SKit samma...jag beställde ett Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM DG Macro istället från Cyberphoto.

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...