Det där va bland det sjukaste jag settDet här är nog den absolut sämsta bild jag laddat upp till sporthoj.
As per MikkEs request, en bild på min Mark III:a +300m 2,8L IS +2x och 1,4x extenders.
![]()
med 1,3 croppen blir det 1092mm![]()
Första bilden fick jag nästan rysningar av!
Usch, det såg kallt ut.
Tillskillnad från mina nyårsbilder
(att jag aldrig lär mig förminska bilder)
Mumma! Har en k10d själv och den här verkar ännu fiiinare!TIPS!
Imorgon 24/1 släpper Pematx uppföljaren till K10d, K20d!
http://www.pentaximaging.com/produc...-K20D/reqID--10505894/subsection--digital_slr
Ja, riktigt skönt!Fan va nice med sol och värme! Ska själv till Thailand i maj men vet inte om jag ska ta med mig mitt åbäke till kamera. Dels för att den är stor att kånka med och jag vill inte få den stulen. Blir nog till att köpa mig en kompaktkamera ist.
Jag har en liten fråga till er som är rutinerade.
Jag var på en big air tävling i vemdalen o veckan och tänkte träna på o fota lite.
Men de flesta kort som jag knäppte blev det brus i, på svarta byxor framför allt.
Jag körde ISO 100, tamron 70-300, runt 88 ungefär.
Kan det vara så att objektivet skapar bruset?
Det är ju ett billigt objektiv.
Svar till: "Fundersam"
Jag trodde inte kameran justerade nånting autom.?
Ja, jag knäppte i raw.
Det var lite klurigt o ställa slutar tiden med alla olika kläder dom hade på sig o snö runtikring.
Men ska fundera på det till nästa gång.
Tack
Jag öppnar ps, sen drar jag dit bilderna ifrån kortläsaren, och då justerar den menar du?Fotade lite mer i helgen förövrigt..
http://www.modellbilder.se/photosession.php?id=23415
Fick prova min vindmaskin som jag inhandlat, den funkade bra.
inte kameran.. cameraRAW (programvaran i photoshop som hanterar RAW bilderna) eller om du kör eos capture så får du kolla i det.
Jag öppnar ps, sen drar jag dit bilderna ifrån kortläsaren, och då justerar den menar du?
Skumt, kan man välja bort det på nåt sätt?
Snygga bilder. Jag gillade framför allt den sista.Fotade lite mer i helgen förövrigt..
http://www.modellbilder.se/photosession.php?id=23415
Fick prova min vindmaskin som jag inhandlat, den funkade bra.![]()
Snygga bilder. Jag gillade framför allt den sista.
Hur har du byggt rastret du nämner på sidan och hur ser det ut?
Kan inte påstå att jag vill märka någon direkt skillnad. Rent ut sagt så skiter jag i det då ett par batt. till min 350 kostar 299:-/paret. 800:- för ett orginal Canon. Sen om jag får byta mina sönderladdade piratare efter 1,5 år...ja, jag hinner köpa många par batteri innan jag når upp i 1600 för ett orginalpar.
Prestandan mellan laddningarna då? Tillräckligt för att inte behöva bry mig nånsin på att jag inte har enough power med mig. Har inte räknat antalet bilder den krämar ur sig på en laddning.![]()
Jag körde med billigaste piratbatteriet från Ebay. Tror jag gav 170kr för 2st inkl frakt till min kamera, mot kanske 500kr för ett original. Hållbarhet var några månader kortare än original. Hur bra det håller var ingen märkbar skillnad heller. Jag har hellre flera batterier med mig och byter innan dom är helt slut när man är ute och fotar.
Dax för en bild eller??
Vad skiljer ett "macro"-objektiv? Är det enbart att närgränsen är kortare eller?
Om det är så, så borde man väl kunna köpa en mellanring för att korta ner närgränsen på sina befintliga objektiv istället för att köpa ett "macro" objektiv?
![]()
![]()
Mellanringar är bra att ha, men med ett riktigt macro-objektiv har du friare möjligheter till komposition. Har du ett macro-objektiv innebär att du kan sätta fokus väldigt nära och hela vägen ut till oändlighet.
Mellanringar flyttar fokusområdet så att du får en kort närgräns, men dom låser dig även där. Dvs du kan inte ta ett steg tillbaka och få mer lite mer för det hamnar utanför området du kan fokusera på.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |