Diskutera Digital Fotografering här

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
beställde precis en sån där Peleng 8mm, skitdåligt å skitfränt på samma gång :tummenupp

får ringa banken och pantsätta lägenheten så jag kan vara med er och köpa dyra dammsamlare :D

Peleng?.. vad är det ?.. måste ha en sådan känns det som . bara namnet är ju fräckt. finns det större Pelenger ?..

Wejkåm är för wuzzies....mus is da shit!

Well oki bara för du är den du är får du vara kvar..

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
hahaha fan va ballt..

fast jag vågar inte beställa från den sidan. är inte riktigt kompis med den ryska maffian.

Rugift har mycket kul men objektiven går att beställa billigare från tillverkaren. Gjorde det när jag handlade NightVision från Ryssland(fråga mig inte varför men jag tyckte det var en kul pryl att ha).

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Har du tjackat en än ?

Nä.., jag har begränsat mina inköp till en grej innan lunch och en grej efter lunch. Idag köpte jag en TC-20 konverter innan lunch och ett MB-D10 batterigrepp efter lunch.

Jag måste vänta tills imorrn förmiddag innan jag får fortsätta handla. :(

Var du tvungen att visa den där? :näsblod

Vilket nummer kan man SMS'a låna till? :confused:

Rugift har mycket kul men objektiven går att beställa billigare från tillverkaren. Gjorde det när jag handlade NightVision från Ryssland(fråga mig inte varför men jag tyckte det var en kul pryl att ha).

Det låter som en kul måste-pryl. En sån måste man ha väl? :confused:

Wejkåm?! Jaha...det räcker alltså inte med 2 kameror och en fet teleglugg... :(

JAG KOMMER ATT BLI FATTIG PÅ GRUND AV ER ERA JÄVLAR!!! :mad:

Sluta gnäll och handla på nu istället!

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Sluta gnäll och handla på nu istället!

Nää...jag ska plåta! Fast inte just nu utan sen när jag är ledig och barnen åkt hem och det är efter att dom kommit hit så blir det efteråt då och dom kommer inte förrän till helgen så nästa helg eller i alla fall på måndag ska jag kunna plåta!
Hängde ni med? :hihi

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det låter som en kul måste-pryl. En sån måste man ha väl? :confused:

Den verkliga nyttan är aningen tveksam men det är ack så fräckt att släcka ner helt och dra igång den. helst skall man ha en Gen II de är 100ggr bättre men sen är kostnaden aningen avskräckande om man bara skall ha den som leksak.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nää...jag ska plåta! Fast inte just nu utan sen när jag är ledig och barnen åkt hem och det är efter att dom kommit hit så blir det efteråt då och dom kommer inte förrän till helgen så nästa helg eller i alla fall på måndag ska jag kunna plåta!
Hängde ni med? :hihi

Jo det börjar väl bli dags :| Jag ska vara ute hela helgen och fota.

Tänkte testa en hel del landskaps foto med vidvinkel, 12-24'an. Med en stor portion tur kanske man springer på lite djur också så man får användning för 70-200'an.

Annars fotar jag allt från 20-200 bilder dagligen. Men allt blir dåligt. Är det nåt i utrustningsväg jag saknar eller vad kan det bero på?

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
SMSa Låna SMSa Låna..

Jo det börjar väl bli dags :| Jag ska vara ute hela helgen och fota.

Tänkte testa en hel del landskaps foto med vidvinkel, 12-24'an. Med en stor portion tur kanske man springer på lite djur också så man får användning för 70-200'an.

Annars fotar jag allt från 20-200 bilder dagligen. Men allt blir dåligt. Är det nåt i utrustningsväg jag saknar eller vad kan det bero på?

Ja du har ju ingen wakkåm.. tro f*n du inte får bra bilder ju..

på tal om prylar.. kolla på discovery nu..

Last edited:

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Pratade med DHL nu och mitt paket kommer mest troligen i morgon. eller på MÅNDAG ARGGGH

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Kamera, BG och flera batterier är nu på väg! :banana Jag ska plåta till helgen! :banana

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag funderar starkt på o handla objektiv nu innan Vm i enduro i mars. Så kanske man kan få träna lite på riktig foto..

Som alla dom stora pojkarna :)

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Plåta vad är det :va

Nått man kan köpa på Ebay och lägga i sin kameraväska eller :va :D

Ahhh det är bara som Jkay säger att han skall ut o plåta... finns väl ingen här inne som plåtar..

Vi kan väl lägga upp en GE FAN I TRÅD där vi lägger ut det vi bjuder på tradera så vi inte överbjuder varandra.

Iofs jag har pengar så.. näää dum plan..
Bjud på ..

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag funderar starkt på o handla objektiv nu innan Vm i enduro i mars. Så kanske man kan få träna lite på riktig foto..

Som alla dom stora pojkarna :)
Jag ska också köpa något till objektiv innan dess. Jag har ju beställt ett exemplar av Canons fina L-zoom 70-200/2,8 (IS), men som det ser ut nu kommer den inte att ha kommit tills dess.

Så jag funderar på att komplettera med en 24-70/2,8 eller något liknande. Tamrons SP AF 28-75/2,8 XR Di verkar ju hyfsat lockande.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!