Diskutera Digital Fotografering här

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Hej, ska köpa en digital systemkamera för max 6500:-. Har kollat på www.dustin.se men blir inte klok på vilken jag ska ha, har tänkt att ha den på jobbet och ta lite bilder för att kunna lägga på vår hemsida och trycka enklare produktblad. Tacksam för Er hjälp.

Mvh

Hur mycket ska inkluderas i den summan?

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
I'm back:yoparty
Kameran hämtad efter slutarbyte. J-ligt bra service på Intervision i Malmö

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Jag får faktiskt hålla med. Potent paket. :)

www.cyberphoto.se är oftast billigast.

Kolla pricerunner... vet blixten pendlar från 990 till 1800. vilkt är hutlöst sotrt span på den.

Eftersom D60 är på väg in så kanske det finns möjligheter att göra klipp.
Jag har en D40 som extra kamera och den lämnar mycket bra bilder.

I'm back:yoparty
Kameran hämtad efter slutarbyte. J-ligt bra service på Intervision i Malmö

ahhh gött ju.. ett par dagar på intensiv vård är den tillbaka gott o se och kul med bra o snabb service.

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Är det värt dom extra pengarna som D40x kostar ? Vad är dom stora skillnaderna mellan dessa, läste något om att autofokus var olika ?

Edit : är riktig amatör på detta med kameror...

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Är det värt dom extra pengarna som D40x kostar ? Vad är dom stora skillnaderna mellan dessa, läste något om att autofokus var olika ?

Edit : är riktig amatör på detta med kameror...

Nej inte till vad du skalll ha kameran till..

du behöver inte 10mp. samt den är lite snabbare i serietagning.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
ok tack för svaren, nu kommer en dum fråga: varför har man olika objektiv ? är det för att man ska ta kort på olika långt och kort avstånd ?

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
ok tack för svaren, nu kommer en dum fråga: varför har man olika objektiv ? är det för att man ska ta kort på olika långt och kort avstånd ?

Japp det är för att ta kort på olika avstånd.

sen kommer du märka att det finne en djungel av olika objektiv man kan använda o prisklasser fråb 1000 och uppåt (ett par mille tom tror jag).

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Japp det är för att ta kort på olika avstånd.

sen kommer du märka att det finne en djungel av olika objektiv man kan använda o prisklasser fråb 1000 och uppåt (ett par mille tom tror jag).

Börjar man sen gräva i det....så är man fast! Right Rullarn o Knuen? ;) Bara ÖÖÖÖSER ut stålars! :D

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Du hittar en 30D för 6990 på Cyberphoto NY. Så, du som inte har så långt dit bör ju passa på. :)
Nytt kamerahus får bli i framtiden. Nästa sak på listan just nu är en ljusstarkare normalzoom för att byta ut kitzoomen.

Bland annat. Dessutom så ger ju olika objektiv lite olika effekt på bilden också. Men det kan du läsa mera om här: http://www.fotosidan.se/cldoc/3690.htm

Förutom pricerunner så finns ju även prisjakt för prisjämförelser: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=101

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Grattis. Jag måste säga att jag är lite avundsjuk. :)

Det är väl inte så svårt att ge Nikon-ägarna på tafsen vad det gäller bilder. De verkar ju mest sitta här och gotta sig över att Nikon äntligen har börjat tillverka kameror där man inte kan förväxla de tagna bilderna med myrornas krig istället för att verkligen använda sina kameror. Förutom RoLLER då, men 90% av hans bilder innehåller ju antingen hans eget ansikte eller hans senaste fynd från Tradera så det vete sjutton om det räknas. :tungan

Känner mig träffad :)

Tyvärr har jag inte hunnit använda kameran så mycket på sistone tack vare en massa jobb och annat onödigt! Bifogar iaf ett par bilder från förra helgens endurotävling. Bilderna är tagna direkt från kameran, D80 + Sigma 50-150 f2.8.

Edit: f-n vad dom ser trista ut förminskade!

Bifogat

• SH2.jpg
    SH2.jpg
    159.9 KB · Visningar: 36
  • SH1.jpg
    SH1.jpg
    169.3 KB · Visningar: 53

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Roller vem vet kanske vi får sakerna från Hång Kång Pling Plång innan jag får sakerna från Tyskland.. detta är ju sjukt

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Efter en dags hårdtestande så får jag säja att jag är....NÖJD med den! :banana
Sigman och huset lirar fint ihop samt ger ju inget brus ens vid ISO 1000!

Tjohoooooo.....!! :D

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Köporgie...

Verkar dags att gå med i köporgien. Det är dags för uppgradering av kamerahuset. Favoriter och rekommendationer kan ges fritt. Vad jag köper återstår att se senare i vår...

Har sikte på modellerna Canon EOS 1D Mark III, 40D samt 5D. Vad ska jag jag välja och varför? Är det värt att ta en USA-resa för att handla?? Finns det fler vettiga val på hus.. :-S (nej, jag byter inte till Nikon... :-/ )

Mixat fotograferande sport (rr, bilsport, natur, sport inne, tillställningar..) Inget studio men det kan blir nästa år..

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Verkar dags att gå med i köporgien. Det är dags för uppgradering av kamerahuset. Favoriter och rekommendationer kan ges fritt. Vad jag köper återstår att se senare i vår...

Har sikte på modellerna Canon EOS 1D Mark III, 40D samt 5D. Vad ska jag jag välja och varför? Är det värt att ta en USA-resa för att handla?? Finns det fler vettiga val på hus.. :-S (nej, jag byter inte till Nikon... :-/ )

Mixat fotograferande sport (rr, bilsport, natur, sport inne, tillställningar..) Inget studio men det kan blir nästa år..

mina 5 cents.

vad har du i dag?. eftersom du plåtar rr, bilsport, sport inomhus. är det bara mark III eller II som gäller tycker jag.. du behöver speeden på kameran
att gå över till nikon handlar väl mer om att du har en del gluggar du inte vill göra av med.

Jag skiter i vad folk plåtar med sålänge dem köper en massa prylar :)
är ganska trött på Nikon vs Canon vs Yamaha vs Honda vs Volvo vs Ferarri vs Spagetti

Efter en dags hårdtestande så får jag säja att jag är....NÖJD med den! :banana
Sigman och huset lirar fint ihop samt ger ju inget brus ens vid ISO 1000!

Tjohoooooo.....!! :D

fan va NAJS ju.. gott o se du är nöjd med den.

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...