Diskutera Digital Fotografering här

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Honda X-11 -01
Den 11 mars bär det så av till Sydafrika och ännu har jag inte lyckats göra slag i saken och inhandla ett teleobjektiv. Har tittat på kompromissen 18-200 OS från Sigma som verkar vara ett helbra objektiv men är osäker på om 320mm brännvidd som det representerar i max räcker när man "jagar" the bigg five. Så nu behöver jag lite slutgilltig proffs och amatör support i mitt handlande till EOS 20D.

Slog till på ett Batteri och sladdutlösare från Kaffebrus.

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Den 11 mars bär det så av till Sydafrika och ännu har jag inte lyckats göra slag i saken och inhandla ett teleobjektiv. Har tittat på kompromissen 18-200 OS från Sigma som verkar vara ett helbra objektiv men är osäker på om 320mm brännvidd som det representerar i max räcker när man "jagar" the bigg five. Så nu behöver jag lite slutgilltig proffs och amatör support i mitt handlande till EOS 20D.

Slog till på ett Batteri och sladdutlösare från Kaffebrus.

Jag har ett sådant här över till försäljning:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=793532

70-300dg-apo.jpg

Det bästa som går att få för dem pengarna. Dock inte så ljusstarkt. Börjar ju på bländare 4.
Men funkar och är felfritt.

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Hur jävla lång tid ska det behöva TA för posthelvetet!! :mad:

Jag vill HA min nya kamera...:(

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ja, det har jag. Den finns i Malmö nu...men vet inte om den hinner ut till mitt serviceställe.
Säkert inte. Postens gubbar är inte direkt snabba när helgen är i närheten.

Alla paket som kommer till Östersund t.ex. passerar genom den lilla hålan Ånge tio mil härifrån för sortering. Kommer paketet dit under torsdagen så är det i stort sett aldrig så att man har det innan helgen. Lite frustrerande då man har beställt nya spännande grejjer som finns bara en timmes bilresa bort och man kommer inte åt dem på flera dagar. :mad:

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Samma här DHL har gått i IDE och jag får nog vänta till måndag innan jag kan fota igen..

får köpa nåogt annat dyrt undertiden.

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Ja, det har jag. Den finns i Malmö nu...men vet inte om den hinner ut till mitt serviceställe.

Sorterades den i natt i malmö så borde den vara på plats på ditt serviceställe nu.

/Karl

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Ta med kollinummer och kolla på ditt utlämningställe innan de stänger.
Jag har haft paket på terminalen i Malmö, från mitt i natten till ut på eftermiddan. Det har hänt att jag kört till "posten" efter kl 16, då har det funnits på plats.

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
DEN HAR KOMMIT!!!! :banana :yoparty Fy fan va stor i jämförelse! :D
Passa er alla ni Nik....Ni..Nik...ah fan kan ju inte uttala det! XXXXXägare! NU ska jag rokka fasen med bilder! :hihi

Har suttit som trollbunden vid datorn på jobb och uppdaterat postens sida....12.45 så reggade PREEM att dom fått in det. :drool

.....helt jävla otroligt att man kan bli så jävla exalterad av en sketen kamera....
I-landsproblem....

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
DEN HAR KOMMIT!!!! :banana :yoparty Fy fan va stor i jämförelse! :D
Passa er alla ni Nik....Ni..Nik...ah fan kan ju inte uttala det! XXXXXägare! NU ska jag rokka fasen med bilder! :hihi

Har suttit som trollbunden vid datorn på jobb och uppdaterat postens sida....12.45 så reggade PREEM att dom fått in det. :drool

.....helt jävla otroligt att man kan bli så jävla exalterad av en sketen kamera....
I-landsproblem....
Grattis. Jag måste säga att jag är lite avundsjuk. :)

Det är väl inte så svårt att ge Nikon-ägarna på tafsen vad det gäller bilder. De verkar ju mest sitta här och gotta sig över att Nikon äntligen har börjat tillverka kameror där man inte kan förväxla de tagna bilderna med myrornas krig istället för att verkligen använda sina kameror. Förutom RoLLER då, men 90% av hans bilder innehåller ju antingen hans eget ansikte eller hans senaste fynd från Tradera så det vete sjutton om det räknas. :tungan

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Det är väl inte så svårt att ge Nikon-ägarna på tafsen vad det gäller bilder. De verkar ju mest sitta här och gotta sig över att Nikon äntligen har börjat tillverka kameror där man inte kan förväxla de tagna bilderna med myrornas krig istället för att verkligen använda sina kameror. Förutom RoLLER då, men 90% av hans bilder innehåller ju antingen hans eget ansikte eller hans senaste fynd från Tradera så det vete sjutton om det räknas. :tungan

Hahahahaha!! Ja, det har du fan rätt i! :hihi

Du hittar en 30D för 6990 på Cyberphoto NY. Så, du som inte har så långt dit bör ju passa på. :)

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator

Låååååållllllllllll... grymm kommentar..

Hahahahaha!! Ja, det har du fan rätt i! :hihi

Du hittar en 30D för 6990 på Cyberphoto NY. Så, du som inte har så långt dit bör ju passa på. :)

Fan va najs kille.. jag får inget objektiv i dag heller så jag passar på att kolla på tredera i stället. bläääää

Last edited:

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Fan va najs kille.. jag får inget objektiv i dag heller så jag passar på att kolla på tredera i stället. bläääää

Tack!! Är som ett barn här idag! :D ja, idag oxo....:rodnar

Men wattafakk! Trodde DHL var snabbare! :mad:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Hej, ska köpa en digital systemkamera för max 6500:-. Har kollat på www.dustin.se men blir inte klok på vilken jag ska ha, har tänkt att ha den på jobbet och ta lite bilder för att kunna lägga på vår hemsida och trycka enklare produktblad. Tacksam för Er hjälp.

Mvh

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...