Diskutera Digital Fotografering här

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
japp låter som samma probbset..
formatera minnes kortet.

Jag har fått tipset att alltid formatera minneskortet i kameran efter att bilderna är överförda till datorn. Detta tips fick jag av en representant från Nikon Sverige, jag gör alltid detta och har aldrig haft problem med korrupta bildfiler i kameran!
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Är det nån här som bor i storstockholm och ruvar på en MH-21? Isf skulle jag gärna bara komma förbi och ladda batteriet. :)

Den e helt stört omöjlig att få tag på nånstans i hela världen.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Är det nån här som bor i storstockholm och ruvar på en MH-21? Isf skulle jag gärna bara komma förbi och ladda batteriet. :)

Den e helt stört omöjlig att få tag på nånstans i hela världen.
Kostar en laddarjävel 4k??

Det är ju vansinnigt.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Kostar en laddarjävel 4k??

Det är ju vansinnigt.

Ja det är helt jävla sjukt! Vissa tar det, typ Webhallen.

Men på BH i New York kostar dom 119$ och det e mer humant. Dom är dock restade där. HK i Hong Kong hade dom inte heller.

Har du nån ebay länk för jag hittar dom inte.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n

En sån där måste man bara ha. Jag kan rekomendera ett budget alternativ. Loewpro Mini Trekker ca 850 spänn (min ser du på bilden). Vill du vara värsting så slår du till på en Tamrac Expedition, men dom går löss på 2,5 lök i runda slängar.

Appropå MH-21 där så blir det 1500 + frakt och då landar man på det svenska nypriset :( Jag försöker hitta en i USA men det e som sagt stört omöjligt. Det här svaret får jag jämt: Dear r1-roller,Sorry,we cannot ship to Sweden. Thanks for your interest. :mad:
 

Bifogat

  • Ryggsack.jpg
    Ryggsack.jpg
    61.1 KB · Visningar: 50

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
En sån där måste man bara ha. Jag kan rekomendera ett budget alternativ. Loewpro Mini Trekker ca 850 spänn (min ser du på bilden). Vill du vara värsting så slår du till på en Tamrac Expedition, men dom går löss på 2,5 lök i runda slängar.

Appropå MH-21 där så blir det 1500 + frakt och då landar man på det svenska nypriset :( Jag försöker hitta en i USA men det e som sagt stört omöjligt. Det här svaret får jag jämt: Dear r1-roller,Sorry,we cannot ship to Sweden. Thanks for your interest. :mad:
Jag har kikat på en del väskor, den jag länkade till får jag till sverige för 1080:-

Dom flesta budget alternativev har ju så dåliga bär remmar. Och det funkar ju faktiskt inte.

Den laddaren jaqg länkade till var det ju 15pund frakt eller så va?

Så det blev ju långt under 2k?
 

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
En sån där måste man bara ha. Jag kan rekomendera ett budget alternativ. Loewpro Mini Trekker ca 850 spänn (min ser du på bilden). Vill du vara värsting så slår du till på en Tamrac Expedition, men dom går löss på 2,5 lök i runda slängar.

Appropå MH-21 där så blir det 1500 + frakt och då landar man på det svenska nypriset :( Jag försöker hitta en i USA men det e som sagt stört omöjligt. Det här svaret får jag jämt: Dear r1-roller,Sorry,we cannot ship to Sweden. Thanks for your interest. :mad:



skicka ett mail tillbaka o skriv..

i'm sorry for that you cant ship to Sweden. but anyhow i'll buy you company and have you fired.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
En sån där måste man bara ha. Jag kan rekomendera ett budget alternativ. Loewpro Mini Trekker ca 850 spänn (min ser du på bilden). Vill du vara värsting så slår du till på en Tamrac Expedition, men dom går löss på 2,5 lök i runda slängar.

Appropå MH-21 där så blir det 1500 + frakt och då landar man på det svenska nypriset :( Jag försöker hitta en i USA men det e som sagt stört omöjligt. Det här svaret får jag jämt: Dear r1-roller,Sorry,we cannot ship to Sweden. Thanks for your interest. :mad:

Inte för att vara sån men....var fan får du plats med kamerahuset någonstans? :va Eller du ska bara titta genom gluggarna när du är ute? :hihi

skicka ett mail tillbaka o skriv..

i'm sorry for that you cant ship to Sweden. but anyhow i'll buy you company and have you fired.

:lol :lol
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n

Den där har jag legat och budat på ganska länge (kolla bid history) men nu är den 50% dyrare än vad den kostar sprillans på BH och då känns det lite knas. :näsblod

Jag har mailat Nikon och frågat om dom har nån leveransprognos.

skicka ett mail tillbaka o skriv..

i'm sorry for that you cant ship to Sweden. but anyhow i'll buy you company and have you fired.

HaHaHah! Han gör dom 3 F'en. Fuckar med Fel Fnubbe! :mad:

Inte för att vara sån men....var fan får du plats med kamerahuset någonstans? :va Eller du ska bara titta genom gluggarna när du är ute? :hihi

Längst till höger ligger bara ett motljusskydd till 12-24'an och skräpar. Det är där jag har kameran. Men det är bara vid långa frakter, annars har jag alltid kameran framme och skjutklar! :kulspruta

Näe gött folk. Det är ett strålande väder. Dags att lyfta blicken från Ebay och gå ut och fota lite kanske? Eller?
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Den där har jag legat och budat på ganska länge (kolla bid history) men nu är den 50% dyrare än vad den kostar sprillans på BH och då känns det lite knas. :näsblod

Jag har mailat Nikon och frågat om dom har nån leveransprognos.



HaHaHah! Han gör dom 3 F'en. Fuckar med Fel Fnubbe! :mad:



Längst till höger ligger bara ett motljusskydd till 12-24'an och skräpar. Det är där jag har kameran. Men det är bara vid långa frakter, annars har jag alltid kameran framme och skjutklar! :kulspruta

Näe gött folk. Det är ett strålande väder. Dags att lyfta blicken från Ebay och gå ut och fota lite kanske? Eller?

Ahhaaaa....NU ser jag! :tummenupp

Ja, plåta ska jag göra...ska resa på röven och bege mig ner till hamnen nu.
Oas...ska du med? Barsebäck eller Vikhög. Barsebäck blir nog bäst.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
200 bilder idag.....galleri kommer imorgon. Efter att jag nyktrat till.... :yoparty
 

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Furulund
Hoj
GSX-R 750
Oas: Det Sigmat 17-70/2.8-4.5 var ju helt okej! :) Klart roligt att leka med! :tummenupp

/JKay på Japps konto

...strax 30årsfest...och jag är redan halvtoppad :gnissla
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Ahhaaaa....NU ser jag! :tummenupp

Ja, plåta ska jag göra...ska resa på röven och bege mig ner till hamnen nu.
Oas...ska du med? Barsebäck eller Vikhög. Barsebäck blir nog bäst.

Barsebäck är nice:)
 

Bifogat

  • _MG_1564.JPG
    _MG_1564.JPG
    76 KB · Visningar: 38
  • _MG_1576.JPG
    _MG_1576.JPG
    68.6 KB · Visningar: 34
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top