Diskutera Digital Fotografering här

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Aha, du tänkte såå...

Får se om jag orkar masa mig upp till Lungre eller något imorgon och försöka få till några bilder jag också.


Edit: Eftersom jag inte kommer åt några EXIF-data för bilderna från Pixbox, vilket objektiv körde du med?
Jag hade mitt 28-75.
Det är en enorm skillnad mot mitt 70-300, (duuhhhh), med det gamla så var var 3:e bild skarp och resten skit. Men nu så var det bara mitt sikte sosm gjorde att fokus hamnade fel. Och det är skönt. :)

Jädrar vilka goa' endurobilder!

Jag satt nästan och fnulade på att åka upp i veckan, men mitt bättre jag segrade, så det blev lite skinnställ och skogsmoppe-service idag, med sikte på brottarenduro i'möra.

Jag fuskar lite med foto jag med, kör 40D med 50/1,8 just nu, sneglar lite på en sådan Tokina 12-24/4 jag hade till min gamla 200D...perfa enduro-glugg...

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_25/19090000-19099999/960x720/19098411.jpg ASHÅRD bild, lite oortodox, men ashård.

/J
Behöver jag säga att kameran blev skitig? :hihi
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nja, markant vet jag inte men bättre blir det. Kanske inte synbart för ögat trots allt. Oavsett så är RAW bättre än allt vad JPG heter.

/ JKay på Japps konto

Jo jag vet men man har inte alltid man orkat med RAW. Men nu känns det som man har ett ganska snabbt arbetsflöde med Bridge, CR & PS. Smack, smack, smack bara.

Är det nån som tycker att det finns nån fördel att jobba med Lightroom vs Bridge + Camera Raw?
 

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Furulund
Hoj
GSX-R 750
Jo jag vet men man har inte alltid man orkat med RAW. Men nu känns det som man har ett ganska snabbt arbetsflöde med Bridge, CR & PS. Smack, smack, smack bara.

Är det nån som tycker att det finns nån fördel att jobba med Lightroom vs Bridge + Camera Raw?

Jag kan tycka att Lightroom har en större fördel då man kan importera bilder OCH kunna göra enklare redigeringar direkt istället för att hämta in med bridge, välja bild, öppna CR och sen i PS.

/ JKay på Japps konto

Jag har en Kanon!
Så passa dig! Den må va gammal, men skjuter skarpt gör den!;)

Kör du med 10,5 cm mynning du med? :hihi vad har du i dina projektiler? RAWkrut? :tungan
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag kan tycka att Lightroom har en större fördel då man kan importera bilder OCH kunna göra enklare redigeringar direkt istället för att hämta in med bridge, välja bild, öppna CR och sen i PS.

/ JKay på Japps konto

True true.... men det e så få bilder jag fortsätter att redigera så jag kan lätt öppna dom i CR. Mitt Lightroom håller på och hänger sig oxå och jag orkar inte bråka med det.

Egentligen borde jag installera om hela OS'et. Inte gjort på 2,5 år typ.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
True true.... men det e så få bilder jag fortsätter att redigera så jag kan lätt öppna dom i CR. Mitt Lightroom håller på och hänger sig oxå och jag orkar inte bråka med det.

Egentligen borde jag installera om hela OS'et. Inte gjort på 2,5 år typ.

Nä, Lightroom har ju bara en fördel om man har stora mängder RAWfiler att gå igenom. Jaja..även vid tillfällen då man inte har råd att köpa PS. 2200.- för LR är helt okej!
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nä, Lightroom har ju bara en fördel om man har stora mängder RAWfiler att gå igenom. Jaja..även vid tillfällen då man inte har råd att köpa PS. 2200.- för LR är helt okej!

Jo.... Efter en 350 bilders foto session är det 5-7 st som e värda att jobba vidare med för mig :|
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag lekte lite. Den första blev "bra", skulle ha lagt lite mer tid på snön bara.

2.an vet jag inte exact vad jag tycker om...



 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Ricken: det ser ut som att du har överdrivet en del inställningar i PS. Ser för jävligt ut!
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Börjar bli dags att lämna in kameran på sensorrengöring.
Känner någon till nåt ställe i Storkholm som gör det bra och alldeles för billigt?
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Var & knäppte några bilder på Vikbanan känner mig något ringrostig *S*

Ja han har bytt tröjja på dom 2 undre bilderna...

DSC_2269.jpg

DSC_2333.jpg

DSC_2360.jpg
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Nu är du otrevlig, har du druckit sprit? ;)

Nä...min hals håller på att korka igen. Men om du tittar i snön på bild 1 och 2 så ser du hur "atomvinter" dem ser ut. Om det nu är tänkt att vara naturligt så har du inte lyckats. Skulle det vara så? Då får du jobba mer....då är det inte tillräckligt "Nuclear"! :)
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
10 grader, sol, vindstilla och lite dimma!
Det låter perfekt för en runda på hojen, ner till en bana med kameran:banana
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Ricken: det ser ut som att du har överdrivet en del inställningar i PS. Ser för jävligt ut!

Ja Ricken skärpning nu för i helvete! :mad: Va fan håller du på med? :dummer Hur fan lyckas man får det sådär jävla dåligt? :confused: Riktigt jävla sugiga bilder! :tummenner
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top