saxtorp, haha!
måste va hemma vid 2 igen så![]()
Va fan...där skulle till och med jag och ungarna kunna åka.
Vad är det för aktivitet där idag? Träningar eller tävling?
saxtorp, haha!
måste va hemma vid 2 igen så![]()
Verkar vara träning.Va fan...där skulle till och med jag och ungarna kunna åka.
Vad är det för aktivitet där idag? Träningar eller tävling?
sälj ditt 70-200/2.8 VR till mig istället! 500 spänn och jag lovar dig en snabb och smidig affär!!!
Förresten... Är det någon härifrån som ska till gotland 30/5-1/6? Tänke fota lite mellan mina pass och skulle gärna stå som lärling hos någon guru.
faking shit, regn
Kameran bråkade
Pga av molnen var det hopplöst att köra manuellt, då det varje sekund skiftade mellan molnigt, och strålande sol..
Så jag körde lite på halv-auto läge, men alla bilder blev underexponerade ett helt steg, så jag testade att öka ISO för att se om det va det som va problemet, men det var det inte, kunde skjuta mot solen och dem blev endå -1
Någon som har någon ide?
och nej, det är inte i AEB "menyn" som det är fel, den står på 0..
Återkommer med bilder, om det blev nått![]()
Det är hemligheten med att plåta. Man får vara aktiv med ljusberäkningen/exponeringen och vara beredd på att ändra kvickt.
Tipset är att köra helt manuellt och sätta exponeringen på en konstant. Till exempel underlaget. Då skiftar inte kameran exponeringen om hojen är mörk eller ljus. Ja, den kan helt enkelt inte då du tvingar kameran att köra med dem inställningar DU vill ha. Annars arbetar kameran så att den sätter exponeringen enligt ett generellt grundvärde....ibland/ofta lite för ljust än för den effekten man vill ha. (Jag tror att jag förklarat så du förstår...)
Kör du sen RAW har du ju möjligheten att finjustera det lite i efterhand. Bäst är det ju klart om du får det rätt i kameran direkt.
Ingen märkning, bara alla serienummer nedskrivna.en fråga till alla som har "dyra" saker är dom märkta??
hur ska man ha dom när man färdas/reser??
lider med alla som tappar/lr blir av stulna sin foto grejor..
http://www.fotosidan.se/stolengear/
hur resonerar ni vid köp av begagnade foto prylar?
Bruna.Hur ser de här bilderna ut för er?
ngn som vill hjälpa mig? Leta upp vilka ativiteter som är på cartagena och Almeria banorna i veckan som kommer. Är ca 30 mins från cartagena nuthiiip
Tog ett snabbt skott på min dotter. Är den Sv/v konverteringen för hård eller ska den kunna ljusas upp? nackdelen med att infoga den här är att man får en ljus bakgrund....vill ha svart.
![]()
Mja, den kändes nästan som...Ja, jag tänkte nästan det
Får lägga lite tid på hennes ögon.
Nix...jag är en hardcore computer/PS-nörd!![]()
Ahh, men det var därför jag skev att snön skulle behöva lite mer arbeteNä...min hals håller på att korka igen. Men om du tittar i snön på bild 1 och 2 så ser du hur "atomvinter" dem ser ut. Om det nu är tänkt att vara naturligt så har du inte lyckats. Skulle det vara så? Då får du jobba mer....då är det inte tillräckligt "Nuclear"!![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |