Riktigt snyggt Falk!
Det har kommit en kurs "LYNDA.COM PHOTOSHOP CS4 FOR PHOTOGRAPHERS"
Bara så ni vet.
Vad tycker ni om den här då era elaka gamla oäktingar!
Jag körde med 1st Elinchromblixt som va långsmal ca 140x20 cm och hade barndoors som man öppnade. Vet inte va den heter. Eftersom tjejen är mörk skippade jag en andra blixt eller reflektorskärm. Jag gillade övergången till det mörkare i ansiktet. I övrigt e det D300 50mm 1,4 på f8.
Roller:
Jag tänker var lite kritisk.
Hennes ögon får henne o se lite knepig ut, jag hade velat att hon tittar rakt framåt eller nedåt vänster i bild. Nu blev det mycket vitt o sen bruna ögon o sen svart. Mycket mörkt där.
Jag hade nog klonat bort hårstråna som lyser fram på den mörka sidan.
Kanske lagt på en oskärpa på huden ovanför bröstet?
Jag gillar övergången till skuggat område.
Det är en bra bild, som vanligt ifrån dig rullo.
Avbryter bilddiskussionen lite snabbt:
Glöm inte att det är fotomässa 14-16 november, I år hålls den på stockholmsmässan i älvsjö
30% större än föregående år
http://www.fotomässan.se/
Jorå vi vet.... jag har ett foto på display där. Och det har jag inte varit sen att basunera ut högt och ljudligt här i tråden så alla ska veta!
antingen CANON EOS450D + 18-55MM + AF55-200 7 995:-
eller Nikon DSLR-kamera D80 KIT 18-135MM 7 890:-
tar jag nikon så blir det lite trist när inte mitt peleng fisheye passar längre, men samtidigt kanske det är en mycket vassare kamera? kom igen nu! tänkte dra iväg så fort som möjligt
Gjorde dålig sökning och hitta inget om den här... jaja det tåls att upprepas
Jag måste lägga upp den här. Den är bara skarp på ena handskyddet, inte ens riktigt skarp. Men jag har fastnat för den ändå. Vet inte vad som gör det faktiskt.
Jag skulle ha satsat på Canonen.Vilken kamera skulle ni välja? tyvärr har jag bara onoff som val.
...
tar jag nikon så blir det lite trist när inte mitt peleng fisheye passar längre, men samtidigt kanske det är en mycket vassare kamera? kom igen nu! tänkte dra iväg så fort som möjligt
Nu var det ju det att han får ut de grejerna på en försäkring och var tydligen tvungen att ta det genom OnOff. Så då finns kanske inte utrymmet att plocka ut bara ett kamerahus och ta resten kontant.D80'n är en aning föråldrad med urusla iso-egenskaper. 450D'n har jag inte testat men optiken i kitet är ganska värdelösa.. skulle satsa på ett hus 1000D el 450D och sen köpa till ett vettigare ljusstarkare objektiv..
Som Råller säger så är inte skärpa allt här i världen. Och rörelseoskärpa ger lite liv till bilden. Hade jag fått välja vart den skärpa som finns hade hamnat så skulle jag har satt den lite längre till vänster i bilden.Jag måste lägga upp den här. Den är bara skarp på ena handskyddet, inte ens riktigt skarp. Men jag har fastnat för den ändå. Vet inte vad som gör det faktiskt.
frontlastaren på jobbet körde över min kameraväska (400d,18+55,55-200) i fredags, så jag ska plocka ut en ny kamera, den är inte ens 1år gammal, och försäkringsvärdet är 7795:-
Vilken kamera skulle ni välja? tyvärr har jag bara onoff som val.
Edit: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/fProdList?readform&markID=70-15-10&start=1&count=20
Nu var det ju det att han får ut de grejerna på en försäkring och var tydligen tvungen att ta det genom OnOff. Så då finns kanske inte utrymmet att plocka ut bara ett kamerahus och ta resten kontant.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |