Sedan går du in i photoshop; Arkiv --> Automatisera --> Photomerge --> Välj bilder. Sedan fixar programmet grunden till din panoramabild och du kan sedan göra finjusteringar själv. Enkelt =)
Tack, ska testa det
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Sedan går du in i photoshop; Arkiv --> Automatisera --> Photomerge --> Välj bilder. Sedan fixar programmet grunden till din panoramabild och du kan sedan göra finjusteringar själv. Enkelt =)
Jo, jag har för mig det. Annars är det bara att leka med lager och suddTack, ska testa dethar bara elements men den funktionen finns förhoppningsvis där oxå.
Inte den blekaste. På min 350D (som saknar synkuttag) så behövs det inte göras något speciellt när man kör med något i blixtskon iaf (alltså blixt eller blixtskoadapter). Det är bara att rocka och rulla, utan att blixten hoppar upp.Tjing!
Nån som vet vad man gör för fel när kameran likt förbannat fotar med den inbyggda och ignorerar att man kopplat dit en extern med kabel?
Alltså blixtskon på kameran är ju tom men kabeln sitter ju i kameran så det måste väl vara någon inställning för att slå på den utgången eller nått?![]()
Tjing!
Nån som vet vad man gör för fel när kameran likt förbannat fotar med den inbyggda och ignorerar att man kopplat dit en extern med kabel?
Alltså blixtskon på kameran är ju tom men kabeln sitter ju i kameran så det måste väl vara någon inställning för att slå på den utgången eller nått?![]()
Inte den blekaste. På min 350D (som saknar synkuttag) så behövs det inte göras något speciellt när man kör med något i blixtskon iaf (alltså blixt eller blixtskoadapter). Det är bara att rocka och rulla, utan att blixten hoppar upp.
När jag har blixten i skon så funkar det prima, men skulle vilja köra blixten från sidan istället.
Börjar misstänka att jag köpt fel grejjer.
PC-kabeln verkar bara vara för studiotillbehör och inte en vanlig extern blixt.![]()
Denna bör fungera. Billig också
http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=372280
Tack, men:
"Fungerar ej med Canons EX blixtar"
Har en 430EX.
Däremot hade de ju den här:
Länk
Men 750kr är saftigt för en kabel..
Som Ketogan sa; har du ratten inställd på manuell eller grön (auto)?
Säkert kan den muppa upp på auto iaf.
Den bör inte poppa upp på M-läget.
Tyckte mig provat alla rattinställningar igår, men ska prova ikväll igen!
Glöm inte sätta blixten i manuellt läge med, jag kör så med min 580EX II utan problem.
men du kör kamera -> pckabel-> skoadapter ->blixt ?
eller kör du kamera->skoadapter->pckabel->skoadapter->blixt?
Är det här bra för porträtt?
Länk
Har bara zooom och 17-85 mm obj sen tidigare så har inte gett mig på porträtt eller människor öht
Är det här bra för porträtt?
Länk
Har bara zooom och 17-85 mm obj sen tidigare så har inte gett mig på porträtt eller människor öht
Är sugen på en kamera runt 2000-3000 kr. Den ska vara liten och givetvis überbäst på allt![]()
Någon megazuperzooom behövs inte, dock vill jag gärna att den är hyffsat bra på att filma.
Kollade lite på denna som jag tyckte verkade helt OK.
Canon Digital IXUS 100 IS, verkar ha riktigt bra omdömen.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=403511
Har panelen någon åsikt eller bättre förslag?
Är sugen på en kamera runt 2000-3000 kr. Den ska vara liten och givetvis überbäst på allt![]()
Någon megazuperzooom behövs inte, dock vill jag gärna att den är hyffsat bra på att filma.
Kollade lite på denna som jag tyckte verkade helt OK.
Canon Digital IXUS 100 IS, verkar ha riktigt bra omdömen.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=403511
Har panelen någon åsikt eller bättre förslag?
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X