Man kunde ju inte låta bli att tafsa på en 500D på Scandinavian Photo, och även om jag är "totalt" ointresserad av att kunna filma i 1080p - så är det ju en jädra schysst bonus hehe.
och lite mer (onödiga) miljoner pixlar är ju alltid trevlig, och framförallt föll jag pladask för 3" skärmen med 920 000 pixlar.
Klart man vill ha det senaste
(en av dom stora anledningarna till att jag älskar min Canon Ixus 880 IS, dess 3" skärm som tar upp nästan hela baksidan av kameran, lovely)
Hittat en 400D nu för 4500 kr med batterigrepp, 4 batterier, axelrem och kitobjektiv (samt det som ingick vid köpet såklart) - och nissen bor bara 10 minuter bort haha (fast det ska man väl inte riktigt värdesätta visserligen)
Jag har verkligen inget att klaga på polarens 400D, utan det är ju roligare att lägga pengarna på objektiv - bilderna kommer ju på ett sätt inte bli bättre för att jag pungar ut det dubbla för enbart ett 500D-kamerahus.
50/1,8 blir det att införskaffa på måndag, vare sig jag har en kamera eller inte då
sen har jag kanske ett EF 75-300mm 4-5,6 IS USM, men det kan nog hinna säljas innan jag kan punga ut 3000 kr på det, men man kanske som omväxlings skull kan få ha lite tur
P.S nyligen uppdaterat mitt "biblotek" med
Digital Fotografi #2 av Scott Kelby, första boken är så klockren att det var inga tveksamheter att köpa denna nu (plus att frakten från adlibris är gratis, så att bara köpa en eller några få böcker lite då och då är smidigt och billigt)