Diskutera Digital Fotografering här

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jahupps.... idag blev man godkänd på arbetet med slutexaminationen! :)

Så nu är man officiellt akademiskt högskoleutbildad i Adobe Photoshop! Det måste firas! :fyllisar
 

MikkE

Guest
Man blir ju nästan mera sugen på den ju mera man läser om den. :drool

Bara såna saker som inbyggd styrning av EX-blixtar, 100% sökarbild, ordentlig vädertätning och nya och förbättrade funktioner för ljusmätning och autofokus gör ju så att man nästan kommer i brallan. :tungan
Jepp. Man läser en grej och blir impad. Sedan en till och blir -Ooooooooh!!!. Sen följer man bara listan på alla sköna grejer de trycker in i huset och då är det ju nästan så att fröken höger kommer fram. Jävlar vilket skepp de gjort!

Jahupps.... idag blev man godkänd på arbetet med slutexaminationen! :)
Så nu är man officiellt akademiskt högskoleutbildad i Adobe Photoshop! Det måste firas! :fyllisar
Gratulerar!
Kan du berätta lite om kursen? Längd, poäng, vart mm. :tummenupp
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jepp. Man läser en grej och blir impad. Sedan en till och blir -Ooooooooh!!!. Sen följer man bara listan på alla sköna grejer de trycker in i huset och då är det ju nästan så att fröken höger kommer fram. Jävlar vilket skepp de gjort!

Gratulerar!
Kan du berätta lite om kursen? Längd, poäng, vart mm. :tummenupp

Thänx Mick!

Längden e 1 termin men man får hålla på 1 år innan man behöver vara klar med slutexaminationen (vilket jag gjorde). Kursen går på kvartsfart så det e cool att jobba samtidigt. Det är 7,5 poäng. Kursen är helt på distans. Dvs inga obligatoriska träffar. Kursen går på Högskolan i Jönköping. http://www.hj.se/

Det finns lite mer att läsa på moderskeppets hemsida.
http://www.moderskeppet.se/kurser/distanskurs/faq.php

Jag rekommenderar den varmt!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Thänx Mick!

Längden e 1 termin men man får hålla på 1 år innan man behöver vara klar med slutexaminationen (vilket jag gjorde). Kursen går på kvartsfart så det e cool att jobba samtidigt. Det är 7,5 poäng. Kursen är helt på distans. Dvs inga obligatoriska träffar. Kursen går på Högskolan i Jönköping. http://www.hj.se/

Det finns lite mer att läsa på moderskeppets hemsida.
http://www.moderskeppet.se/kurser/distanskurs/faq.php

Jag rekommenderar den varmt!
15sep är det dags att söka den igen.
Viktigt datum. :)
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
15sep är det dags att söka den igen.
Viktigt datum. :)

Ska Slick Rick bli akademiker? :confused::lol Närå... Just do it!

Jag kom in på "Fotografi - Visuell Kommunikation" nu ht 2009. 7,5 poäng. Kursen startade igår... Skitkul!

Nu går man från att ha varit fest- och semesterfotograf med kompaktkamera. Till att ha införskaffat goda tekniska kunskaper och lärt sig töntiga regler som "rule of thirds". Som man slaviskt trodde att man måste följa för att bli accepterad av andra fotografer. Till att bli en sann fotografisk kommunikatör. Med kunskap och insikt nog att våga bryta upprättade regler. Att bli modern svensk pionjär inom fotografin!!! Ehrm.. ja ungefär så.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ska Slick Rick bli akademiker? :confused::lol Närå... Just do it!

Jag kom in på "Fotografi - Visuell Kommunikation" nu ht 2009. 7,5 poäng. Kursen startade igår... Skitkul!

Nu går man från att ha varit fest- och semesterfotograf med kompaktkamera. Till att ha införskaffat goda tekniska kunskaper och lärt sig töntiga regler som "rule of thirds". Som man slaviskt trodde att man måste följa för att bli accepterad av andra fotografer. Till att bli en sann fotografisk kommunikatör. Med kunskap och insikt nog att våga bryta upprättade regler. Att bli modern svensk pionjär inom fotografin!!! Ehrm.. ja ungefär så.
Hörrdu du, har ju precis avslutat min Byggingenjörsutbildning så nu ska inte kaxa dig här inte. ;)
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Hörrdu du, har ju precis avslutat min Byggingenjörsutbildning så nu ska inte kaxa dig här inte. ;)

Jag hade faktiskt nånstans i bakhuvet att jag nån gång läst nåt om det.

Men det respekct! :yoparty Well done! 5 år ellers? Chalmers eller vart gick du?
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Östersund, 3år.
Nu kör jag lastbil. :hihi

Och har skulder upp över öronen :p

Här kommer två testbilder med nya objektivet IAF, tagna på frihand med ca 1.5sek. Stabiliseringen verkar göra sitt ;)

IMG_6726.jpg


IMG_6710.jpg


Dessa var bara spontanfoton, lite suddiga men med gamla hade det varit omöjligt med så lång slutartid.

// Hinkas
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Man blir ju nästan mera sugen på den ju mera man läser om den. :drool

Bara såna saker som inbyggd styrning av EX-blixtar, 100% sökarbild, ordentlig vädertätning och nya och förbättrade funktioner för ljusmätning och autofokus gör ju så att man nästan kommer i brallan. :tungan
Japp, en sån där står helt klart på inköpslistan, efter en ny RR-hoj iofs, men sen så, när trissmiljonerna har dykt upp :tummenupp Eller iaf när priset har sjunkit något :rolleyes:
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ha ha ha nu har du väntat tillräckligt med att byta hus, nu är det väl dags? :D
Jag som hade spetsat in mig på fullformatssensor (5DmkII) och ett 50mm/1,4 objektiv för att få lite samma känsla som det var med min gamla analoga. Och då kommer Canon med ett bombnedslag med crop-sensor. :mad:


Jepp. Man läser en grej och blir impad. Sedan en till och blir -Ooooooooh!!!. Sen följer man bara listan på alla sköna grejer de trycker in i huset och då är det ju nästan så att fröken höger kommer fram. Jävlar vilket skepp de gjort!
Jag vill se ett grundligt test av den där kameran asap. Så man kan få se om alla fina funktioner är så bra som Canon säger eller om det bara är teknikporr som ser bra ut i beskrivningarna. :gnissla


Japp, en sån där står helt klart på inköpslistan, efter en ny RR-hoj iofs, men sen så, när trissmiljonerna har dykt upp :tummenupp Eller iaf när priset har sjunkit något :rolleyes:
Rent spontant så väcker den ju vissa milda "villha"-känslor. Tänk om ändå plånboken kunde matcha de känslorna...
 

MikkE

Guest
Jag vill se ett grundligt test av den där kameran asap. Så man kan få se om alla fina funktioner är så bra som Canon säger eller om det bara är teknikporr som ser bra ut i beskrivningarna. :gnissla
Ja verkligen. Ska bli intressant och se en recension om den. Men efter det man läst i specifikationerna så är den ju klart en vinnare tycker jag. Sedan så kostar den bara ~19.000 kr.
Jag får ta och kränga av min 20D fortast möjligt innan den förlorar allt värde =)
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Ja verkligen. Ska bli intressant och se en recension om den. Men efter det man läst i specifikationerna så är den ju klart en vinnare tycker jag. Sedan så kostar den bara ~19.000 kr.
Jag får ta och kränga av min 20D fortast möjligt innan den förlorar allt värde =)

Tror inte våra tjugor är värda mer än avloppsvatten på en restaurang.
Är nog bara tillbehören som avgör priset tyvärr :(
 

MikkE

Guest
Tror inte våra tjugor är värda mer än avloppsvatten på en restaurang.
Är nog bara tillbehören som avgör priset tyvärr :(
Jepp, jag kollade på Fotosidan. Fanns några där för 4000 kr med extra batterier bl a. Jag har ju orginalbatterigrepp och 4 batterier till min. Men det känns lika bra att behålla den jag har nu och får då isf agera backup.
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Man blir ju nästan mera sugen på den ju mera man läser om den. :drool

Bara såna saker som inbyggd styrning av EX-blixtar, 100% sökarbild, ordentlig vädertätning och nya och förbättrade funktioner för ljusmätning och autofokus gör ju så att man nästan kommer i brallan. :tungan

Inga nyheter för oss på Nikonsidan ;) Var det inte du som gillade sladdar och att springa omkring och ställa in allt istället för att göra det i kamerahuset? ;)

Skämt åsido verkar den riktigt bra och har många grejer som får grabbarna på Nikon att slita sitt hår efter att inte ha gjort en D400 istället för D300s. Men konkurrens är alltid bra för utvecklingen :)
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Jag och JKay var ute vid Hovs hallar några timmar i går :)
3892461657_05f7e8a2a9_o.jpg
 

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Viking Motor Park
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Jahupps.... idag blev man godkänd på arbetet med slutexaminationen! :)

Så nu är man officiellt akademiskt högskoleutbildad i Adobe Photoshop! Det måste firas! :fyllisar

Grattys! Jag är ruggigt sugen på att plugga lite på distans jag också.
Måste man tjurpa mycket litteratur?
Blir det apdyrt?
Hur mycket tid måste man lägga ner?
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Grattys! Jag är ruggigt sugen på att plugga lite på distans jag också.
Måste man tjurpa mycket litteratur?
Blir det apdyrt?
Hur mycket tid måste man lägga ner?

Nä 2 bäcker bara har jag för mig. Effekktiv Visuell Kommunikation av Bo Bergström (har jag för mig att han hette) och CS för fotografer av Scott Kelby. Det kostar inte så mycket, man får studenrabatter också.

Eftersom man hade rätt bra koll på PS redan innan så behöver man inte lägga ner så mycket tid. Annars motsvararar 7,5 poäng 5 veckors heltidsstudier. Utlsaget på 1 termin e det sketalugnt.
 

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Viking Motor Park
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Nä 2 bäcker bara har jag för mig. Effekktiv Visuell Kommunikation av Bo Bergström (har jag för mig att han hette) och CS för fotografer av Scott Kelby. Det kostar inte så mycket, man får studenrabatter också.

Eftersom man hade rätt bra koll på PS redan innan så behöver man inte lägga ner så mycket tid. Annars motsvararar 7,5 poäng 5 veckors heltidsstudier. Utlsaget på 1 termin e det sketalugnt.


Grimt. Tackar för .nfo!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top