Sjukt fort tiden har gått! Denna tråden har snart 10 000 inlägg och 300 000 läsningar. (näst flest inlägg och flest läsningar på hela forumet!) Och vi snackar om kamerorSnart fyller denna tråden 4 år!
Sick ass så bilderna blir bra nu! Jag har sett mkt vatten med dessa håller faktiskt bra jävla klass! Dock var citronen lite för blek tycker jag.Mer vattenlek
Lemon drop
Framför allt ganska ojämnt exponerad, utblekt på mitten tex.Dock var citronen lite för blek tycker jag.
Har du blixten direkt på kameran? Har du testat att sätta en bit tejp/papper/tyg/gel/lins mitt på blixten som minskar/förvränger ljust i mitten?Så ni säjer...
Hoztic, ja, jag har brottats med det problemet. Inte så förbannat lätt när ljuset bryts fel i glaset men lovar att bättra mig.
Har du blixten direkt på kameran? Har du testat att sätta en bit tejp/papper/tyg/gel/lins mitt på blixten som minskar/förvränger ljust i mitten?
Å jo, jag vet, det är som att jag skulle klaga på Rossis körstil, jag har inte mycket å bidra med egentligen, men kul att bolla idéer!
Mjölk hade jag faktiskt i tanken på att nämna och nu kommer det en hehe. Ser nästan ut som en svamp eller manet. Används det några filter?
Är det inte bättre att använda sig av ljustält med lampor och skita i blixt?
Provat färgad vätska i ren elelr i mjölk??
Sätter du kameran på "burst" eller chansar du och tar ett kort?Nu är problemet med låga spikar löst! :yopart Pelaren utvecklas som jag vill! Nu ska bara splashen hitta dit!
Sätter du kameran på "burst" eller chansar du och tar ett kort?
Woho, ska prova med kompakten nuHardcore och tar ett i taget. Terapiarbete men det blir mer sport. Det händer att det blir en serietagning om man upptäcker att splashrytmen stämmer...då kan man ju råka få fler på samma serie.
Men normalt...ett skott per splash.
Woho, ska prova med kompakten nu
Nä, gick inte så bra. Droppen blir ett sträck...Kompakt, jo good luck...
Nä, gick inte så bra. Droppen blir ett sträck...
Edit: Fan, borde ju funka, var ju en dyr jevla kompakt
Är det slutartiden som är för lång?
Så sitter man här med ett glas vatten, en ituklippt pappkasse och ett sugrör med coca-cola som man droppar... JKAY! Va fan har du ställt till med nu?
Dum fråga nummer 2538899: Vad är f16?Njaaäää...det beror på. jag kör 1/250 och f16 men extern blixt is da shit!
Jaaa, du den riggen kan du slita ihjäl dig på. Men bra att du startat! Vi ser vem som slänger upp coolaste bilden!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|