Diskutera Digital Fotografering här

MikkE

Guest
Är det disken nått o ha?
Letar efter nått eftersom min interna disk börjar bli full.
Jag tänker så att man får det man betalar för och den verkar ju rätt billig.
Har ingen aning. Western DIgital, Seagate och LaCie har jag väl egentligen inte hört någotning negativt om. Har själv en LaCie 320Gb som har funkat kanoners även om den flyttats mer än vad jag velat. Den används endast för att göra backup på viktiga filer.
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Är rätt sugen på att inhadla WD disken. den verkar ju ha fått rätt bra omdömme.
annars såg jag i senate moore på prylsidan att det har/ska komma ett USB-minne med 256GB.
Det hade ju varit rätt smidigt. Tror inte det stog nått pris.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ärligt talat vet jag inte om jag hade köpt en sådan även om den blir mkt billigare. Känns lite osäkert på något sätt. Tappar typ bort den.
Fast fördelen med ett USB-minne är samma som med en SSD-hårddisk jämfört med en vanlig hårddisk: de är mindre känsliga för stötar.

Men är man rädd för att tappa bort USB-minnen så kan man ju hoppas på billigare externa SSD-diskar istället.
 

MikkE

Guest
Fast fördelen med ett USB-minne är samma som med en SSD-hårddisk jämfört med en vanlig hårddisk: de är mindre känsliga för stötar.
Men är man rädd för att tappa bort USB-minnen så kan man ju hoppas på billigare externa SSD-diskar istället.
Jo visst. Men att de lyckats pressa in över 250Gb i ett litet minne känns nästan som att det kommer explodera. Dock tål ju usbminnen både stötar, väta och är smidiga vilket är skitbra! Sedan ska det vara SanDisc :gnissla
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Appropå lagring av bilder så kan jag tipsa om min lösning. Jag kör ett sånt här kabinett med två hårddiskar i, där den ena är master och den andra kopia. Allt synkas var på regelbunden basis med GoodSync. Tar jag bort en bild på mastern tas den bort på kopiedisken vid nästa synk, och lägger jag till bilder så kopieras dom över nästa synk också :tummenupp På så vis har jag två vanliga ntfs-diskar, och är oberoende av raid-konfig, raid-kontrollers å annan hårdvara, samtidigt som jag har bilderna säkert dubblerade :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top