Diskutera Digital Fotografering här

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Broadway är en kedja som Mediamarkt, så det är ingen skum butik i en mörk gränd.
Du råkar inte ha någon länk dit? Att googla på broadway gav inte så mycket, eller ja, tvärs om typ :rolleyes:

Nån mer som va på fotomässan i Älvsjö i helgen? Jag va och klämde på EOS 7D :drool Jävlar va sugen jag blev på den! :Bugar Min 40D kändes plötsligt som något från förrförra århundradet :6surkart

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Du råkar inte ha någon länk dit? Att googla på broadway gav inte så mycket, eller ja, tvärs om typ :rolleyes:

Nån mer som va på fotomässan i Älvsjö i helgen? Jag va och klämde på EOS 7D :drool Jävlar va sugen jag blev på den! :Bugar Min 40D kändes plötsligt som något från förrförra århundradet :6surkart

JO jag klämde också på den, vågade inte klämma på 5D! Dock tyckte jag att ergonomin på 7D var inte riktigt lika skön som på min 50D. Hann ine gå & prova proffsoptiken hos Canon. Dock blev jag väldigt förvånad varför säkert minst 75% av besökarna hade sina kameror med sig mmm. Kankse är man så snål att man väntar ev 1år med att rengöra den bara för att får göra det gratis på mässan. Visst kanske kolla på väskor till den eller ev optik som om det inte fanns optik/hus på mässan! :rolleyes: Sen kändes det lite mer som ren posör grej helst så att man såg remmen klart & tydligen att jag har just en 7D-D700-D300 osv! :gnissla

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag kan ha missat det men jag har bott i Hongkong och kommer inte ihåg Broadway... Kan det vara Fortress han menar (Broadway känns iofs vagt igen igen)? www.fortress.com.hk. Det är ungefär som Expert eller ElGiganten och ganska OK priser.

Är du på väg till HK och vill ha en quote från en bra butik så kan du prova att dra ett mail till Chung Pui Photo Supplies: chungpuiphoto@yahoo.com.hk. Den butiken finns på 44 Stanley Street väldigt när där Mid Levels Escalator (rulltrappan) börjar.

Snygg bild!

430EXII på Mediamarkt i Sverige kostade 2800kr eller nåt.
430EXII på Broadway i Hong Kong kostar 1990kr :)

Broadway är en kedja som Mediamarkt, så det är ingen skum butik i en mörk gränd.

Bjuder på en panorama som jag tog i HK för några dagar sedan:

Och för er med Canon 400D finns nu iso 3200 och spot metering:
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=742806

Jag har det på båda mina minneskort och det funkar bra.

Last edited:

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-

Första träffen på google: http://www.ibroadway.com.hk/ - verkar dock inte finnas något på engelska. Antar att dom inte skickar grejer.

Broadway är precis som Fortress, säljer ungefär samma saker. Sedan var det inte bara billigt på Broadway. Frågade runt om 430EXII i en del butiker och det högsta priset jag fick var 2080kr, så ändå 800kr billigare än Sverige. Kanske borde starta exportfirma ;) Fick liknande priser i Bangkok men jag litar lite mer på folket i HK så jag bestämde mig för att köpa det här eftersom jag ändå skulle hit.

Stalker photo

www.stalkerphoto.com
Gick med
11 Apr 2008
Hoj
Yamaha R6 -03
Behöver lite hjälp...
Efter att ha gjort en förfrågan på en offert för medhavd naprapat vid varje fototillfälle och funnit det aningen kostsamt har jag nu kommit fram till att det är ryggsäck som gäller för min del. "Hockeytrunken" på 20 kg vs mina 48 kg är som ett skepp med slagsida. Folk tror ju för fasiken att man fått en stroke när man kommer rultandes. Måste få med mig så mycket utav fotoutrustningen som möjligt dock. Två kameror och fyra ojektiv, två blixtar samt diverse krimskrams är minimum. Förslag på en riktigt schysst ryggsäck till rimligt pris?
:crash

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Behöver lite hjälp...
Efter att ha gjort en förfrågan på en offert för medhavd naprapat vid varje fototillfälle och funnit det aningen kostsamt har jag nu kommit fram till att det är ryggsäck som gäller för min del. "Hockeytrunken" på 20 kg vs mina 48 kg är som ett skepp med slagsida. Folk tror ju för fasiken att man fått en stroke när man kommer rultandes. Måste få med mig så mycket utav fotoutrustningen som möjligt dock. Två kameror och fyra ojektiv, två blixtar samt diverse krimskrams är minimum. Förslag på en riktigt schysst ryggsäck till rimligt pris?

Jag har en lowepro minitrekker, den får jag ner två hus med batterigrepp, 70-200, 50, 28-75, blixt o lite till.

Adventure Icebreaker testade jag först men den tyckte jag var lite stor för mina grejjor.

Rimligt pris är ju däremot en helt annan femma... :)

Kika på cyberphoto annars(ryggor): http://www.cyberphoto.se/?http://ww...icleIDGroup=350&sortera=&prislistan=&onshelf=

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Säg inte sådär, nu blir man ju ännumera köpsugen. :4skrika

Men istället för att åka ner på mässan så jobbade jag och slet för att tjäna pengar istället. Snaaart så... :gnissla

Behöver lite hjälp...
Lowepro Flipside 400 är en riktigt schysst ryggsäck till ett rimligt pris. Men för liten för dina behov. I min har jag ett kamerahus med batterigrepp, två objektiv (24-105mm och 70-200mm), en blixt, ljusmätare, netbook, laddare och en massa småkrafs (minneskort, filter, m.m.). Skulle jag lasta ur netbooken med nätdel, kamerans laddare, minneskortsläsaren och ljusmätaren skulle det väl gå i ett par inte allt för stora objektiv och en blixt till.

Stalker photo

www.stalkerphoto.com
Gick med
11 Apr 2008
Hoj
Yamaha R6 -03
Jag har en lowepro minitrekker, den får jag ner två hus med batterigrepp, 70-200, 50, 28-75, blixt o lite till.

Adventure Icebreaker testade jag först men den tyckte jag var lite stor för mina grejjor.

Rimligt pris är ju däremot en helt annan femma... :)

Kika på cyberphoto annars(ryggor): http://www.cyberphoto.se/?http://ww...icleIDGroup=350&sortera=&prislistan=&onshelf=

Icebreakern verkade faktiskt trevlig! Den ska kikas närmare på. Skulle vilja klämma lite i butik innan jag köper dock. Ska se om jag kan hitta ngt ställe som har den :)

Men istället för att åka ner på mässan så jobbade jag och slet för att tjäna pengar istället. Snaaart så... :gnissla

Lowepro Flipside 400 är en riktigt schysst ryggsäck till ett rimligt pris. Men för liten för dina behov. I min har jag ett kamerahus med batterigrepp, två objektiv (24-105mm och 70-200mm), en blixt, ljusmätare, netbook, laddare och en massa småkrafs (minneskort, filter, m.m.). Skulle jag lasta ur netbooken med nätdel, kamerans laddare, minneskortsläsaren och ljusmätaren skulle det väl gå i ett par inte allt för stora objektiv och en blixt till.

Hittade en lowepro jag gillade, ska som tidigare nämnt leta upp lite vanliga butiker som har grejorna så man verkligen få ta sig en titt. Spännande, får se vad det blir. :)

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jaha? 2,5 gångers zoom, det är väl inget speciellt? En jävla brännvidd, men zoomomfånget var ganska klent egentligen. En vanlig kitglugg på 17-85 har ju 5 gångers zoomomfång ;)

Jodå, du är inte ensam! Men kollar man på tex Fotosidan så verkar ju folk klaga hejvilt på den. Deras gamla 20D va minsann bättre, å att ta dittenådattenbilder, interpolera till 200% och rawkonvertera med något konstigt program gav minsann konstiga bilder, skitkamera blablabla. Men lik förbannat så är jag rackarns sugen, men den får gärna sjunka lite i pris först...

Last edited:

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Jaha? 2,5 gångers zoom, det är väl inget speciellt? En jävla brännvidd, men zoomomfånget var ganska klent egentligen. En vanlig kitglugg på 17-85 har ju 5 gångers zoomomfång ;)
Med den medföljande 2X-telekonvertern så får man ju ett brännviddsomfång på 200-1000mm. Alltså 5X. Inte i zoomomfång som går att utnyttja i ett svep. Men iaf i brännviddsomfång. :brynad

Jodå, du är inte ensam! Men kollar man på tex Fotosidan så verkar ju folk klaga hejvilt på den. Deras gamla 20D va minsann bättre, å att ta dittenådattenbilder, interpolera till 200% och rawkonvertera med något konstigt program gav minsann konstiga bilder, skitkamera blablabla. Men lik förbannat så är jag rackarns sugen, men den får gärna sjunka lite i pris först...
Jag blir allt mera övertygad om att Fotosidan mest besöks av en samling surkukar. Det gnälls in absurdum på alla möjliga ointressanta smådetaljer. Ingenting är bra. Framförallt så är det som är dyrare än det man själv har inte bra alls. För teoretiskt sett så säger produktspecarna att det borde kunna bli bilder som är någon procent "sämre". Istället för att de själva tar några bilder och och använder de i situationer som de själva är vana att se bilderna (utskrivna, på hemsida eller vad det nu är). Redan när Fotosidan publicerade de släppta specarna för 7D så var det många som började gnälla på hur dålig den skulle komma att bli.

Då läser jag hellre testerna som varit i senaste numren av Kamera & Bild och Digitalfoto. De är ganska positiva och trevliga. :)

Och för att ingen ska klaga på att jag bara sitter här och gnäller utan att fotografera något så kommer här en bild. Den blev inte som jag hade tänkt. Och sedan satt jag och lekte lite med den och det blev inte heller som det var tänkt. :va
cmykketchupcopy2.jpg

Jag får skylla på min gamla 350D. Det är enbart på grund av dess skitkassa och omoderna tekniska prestanda som bilden blivit dålig. För det kan ju inte bero på mig som fotograf. :mattias

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Halloj på er.

Min syster fyller år snart. Hon är över*ävlig på att rita motiv på datorn & är riktigt avundsjuk på hennes PS kunskaper fast hon fortfarande går i skolan. Hon önskar sig en wacom platta som inte kostar multum. Vad finns det för vettiga ritplattor & vad rekommenderar ni som använder dem?

Tack!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Du har väl flaggat för det ett bra tag på mjfoto.net? :tungan

MikkE

Guest
Fick ett flickr-mail från en person som jobbar på Schmap och ville använda en bild jag tagit på Žižkov Television Tower i Prag, Tjeckien. Den skulle då i sådana fall användas till Schmap nionde version av Prag-guiden som publiceras i mitten av december.
Mer info om Schmap - www.schmap.com

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Vet att det finns ett par stycken här inne som har beställt sina bilder som canvas..vilka ger mest bang for the buck? Är intresserad av stora format, minst 100*70.
Har bara beställt "vanliga" utskrifter i stora format innan, så jag har inte så stor koll på vilka som gäller inom canvas:)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati