ja vad det gäller foto så slår den vad jag kan alla dagar i veckan.
filmat med 500D i 720/30fps, ser ju helt ok ut.
http://video.mpora.com/watch/bcDOQxsOb/hd/true
ja jo det ska ju till grejor efterhand, och fan vet om jag vill lägga 2500:- nu när en GoPro ska betalas, 2T hårddisk måste köpas och hojen äter tydligen däck lika bra som förra sommaren
Angående en Pentax eller Sony istället: Nej. Och inte Olympus eller Panasonic heller.
Att det är IS på 18-55 till 500D är inte heller skäl nog att uppgradera till en sån.
Angånde bristen på autofokus vid filmning: även om den hade haft det så hade den inte varit så särskilt användbar. Systemkameror blir ganska sega på att fokusera i filmläget.
Kör på 450D och lär dig hantera den ordentligt. Sedan kan du uppgradera dig när du vet vad det är som 450D saknar för ditt fotograferande. Jag använde min 350D i 3,5år innan jag skaffade ett nytt kamerahus. Men då hade jag dess för innan köpt ett par riktigt hyfsade objektiv som kostade några gånger mer än vad min 350D hade gjort.
Är det förresten någon som har koll på om det är mindre distortion i EF 24-70/2,8 L USM än i EF 24-105/4 L IS USM? I 24mm så känns distortionen i 24-105 mest störande. Tillräckligt för att precis kroka till raka linjer, men utan att man får så värst mycket vidvinkel och inte så mycket så att man kan göra något kreativ med distortionen. Det ger för det mesta bara mera tid i Photoshop.