Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Tackar.Najs. I like.
Alla håller andan i spänd förväntan på att du ska få dina nya grejer och lägga upp ett utlåtande.Och heeeelt plötsligt så dog det här..
Tackar.Najs. I like.
Alla håller andan i spänd förväntan på att du ska få dina nya grejer och lägga upp ett utlåtande.Och heeeelt plötsligt så dog det här..
Köpte mig lite saker som en 7D med tillbehör. Ska bli kul att leka med dem på tisdag.
Å jäklar men då är du säker på att du inte kommer uppgradera till 5D inom kort som Esquire eller?
Å maj gaaad sådan skillnad det var att bara hålla i pjäsen när jag plockade upp den. Nu väntar jag bara på att batteriet ska laddas upp. VIll prova ALLT på en gång! Fota, filma och trycka av med nya fjärrkontrollen.Alla håller andan i spänd förväntan på att du ska få dina nya grejer och lägga upp ett utlåtande.
Hehe. Jag klarar mig just nu ganska så väldans bra! Blir till att köpa någon till blixt och enkla paraplyn med tillbehör senare.Å jäklar men då är du säker på att du inte kommer uppgradera till 5D inom kort som Esquire eller?
När man går upp på 5DmkII från 7D så är det ju inte bara cropfaktorn som man går miste om. Det är ju även 17 andra småsaker som finns på 7D men inte 5DmkII. Fast till fördelarna hör ju att bilderna blir något litet strå vassare. Och jag tycker att 5DmkII känns lite mera användarvänlig. Även fast jag saknar vissa saker från 7D så trivs jag på det stora hela bättre med min nuvarande kamera.FF is the shit...det enda sura är avsaknaden av "gratis" brännvidd på tele sidan.
Uppgraderade nyligen till D700 och jällar va snygga filer man får!!
Så, någon som har en AF-S 200-400VR/4.0 till salu?
Bjullar på en piggelin!
Jaha, batteriet färdigladdat nu eller? Har det blivit något fotat än eller har du fastnat i alla inställningar?Å maj gaaad sådan skillnad det var att bara hålla i pjäsen när jag plockade upp den. Nu väntar jag bara på att batteriet ska laddas upp. VIll prova ALLT på en gång! Fota, filma och trycka av med nya fjärrkontrollen.
Ett tips till alla som har en 5D mk II eller en 7D och vill köpa nya batterier: http://www.kaffebrus.com/lp-e6-for-5d-mark-ii-7d--1378.html
Orginalbatterier har ett chip i sig som pratar med både kamera och laddare, men hittills har piratbatterierna inte gått att ladda i orginalladdaren och kameran har inte visat batteristatus, så förbannat snålt av Canon Men nu är det problemet löst, dom där kostar 300kr/st eller 500kr/2 st, mot orginal för 825! Samma specar har dom dessutom
Jo, så länge man låter bli att fota med live view såAha bra att veta men fasen vad orig batterierna håller länge till 7D om jag jämför med min 50D.
Grabbar grabbar grabbar....
Jag försöker få bilderna från min Nikon D90 att poppa upp på datorskärmen DIREKT efter att de blivit tagna.
Jag testade Nikon Camera Control som jag trodde skulle göra susen, men med det programmet får jag bara upp bilden på mac'en istället för i sökaren.
Tips?
Hur menar du?
min egna quote för att ringa in ditt svar skrev:Att jag har D90 kopplad med USB till datorn och får upp bilderna på datorn medans jag tar dem!
Hur menar du?
Att du har D90 kopplad med USB till datorn och får upp bilderna på datorn medans du tar dem?
Eller???
Grabbar grabbar grabbar....
Jag försöker få bilderna från min Nikon D90 att poppa upp på datorskärmen DIREKT efter att de blivit tagna.
Jag testade Nikon Camera Control som jag trodde skulle göra susen, men med det programmet får jag bara upp bilden på mac'en istället för i sökaren.
Tips?
Ett batterigrepp och två batterier blir inte ens hälften så dyrt som om man ska köpa samma grejer som original (räknat på BG-E6). Det blir inte ens så mycket dyrare än än två originalbatterier.Ett tips till alla som har en 5D mk II eller en 7D och vill köpa nya batterier: http://www.kaffebrus.com/lp-e6-for-5d-mark-ii-7d--1378.html
Orginalbatterier har ett chip i sig som pratar med både kamera och laddare, men hittills har piratbatterierna inte gått att ladda i orginalladdaren och kameran har inte visat batteristatus, så förbannat snålt av Canon Men nu är det problemet löst, dom där kostar 300kr/st eller 500kr/2 st, mot orginal för 825! Samma specar har dom dessutom
Eller filma. Speciellt om man kör med IS aktiverat.Jo, så länge man låter bli att fota med live view så
Alltså så att du tar en bild och sedan hoppar den upp på skärmen eller?Att jag har D90 kopplad med USB till datorn och får upp bilderna på datorn medans jag tar dem!
Din modell har midjeväska, en stooor modemiss!Jag har experimenterat med lite externt blixtljus utomhus för att lära mig mer. Har sneglat en hel del på Freddy Billquist och hans extremt jävla fina jobb. (Så bli inte förvånade om det finns en likhet)
Vad kan göras bättre (förutom komponering som jag vet inte är helt hundra)
Info: Solen i ryggen på modell, en blixt från vänster på full effekt riktad mot personens huvud, en blixt precis intill kameran på dess högra sida riktad mot höften (handhållen dessutom).
[bild]
Jo, du kan ju kolla i menyn hur mycket laddning du har i dina olika batterier, även dom som inte sitter i kameran så att säga. Men tror kameran att det är orginalbatterier, vilket den ju måste om den visar sånt, så borde det ju vara lugnt?Det finns ingen funktion så kameran kommer ihåg vilka batterier man har haft i den då? Så när man lämnar in den för en garantiåtgärd så ser de att man har använt piratbatterier och säger "ajabaja, du har använt prylar som inte är originaltillbehör, då gäller inte garantin".
Mja, nu var inte själva modellen tänkt som ngt omslag. Jag vet att det är missar i bilden. Det var just experimenterandet med ljus som var i fokus!Din modell har midjeväska, en stooor modemiss!
Jag ville slå hål på det starka motljuset och ska erkänna att höftljuset bara blev så. Handhöll den blixten och det är inte lätt att rikta in det utan att kunna sikta, under tiden man kollar i sökaren. Eler ja...du fattar...Vad var din tanke när du riktade blixten mot höften på den du fotograferade?
Jag är en novis på blixt...häv mörci on me, okaj?Själv så tycker jag att det gör så att jeansen framträder lite väl mycket. Dessutom så ger det en ganska skarp skugga från det vänstra benet på det högra.
Grrr...nu ska du inte slå hål på mitt lilla självförtroende som jag kanske har förskansat mig vad gäller blixt ute! Det blir mer av blixtljus...det lovar jag.Jag provade att mörka ner byxorna lite och tona ner kanten på snusdosan för att se om det blev någon skillnad. Det blev skillnad, men jag åstadkom nog ingen större förbättring.
Hade ju gärna velat haft nån som vill lära mig. On location så att säja. Saknar dessutom möjlighet att kunna rikta blixten neråt. men ska inhandla vinklingsbara fästen för mina stativ för Hot-Shoe.Jag gillar bilder där man blandar dagsljus med konstljus. Så fortsätt gärna experimentera.
Jag och Putte hade inte så mkt att göra. Så det vart en film igen med lite enkel klippning.
Klicka för att se filmen (glöm inte HD)
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |