Vill ha en vidvinkel och funderar på en Tamron 10-24. Nån som har erfarenhet av den?
Jag har bara erfarenheter från diverse presstester. Antar du kör Canon.
Du har minst 3 bättre enligt dem.
1.Canons 10-22
2.Tokina 11-16
3.sigma 10-20
Jag har själv Tokinas 11-16 till Nikon, och den är klockren.
http://www.kenrockwell.com/tech/digital-wide-zooms/chart.htm
Min galna hund på stranden idag.
Jo, jag kör Canon.Listan från Jan 2009.
Tillkommit:
Sigma 8-16 samt sigma 10-20 3.5 (kanske fler?).
Har man canon tror jag fortf canon 10-22 och tokina 11-16 anses "bäst"?
Jag tror absolut inte att Tamronen på något sätt är "dålig". Men ska man lägga ut ett par tusen kan det vara värt att spara en månad till o köpa det man "vet" är bättre.
Sjysst pose på din jycke Nico. ser ju helt galen ut.
Men det är väl som man säger. Sådan husse ,sådan hund.
ok
och med ett hus utan microjustering så är det helt omöjligt på egen hand alltså?
Jovisst. Men det är skönt att inte behöva vara jätterädd om grejerna. Och Tamron-gluggen kan jag köpa utan att det svider i plånboken.Jag tror absolut inte att Tamronen på något sätt är "dålig". Men ska man lägga ut ett par tusen kan det vara värt att spara en månad till o köpa det man "vet" är bättre.
Det är lite trist att man inte kan ställa in bättre för zoomar! Man borde ju kunna ställa in en justering för kortaste brännvidden, en för längsta och en för mitten, å sen får kameran interpolera däremellan.Ja kan man väl säga, men OM du nu ska prova microjustering på en zoom så justera in den brännvidden du använder mest!
Om man kalibrerar "på riktigt", mäter man vid olika fokusavstånd också då?
Det kan nog Intervision svara på. Har iallafall märkt skillnad både när jag hade 50D & 70-200 f4/L IS samt 7D & 70-200 f4/L efter justering.
Vad kostade det när dom kalibrerade grejerna?Det kan nog Intervision svara på. Har iallafall märkt skillnad både när jag hade 50D & 70-200 f4/L IS samt 7D & 70-200 f4/L efter justering.
Vad kostade det när dom kalibrerade grejerna?
Isch, massor med pengar Det kostade ju 700 att få sensorn rengjord, det känns som ett större jobb på något sättHar inte behövt betala något då jag har haft garanti. Men tror någon nämnde 1700:- nån gång här på sh.
Har inte behövt betala något då jag har haft garanti. Men tror någon nämnde 1700:- nån gång här på sh.
Antingen i huset, optiken, eller båda delarna. Så vill man vara säker så är det till att justera alla objektiv man har till det hus man har.Garanti har jag på huset, men inte optiken, vart i ligger problemet eg?
Antingen i huset, optiken, eller båda delarna. Så vill man vara säker så är det till att justera alla objektiv man har till det hus man har.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|