Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Jag har också gjort misstaget att kalla den för fullformat. Det var någon annan i den här tråden som upplysta mig om hur det verkligen ligger till.Oooops!
Jag har också gjort misstaget att kalla den för fullformat. Det var någon annan i den här tråden som upplysta mig om hur det verkligen ligger till.Oooops!
Enda bilden som jag hade upp på min Photobucket som jag är relativt säker på är tagen med IS i läge två (på ett EF 70-200/2,8 L IS USM).Säkerligen men vad jag har fått uppleva med min 70-200 f4L IS när jag hade den var att i läge 2 för panorering så blev det även en fördröjning så det mer oskarpt än när jag körde med den off.
Jag vete sjutton om jag riktigt skulle våga lita på ett sugkoppsfäste för att sätta fast min kamera på en hoj. En systemkamera är ju förutom att den är tung även ganska stor, så den fångar en del fartvind. Dessutom så kanske det finns lite ont om släta ytor för att kunna fästa den där på ett vettigt sätt på en hoj.Skulle vilja ha ett kamerafäste till hojen.
Har kollat på Fat Gecko
Nån som har erfarenhet?
Är den värd den femhundring som den kostar?
Ska sitta en halvtung systemkamera på den, med halvtungt objektiv, dessutom...
Årets sportbild 2010 blev en bild på en cross in action: http://www.fotosidan.se/cldoc/59796.htm
Övning ger färdighet sen lite photoshoppande på detGrattis till fotografen!
Hur fan lyckas man med att få sådär fina färger/skärpa? Någon som kan förklara det för en amatör...
Fina färger? Jag tycker att den ser en aning urvattnad ut i färgerna. Men det är ju en smaksak. Och en ganska smal sak att åstadkomma i Photoshop.Hur fan lyckas man med att få sådär fina färger/skärpa? Någon som kan förklara det för en amatör...
Jag vete sjutton om jag riktigt skulle våga lita på ett sugkoppsfäste för att sätta fast min kamera på en hoj. En systemkamera är ju förutom att den är tung även ganska stor, så den fångar en del fartvind. Dessutom så kanske det finns lite ont om släta ytor för att kunna fästa den där på ett vettigt sätt på en hoj.
Har du kollat något på t.ex. Manfrottos Magic Arm och Superclamp?
Nope. Inget B+W här. Men jag har ett cirkulärt polarisationsfilter från Dörr (77mm Digital High Grade) och ett skjutmått.Någon som har ett B+W cirkulärt polfilter HMC Käsemann 77mm och ett skjutmått?
En sak som kan vara lite lurigt med sugproppar är att de kan sitta som berget när man sätter dit de. Och sedan slår temperaturen om litegrann och då sitter de inte alls.Nu vet jag inte vad för DSLR och glugg du tänkt haka på hojen, men min 5D med 24-70 2.8 väger ju nästan 2kg. Då vill jag ha den lite mer säkert förankrat
Nope. Inget B+W här. Men jag har ett cirkulärt polarisationsfilter från Dörr (77mm Digital High Grade) och ett skjutmått.
Delen som sticker ut utanför gängan är prick 5mm på det.
Någon som har ett B+W cirkulärt polfilter HMC Käsemann 77mm och ett skjutmått? Har ett Tokina 11-16 och läste att Ken Rockwell Inte rekommenderade att man skulle ha ett filter på denna glugg som stack ut mer än 6,6 mm från gluggen. Så min önskan är att få veta hur tjockt detta filter är exkl. gängan som går in i objektivet, så jag vet om jag slipper köpa ett smalt filter med speciallock till dyra pengar.
Har googlat och varit inne på massa sidor inkl. B+Ws sida utan resultat.
Tacksam för svar.
/Polfiltersugen amatör
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2