nja, när mappen är laddad så går det fint, men laddningen tar tid.
Att öppna en bild i 100% eller att lägga en effekt tar tid.
Lightroom tar evigheter att jobba i, men det lär ju också vara "största" programmet jag har/kör.
och att tömma kortet/flytta filerna till hårddisken tar en jäkla tid, men det är väl kortläsaren eller bussarna väl?
Stationär burk med XP
Det kan ju vara ganska mycket av de där grejerna som var för sig segar ner det en aning. Att det är segt att lägga på effekter kan bero på att processorn behöver tid på sig att räkna ut det, eller att minnet är fullt så den får jobba hårdare mot scratch på hårddisken, som kanske i sig är lite slö, eller...
Beroende på vad du kör för minneskort så kan det vara kortet, kortläsaren, databussar i datorn och hårddisk. Ungefär. Men även om man har schyssta UDMA-kort med därtill avsedd kortläsare och en ny och fräsch dator kan det ta några minuter att skyffla över allt från ett 8gb-kort.
Panasonic HDC-SD900
Som sagt, allt lär vara bättre än orginalmic.
Den kameran har nog i alla fall en något lite bättre mikrofon än vad som sitter i min 5DmkII
Du kanske kan gå in på Scandinavianphoto eller något och klämma lite på en och se hur den känns.
På en fotokurs jag gick pratade läraren oxå om så lågt som 1/30s, men då fanns det inte skärpa någonstans, bara sudd allting, det var konst det.
Tro om det var Brutus Östling som visade någon sån grej på Mitt i naturen när han och programledare var ute och gick i en skog. Då tog de bilder på träd och gjorde en tiltrörelse samtidigt för att få ett grönt sudd i vertikalled.
Jag ska sälja mitt 70-300 nikkor och har en köpare som vill använda blockets
https://www.internetgirot.se/ någon som testat det ?
När jag sålde min 7D så ville köparen använda det. Det fungerade bra då iaf.
Aaaaaarghhh vill börja fota motorsport/supermoto igen men ack ska man ge upp en dröm för att få fota igen. Har fått ett lite halvt erbjudande om att åka utrikes & fota Supermoto inte helt 100% ännu men ändå! 2013 känns förbannat långt fram för att köra ökenrally.
Du kanske kan utnyttja någon del av budgeten som inte behövs användas förens nästa år?
Tänker du importera ett Tokina 11-16/2,8 då eller?