Jag skulle kontaktat Race med en gång och sagt typ: "Kul att ni gillar mina bilder såpass mycket att ni gärna publicerar de och har med de i er reklam, tråkigt att ni inte betalar mig för det jobbet jag lagt ner bara. Är ni intresserade av att köpa fler bilder från Supermoto SM som jag planerar att följa eller är det en engångsföretelse? Jag levererar gärna bilder till er men vill gärna ha betalt för mitt jobb.
Tack på förhand".
Pressläg behövs ingenstans nuförtiden. Det är Ackrediteringar som gäller var man än skall. Ibland vill de se lite tidigare publicerat material och de vill gärna att man har något media i ryggen. Har man varit inne en gång så är det oftast lugnt sen. Supermoto VM och MX VM är samma folk. När jag var på Supermoto VM tävling i Spanien för några år sedan så hade jag lärt känna presschefen för Youthstream litegrann, då var en polare med som han kastade till fotoväst och allt så vi kunde gå runt tillsammans
.
Tack Johan
Jo min Supermoto bild ifrån Eskilstuna är med i RACE reklamblad & den andra supermoto bilden ifrån Lunda är med i senaste numret av RACE där står mitt namn med iallafall. Men hur lyckas man som dödlig & fota ev på tävlingar utomlands utan pressleg?
Å faan! Jag tycker ofta att det är lite sjukt. Ju större tävling desto bättre är det med regler och så. På stora klasserna får man vara i stort sett var man vill på banan men på vissa mindre måste man försöka ha järnkoll på flaggvakterna och så så de inte säger till en. Jag har kört en del bana själv (i motsats till många flaggisar jag stött på...) och vet var det är farligt och "ofarligt" att stå och på STCC, Pro Superbike, MX VM, Supermoto VM etc. är det inga problem...
Enda stället jag inte kommit in på är en SSK tävling...
Så fräcka evenemang har jag inte fotat på
De bandagar jag varit med ssemse och smc har det i vart fall varit blixtförbud på.