Kör alltid med helljuset på även nu när jag monterat xenonljus, bilisterna blir irriterade....javisst, men kanske får dom sig en funderare att det finns hojåkare på vägen oxå...
Bättre för mig att slippa en vänstersvängande bilist framför mig, om dom ser mig, än att en vänstersvängande bilist får mig i sidan för att dom inte ser mig.
Har du inte något positionsljus/parkeringsljus som du kan stoppa i en utbyteslampa av led-typ på 1 W eller mer? Gärna lite blåaktigt vitt ljus. (är det nog i de flesta vita powerleds)
Köra med helljus och HID är bara överirriterande korkat. Det bländar även dagtid. Ffa skapar du en massa onödig irritation hos andra trafikanter som även spiller över på oss andra mc-åkare. Det räcker mer än väl med halvljuset med HID-konverterat. Räkna med att bli inplockad i poliskontroll och att de ger dig en registreringsbesiktning för felaktigt lyse.
Vad blir nästa grej för att märkas? Montera jättehornet och åka och tuta varje gång du närmar dig en bil?
Räkna med att bli inplockad i poliskontroll och att de ger dig en registreringsbesiktning för felaktigt lyse.
Inte rädd att du ska blända dem i en kurva så de girar på dig och du hamnar i den där rullstolen? Se upp när det inte är fullt dagsljus iaf - då bländar du mycket mer..
Det där med kontrollen har med den saken att göra att du även uppmärksammas av de som står i kontrollen. Men du kanske räknar med att hinna slå av helljuset innan de ser dig.
Tips som jag fick användning av här förra veckan. sätt en dagstidning innanför skinnstället om det blir oväntat kallt när du är ute och kör. Det skyddar mot vind och isolerar helt okej. Själv köpte jag ett aftonblad när jag var i Luleå och hade 5 mil hem och frös som bara den om kroppen. (perforerat ställ)
//Robert
Bättre med en Fibban
Det gör ondast på dig
Det är så mycket jag måste tänka på när jag kör att jag funderar på att lägga ner helt.
Jag blir helt matt av att läsa denna tråden.
Det är så mycket jag måste tänka på när jag kör att jag funderar på att lägga ner helt.
När det gäller mc så måste du leva i en teoribok eller något liknande, för i "det verkliga livet" så fungerar det inte så...tyvärr.
Sedan så skiter jag fullkomligt i om jag får böter/ombesiktning för att jag visar att jag finns för mina medtrafikanter.
(Du kan inte ha alla knivar i lådan va??)
Jag blir helt matt av att läsa denna tråden.
Fast å andra sidan så åker du ju bmw, du kör inte mc. Bada-bing!
men att det skulle göra en super-duper-jätte-skillnad köper jag inte riktigt.
Ingen jätteskillnad..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |