Ditt pinsammaste mc-minne!

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Okej okej okej, jag tar det mest pinsamma minnet då (det förra var ju bara näst pinsammast).

Jag övningskörde med min egen hoj på Söder i gassande solsken med folk på uteserveringarna överallt som ingenting annat har att göra än att studera en tjej som med övningskörningsskylt på ryggen ska parkera sin mc på ett något lutande underlag... kABAAAM så dråsar cykeln i backen. Fyfan... :rodnar :rodnar :rodnar Jag tittade inte bort mot uteserveringen...

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Ace Niki skrev:
Första gången jag satt på en mc körde jag rakt in i staketet på körgården med full gas. Strax innan hade läraren med lugn röst sagt: -Du kommer ingenstans här, det är staket runt om.

hahahahhaahhaa fan nu har jag ju cola i hela soffan

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
snygga tjejer e en trafikfara
va ute å åkte på en landsväg (asfalterad) förbi kompisens hus där så kommer hanses syster som e bra snygg ut i bikini bekymmer de e en kurva vid huset å ja min dumme vrider ju skallen av mig för å titta på henne jag kör av vägen ner i diket jippie !!!!!!!!

vet inte om hon märkte nåt men de kändes bra pinsamt för de kom ju biler från andra hållet å dom glodde bra mycket för de var ju diket på möttande sida ja var i.

lite blöt minns jag att de var i diket men var så stressad så ja peta i 1an å maxvarvade (stor lerkaskad rätt upp på nytvättad båge) och jag själv såklart full fart upp på vägen igen å så gärnet därifrån

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Själv lyckades man tippa med hojen på Gelleråsen förra sommaren då det var Bikeweek och Stranddagarna.
Hade åkt själv direkt från jobbet medans polarna åkt direkt hemifrån. Kommer dit ca 10 min efter de andra, de ropar att jag ska komma ner fort medans jag står och pratar med en av killarna i grinden som säljer såna där Strandpass.

Jag säger å killen att jag kommer snart tillbaka och köper ett, ska bara höra vad polarna har att säga. När jag kommer ner till polarna säger se att de fick för många pass så jag behöver inte köpa nåt själv. Men jag var tvungen att rulla fram hojen lite till och försöka "smälta" in i gruppen så jag inte skulle bli tvungen att köpa ett eget pass.
Nu händer det, när jag ska flytta hojen. Tänkte strunta i att slå på motorn då det inte är så lång bit att flytta den, men det har regnat så det är lerigt och halt så jag skjuter fram den när jag sitter grensle på den.
Men det gick inte sååå bra, dojan glider till i leran och far in under hojen varpå den självklart tippar över mig. Missödet var ett faktum...

Som tur var så hjälps man upp av polarna, när de skrattat klart, men det var ju pinsamt och det var ju rätt många som såg det hela. Kröp snabbt in i tältet för att slita av mig skinnstället så ingen skulle fatta att det var jag...

Turligt nog så gick inget sönder, la ju mig själv emellan :rolleyes:

Nån här som såg mig?

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Ace Niki skrev:
Första gången jag satt på en mc körde jag rakt in i staketet på körgården med full gas. Strax innan hade läraren med lugn röst sagt: -Du kommer ingenstans här, det är staket runt om.

SÅ KLOCKREN :tummenupp :D

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -05
vurpa!

Detta hände när jag va 17 bast och åkte 125:a!
Va mitt inne istan(uppsala) och hade stannat för att ta ut lite deg vid minuten,det hade regnat lite grann så asfalten va blöt,när degen va utplockad och jag skulle åka där ifrån ser man två brudar som står och tittar på mig när jag ska åka,och naturligtvis så ville man ju impa på brudarna så jag hoppa upp på hojjen och skulle göra en u-sväng bredvid tjejerna men det var ju blött så jag drog omkull och blev liggandes på rygg :rodnar tjejerna fick sig ett gott skratt och jag kastade mig upp på hojjen och drog iväg fort som f-n

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Låg efter en bil in i ett väldigt underligt snitslat vägarbetsområde vid en korsning.

Upptäckte förvånat att det plötsligt började bli spår i asfalten efter bilen, men hann inte reagera mer innan jag själv körde rakt ut i smeten. Snacka om halkbana! Hojen grävde ner sig ordentligt, och till råga på allt fick jag rött ljus så att jag kunde inte "fly" därifrån.

En yxtokig vägarbetare kom rusande mot mig och skrek:

- Här kan du väl inte köra heller!!!

Därefter smällde han till mig "mitt i hjälmen", och stormade upprört omkring för att se vad jag ställt till med.

Körde extremt försiktigt och oerhört skamset hemåt, där jag sedant tillbringade resten av kvällen med en degskrapa för att desperat försöka få däcken rena från allt klägg. :rodnar

Last edited:

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...

Ha ha ha, den där var riktigt rolig. Kan riktigt se det framför mig. Nästan som att du vill testa om det verkligen är sant att man inte kan komma någon annanstans härifrån. ha ha.

Tack alla som delar med sig :D

Pinsammaste jag gjort i trafiken var under övningskörning med bil, så det kvalar ju inte in här ;) Var inte sååå pinsamt heller för den delen.

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Detta hände förra sommaren när jag precis köpt hojen.
Körde på en gata där det var fullt med uteserveringar. Parkerade framför en av dom. Vid bordet närmast vägen var det fullt med snygga tjejer (Typipskt). När jag parkerat hojen såg jag att jag stod lite för långt ifrån trottoaren.
Pantad som jag var så hoppar jag inte på hojen utan börjar leda den framåt. Jag får snabbt övervikt och hojjen håller på att tippa ifrån mig. Med världens böjdaste rygg försöker jag dra upp skiten mot mig igen. Tar i för kung och fosterland. Får upp den men tar i för mycket och skiten tippar mot mig istället. Så nu håller jag hojen i famnen och den ligger i ca 80 Graders lutning. Står och sliter som fan med hojen nere vid knäna. Efter en kraftmätning ej utav denna värld får jag upp den rakt och kan parkera.
När jag tittar åt uterserveringen och bordet med alla brudarna står en av tjejerna upp och härmar mig både till koppställning och alla ljuden jag gav ifrån mig, samtidigt som alla hennes polare avgarvar.

Hela min coolhetsfaktor var botrblåst.

schield

Make my day.....punk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1´a
Detta hände mig för ett par år sedan...på min första hoj, en Yamaha 1000 Thunderace. Skulle åka ut från parkeringen på jobbet där det finns en asfaltskant som är ca 5cm hög. Jag kom rullande ganska sakta, tittade åt båda hållen, ingen bil i närheten så jag släpper ut kopplingen och ska åka iväg, då tittar jag åt vänster igen och där kommer det en Golf med däcktjut ut från korsningen ca 15m bort. Jag fick tvärnita och fick slagsida på hojen, lyckades hoppa av och hålla kvar den...men jag hade f-n ingen chans att luta upp den igen...hade ett så j-vla dåligt tag om den. Kändes som jag stod och höll den lutandes i 10 min. Tillslut orkade jag inte mer och jag lade den ner...självklart var där en trotoarkant som skrapade upp hela sidan på kåpan då hojen gled på kanten. Fick vila en liten stund tills jag kunde lyfta upp den. Mitt emot mitt jobb fanns en kund till mig...när jag sneglar dit ser jag 4 av mina kunder ligger på marken och garvar...=) När jag skamset åker därifrån ser jag också att det står ett gäng tjejer bakom mig och skrattar lite...f-n vad jag skämdes.

Åkte direkt till min polare som arbetar på en bilfirma. Dagen efter var kåpan lackad och det syntes ingenting.

schield

Make my day.....punk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1´a
Kan ju berätta en annan skämmig/klantig/rolig grej.

Skulle åka från samma jobb på min dåvarande R1´a. Hoppade på hojen och åkte iväg, men det kändes som någonting saknades...precis som jag glömt ngt. Kommer ut på vägen och hinner väl köra ett par hundra meter då polisen kom och stannade mig. De frågade om jag inte skulle ha hjälmen på mig som hängde på kutsen ibak...hur f-n kan man glöma att ta på sig hjälmen???

Kan ju säga att jag var lite tankspridd den dagen...jobbat 13h!

Fartman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 996
Vurpa..

Hade varit på fest några mil hemifrån ca 45. Skall åka hem på söndagen. Blir E4:an för att kunna komma hem snabbt.
Efter ca 20 mil börjar det regna. Hm.. ser ännu mörkare ut framöver så jag bestämmer mej för att ta på regnställ.
Eftersom det är motorväg och jag vill piska lite mil så ligger man ju i det vänstra körfältet och håller hyffsad fart. (Ca 140) Ser framöver att det kommer en avfart. Där skall jag in tänkte jag. Skall bara köra om ett gäng bilar som ligger bredvid
mej i det högra fältet. Jag drar på blir kanske 180 eller nånting innan man är förbil. Då ser man det. SATAN!!! :skrämd
Avfarten är ju precis framför bilarna... så det blir till att lägga ner för fullt för att klara svängen. Nu kommer det...

Bra fart, ser framför mej en korsning med mkt trafik. Stoppplikt. Jag bromsar för fulla muggar...
och allt vad tygen håller.. blöt vägbana... ca 10 meter innan stoppet ligger man på sidan..
Satan framhjulssläpp...!!! :skrämd Bara att bita i det sura äpplet och resa hojen. Då kommer bilarna som jag just kört om.
Dom stannar bakom mej och en gubbe stiger ut och börjar gapa och skrika. -Varför kör du så jävla fort osv....!!!
Jag försöker se cool ut och säger bara jaja..... shit happens och drar därifrån. Får kolla hojen senare... där det är mindra folk.

Det som gick paj var... vänster sidokåpa + servicekåpa. Toppkåpa, styrände + lite skrap på motorn. Rätt tradigt... :fakta

Huja... :bow

Tur var att man hann få ner farten. Slog mej inte det minsta. :bow

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2019 Z900RS Cafe
schield skrev:
Kan ju berätta en annan skämmig/klantig/rolig grej.

Skulle åka från samma jobb på min dåvarande R1´a. Hoppade på hojen och åkte iväg, men det kändes som någonting saknades...precis som jag glömt ngt. Kommer ut på vägen och hinner väl köra ett par hundra meter då polisen kom och stannade mig. De frågade om jag inte skulle ha hjälmen på mig som hängde på kutsen ibak...hur f-n kan man glöma att ta på sig hjälmen???

Kan ju säga att jag var lite tankspridd den dagen...jobbat 13h!

Hahahahah...det låter som när jag gick ut på stan utan byxor :rodnar

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
1. Jag sa till min tjej som satt bakpå med föga förtroende för mig på grund av en del helvetesfärdem med en kompis att det e löööngt! se´n petade Jag i ettan, drog i väg, KLONK! skivlås!
:crash

2.När Jag skulle till en mc verkstad för nå´n grej (mins inte vad)
kom Jag infarande på slangen vilket vekstadskillen såg, vi stod och snackade en stunt se´n sa han "du, är det inte läge att byta däck?" ....kolen var framme varvet runt och det hade jag slangat på? nollkoll!!!!

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
www.bike.se finns en liknande tråd 'Konsten att krångla till det' under Allmänt.
Innehåller mycket kul. Väl värt ett besök.
/u

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
'skrattar' mycket handlar om att man vill imponera på tjejer..
kanske dags att lägga ner så slipper man förstöra hojen ;)

Att tjejer skall ha A kupor just på sommaren tror jag inte hindrar grabbar ifrån att stirra ändå ;) Har man Akupa kan man få en riktigt fin pushup.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
semper skrev:
hahahahhaahhaa fan nu har jag ju cola i hela soffan
Pewo skrev:

Ja hrrmm, alltid trevligt att kunna roa er :(
Det är märkligt hur något som är så enkelt kan vara så svårt i början... Jag tittade inte vart jag skulle och hade glömt typ allt annat också, tex att man bör vrida gasreglaget IFRÅN SIG (inte mot sig) när något som hindrar ens fortsatta färd närmar sig.

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
hojlös!
Ny på forumet som man är så måste jag väl dra mitt strå till stacken! :cool:

Hur som helst hade varit och jobba. Skulle hem fort och käka för att sedan dra på fotbollsträning! Slängde i mig käket och tänkte att jag byter om hemma och tar hojjen till träningen!

Sagt och gjort så i hel fotbollsmundering åkte jag hoj mot träningen! Alldeles vid ett övergångsställe står en snygg brud och kollar i sin handväska och ser inte intresserad ut av att korsa vägen. samtidigt har jag en taxi framför mig som ser henne och nitar för att släppa över godbiten! :skrämd Får slänga mig på bromsen och får framhjulslåsning på mc:n och lägger omkull den. Tjejen kommer fram och frågar hur gick det?
Kaxig som man var upp på benen fort som fan och säger inga problem det är lungt!
Lyfter manligt upp hojjen och säger att jag har hrmmm... bråttom! :p
Hur som helst kommer till träning och ska spela kollar på grässkorna att man har typ nada dobbar kvar! Dom nöttes tydligen ner ända till sula då jag försökte stå kvar på benen..... hehehe huga vad skämmigt 2ggr om. för där sprang man och halka omkring på blöt gräsplan :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024