Ditt pinsammaste mc-minne!

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
TL 1000R
Om detta är en tävling så har jag vunnit, eller iallafall 2a efter staket incidenten.

garagevändning på en parkering vid starten till Mälaren runt..
välkända marklyftet när kåpan hade 3cm kvar till asvalten gick dåligt eftersom kärringskrället envisades med att sitta kvar på hojen.. efter att jag konstaterat att jag inte hade nån chans att gömma mej för dom ca 10000 pers som fnissande stog och väntade på starten, valde jag att tala om för min kära flickvän hur totalt värdelös hon var på att åka (bak) på en hoj, för hon vinglade!
hon bor konstigt nog kvar idag.

2) försökte med bedriften att köra ifrån farbror blå med en otrimmad moped, ( Yamaha Chappy) mycket små hjul..
fick hjärn släpp och körde in i skogen varpå kostapeln springer ikapp mej :D efter en bra bit med honom hängandes i tröjjan kände jag för att ge upp.. lite pinsamt försök
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Mad Mike skrev:

2) försökte med bedriften att köra ifrån farbror blå med en otrimmad moped, ( Yamaha Chappy) mycket små hjul..
fick hjärn släpp och körde in i skogen varpå kostapeln springer ikapp mej :D efter en bra bit med honom hängandes i tröjjan kände jag för att ge upp.. lite pinsamt försök

:D :bow

jag tror jag dör av skratt... ikapp sprungen... :p
 

fridolina

Guest
kaxig tjej..

körde mälarn runt förra året med 6-7 killar. hojen var några veckor gammal och jag hade väl kört ett par hundra mil på hoj totalt i mitt liv. men kaxig som få... :cool:

vi gjorde en avstickare och tog en grusväg till en liten sjö där vi badade (mmmmysigt!!) och på hemvägen blev jag sååå trött på att de låg och krypkörde med sina sporthojar... jag låg sist och drog förbi allihop så dammet yrde. jäkla töntar som krypkör, fegisar!! precis när jag kör om den sista ser jag att vägen svänger 90 grader (den vägen som gick rakt fram var visst fel väg) så jag bromsar så mkt jag kan utan att få sladd men lyckas förstås rasa mitt i kurvan.. :crash :crash :crash "vägen svängde, men inte fan svängde frida" har man fått höra ofta sen dess :mad: ingen skrattade då men jag tror nog de skrattade inombords åt lilla kaxiga frida :lol som tur var räddade jag hojen med knät (som fortfarande är paj..) så det blev knappt en repa. duktigt va?!

varje gång jag kör tänker jag att "idag ska jag köra lite lugnare" men inte fan gör man det. så fort man sitter på hojen tar gasdjävulen över.. så man lär sig aldrig :rolleyes: är man tävlingsmänniska så är man.
 

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Falun
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Har precis varit och tränat mitt i stan, befinner mig i omklädnigs rummet och tänker solen lyser ute, det är varmt, vill inte dra på sig skinnstället utan tar jackan+ shorts och hjälmen(för det är massa söta hönor som man går förbi innan man kommer ut, dom som tränat på SATS vet vad jag menar) Glider ut där med veckans självförtroende, tjejerna ler och fnittrar (nu mår man ännu bättre).
Går ut och startar hojen och glider ner efter odengatan, förbi ett par dyra bilar med söta tjejer, man vinkar lite och dom ler, killen brevid ser inte impad ut :cool: . Kör ut mot lidingövägen tränger sig längst fram vid rödljusen, flinar åt bilisterna som trängs i kön, när jag står där och väntar, kommer en blond tjej upp bredvid mig på en hoj och säger vilken snygg hjälm du har :bow detsamma säger jag(hon har nämligen en likadan Shoie) Allt känns lagomt flörtigt, man varvar lite så hon hör Micron slipen. Hon tittar ner och ser att jag har shorts, blir sur och tycker jag är tokig(här är man dum nog och tror att man impar på en tjej genom att gasa och köra i shorts). När jag blivit idiotförklarad :( ger hon gas och åker, det har blivit grönt. Jag har tappat allt självförtroende samt gas, släpper upp kopplingen,,, motorstopp :rodnar Tittar bak där sitter två grabbar och gapskrattar i bilen bakom. PANIK!!!! Sliter ned visiret för att dölja mig(älskar spegelvisir) veckans varv ut ur korsningen kör som man nyss fått mope och ska köra ifrån polisen. Blir ganska hög hastiget(då ninjan är vassare än mopen) mellan bilar och förbi hojtjejen utan att titta i bakspegeln(kör hem i 200+) Och är tillbaka på jorden med ett sargat självförtroende.
Allt börjar med att man ska flörta, se bra ut, impa etc. på tjejer.
Jag vill på stå att jag blir en trafikfara när tjejer är närvarande, A som D kupa spelar ingen roll, har dom långt hår och luktar gott så är jag fast i reptilstadiet,, :fakta Tänkte nu ska jag inte bry mig längre, sagt och gjort på väg hem från en kompis, ska på fest(träffa lite tjejer :D ) Jag ser två söta tjejer stå vid vägkanten utanför Mc-Donalds sveavägen, själv står jag vid röljuset igen. Men jag ska fan inte få motorstop :squid Ger allt drar upp den på slangen på 2'an kör en fin bit förbi tjejerna, tar ner framhjulet och tittar i bakspegeln, ser en mc polis,,,tjena!! :zpy Hur det gick går att läsa på ett annat ställe på detta forum...
Hatar att älska tjejer.. vad är det ni gör?????? Vill veta, ni gör väll inte så för grabbar?!?!?
Tjo från Anders
 

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Falun
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
stavar som en sopa ser jag också,,, här har man pluggat på kth,, men, men skyller allt på tjejerna som luktar gott.. :öl
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Som så många andra hade jag slarvat med sidostödet på en mack för ett par år sen. Jag hade fällt ned det men på nåt sätt hade det glidit undan. Jag var inte i närheten just då, hojen välte och knäckte ena Clip-on-styrhalvan. Det hängde precis ihop så jag kunde köra hem, men sen blev det en nota på 900 spänn.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
En sak man inte får glömma är att om man lägger hojen i anslutning till damer, så är de ofta fram och undrar hur det gick. Då har man fått mer kontakt än om man bara glider förbi, gör stoppies eller bakhjulsåkningar.

Så glöm för guds skull inte att passa på att snacka med tjejen som är framme och "hjälper" dig. Se lite chockad och vilsekommen ut. Det funkar.

:hej
 

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SXF450 SM
Mina minnen.

denna sässong har precis börjat men för några år sen när jag hade min första hoj en DR 350 så var det pinsamt varje gång mank körde. F-nskapet hade nåt problem med förgasaren så att den dog direkt i tomgång. :mad:

Så där va jag, varje gång jag körde, varje gång det var stoppljus och motorn stannar. Polarna drog ivag (fort) men jag?
Jag rullade hojen sakta mot kanten o kickade, o kickade. Ibland upp till en kvart. Det va roliga tider det :D

Annars förra månaden i båstad framför en stor snobbig hotell.
Jag pakerar hojen på en väg som lutar något, står o snackar med polaren samtidigt som jag trycker ner sidostödet och märker inte att det inte gick hela vägen fram. Så där va jag mej hojen en dm från marken och ångor som strömade från öronen :mad: men som tur va så hjälpte polaren att lyfta.... :bow
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
hmm, då är det väl min tur då!

Skulle ta sista svängen innan jag ställe av hojen!
Stod & posade med hjälmen på sidospegeln, solen skiner och allt är underbart, men i ögonvrån ser jag att hjälmen börjar glida av sidospegeln,
slänger mig framåt för att rädda den, men hjälmen är snabbare & 1 sec senare ser jag hjälmen rulla neråt
(det var lite framåt lutning där jag stod), hjärnsläpp som man får ibland, så slänger jag ner sidostödet & hoppar av hojen & börjar springa efter hjälmen, när jag har kommit 1-2 meter så hör jag ett brak!
Det var ju framåtlutning!!, hojen ligger på sidan! & hjälmen rullar fortfarande!!, fattar än inte idag hur jag fick upp hojen
(den väger ju över 200kg!), men man blir tydligen jävligt stark när man är arg!, resultatet av min sista sväng det året var: märken på hjälmen,trasig blinkers, repig sidospegel samt små repor på underkåpan! samt ett jävligt dåligt humör den dagen!. man ska alldrig ta sista svängen har jag lärt mig!
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
en utav de sista lektionerna jag tog på körskolan körde jag på min lärare så hans packväskor gick sönder. Alla andra lärarna såg det å de garvade...
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
AAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHA!!!!!!! :lol Då vet man vad man har framför sig som hojåkare.. :p Tjejer är en TRAFIKFARA!!! Har en liten historia jag med från moppetiden..

Jag fräste runt med min lilla Cresent Compact så mötte jag min kompis som var ute med tjejen o hennes tjejkompis som inte såg så illa ut :slicka , så jag gled in brevid dom, rulla brevid och smålekte med compacten under tiden vi snacka och så helt utan förvarning när jag är på bakslangen så halkar jag av sadeln och tar kramptag om styret som bara ger MER gas :skrämd varav jag fick en ny kurs! :( HejHopp rakt in i grannkärringens rabatter på bakslangen :rodnar
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
och du sa alldeles precis att tjejer var en trafikfara??
tar det jäkligt lugnt i trafiken faktiskt... inte för att jag är tjej, kan precis lika bra som pojkar, utan för att jag fortfarande är osäker.




feminist - Ja, visst! :D
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Pinsamt

Det framgår ju tydligare och tydligare att det är tjejerna som indirekt är den vanligaste orsaken till pinsamheterna (inte kan det väl vara killarnas hormoner?)

Så och i mitt fall !!!

Har ju varit med ett tag och under min"lättviktarperiod" var det 175 cc Silverpil på 9,5 häst som gällde. Dåtidens värsting för en sextonåring. Vid lunchdags var det rast på flickskolan (varför försvann denna underbara inrättning?) vilket ofta medförde en imp-repa utanför. Skolan låg i ett vasst gathörn och med taskiga däck och för hög fart, uppstod en situation där undertecknad fick möjlighet att närmare studera kornstorleken på asfalten.

Tycka synd om? Näe, tjerna garavde och fick något att prata om i flera veckor och det tog flera månader innan man hade kaxat upp sig igen. (något senare blev det faktiskt en date med en av dem som sedan slutade i all vänskaplighet!)
:p
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Thundercat skrev:
hehe

om man struntar i att försöka impa på flickorna så minskar olycksrisken med ca 99%... :D

:notme

F-bolagen kanske skulle ha det som ett villkor.

"Impning av flickor är ej tillåtet" eller liknande. Premierna skulle nog sjunka dramatiskt. :p
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Mad Mike skrev:
...valde jag att tala om för min kära flickvän hur totalt värdelös hon var på att åka (bak) på en hoj, för hon vinglade!
Badkarma skrev:
här har man pluggat på kth,, men, men skyller allt på tjejerna som luktar gott.. :öl
SimmPsi skrev:
Tjejer är en TRAFIKFARA!!!

Jag ser ett mönster ;) . När ska pojkar lära sig att ta ansvar för sina egna (dumma) handlingar?? Men fortsätt att försöka impa på oss! Det gillar vi.
 

stormiz

Carpe Diem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
gsxr1000 k5 , honda crf450-06
skön läsning :)

kommer ihåg när jag var hos tjejen å hennes polares kille hade precis fått lappen

stog o tjöta en stund jag frågade om man fick höra på lite shyssta varv givetvis han drog igång bågen å varva te som fan mitt i allt släpper han kopplingen, undra om han glömde lägga ur växel?? droppa kopplingen från 13 000 rpm =) hojjen gjorde ett varv i luften bruden åkte i backen å killen landa på henne

alla garvade =)


sen har man la gjort lite shyssta tabbar på moppetiden
försökte hänga av farbror blå på en liten stig längre fram pås tigen måste man köraförbi 2 träd som sitter tät som fan man ska hälst stanna å lirka som fan jag visste jhu att snuten inte skulle komma förbi så där kommeran i full karriär sladdar lite snyggt BANG styret tar i träden å (hoppas jag kan bli farsa idag) !! jag kommer förbi träden med snuten 20 meter bakom va händer?? KEDJAN HOPPAR!!! snuten börjar springa mot mig ja trycker ner näven lyfter på kedjan på bakdrevet rullar bak Klick kedjan hoppar på sen drog ja iväg för kung o fosterland =)

när man kom hem var man givetvis tvungen å bertta för farsan hur stolt man var sen blev man idiotförklarad
-men farsan du körde juh 500cc när du var 15
-Det var andra tider min son.

hehe
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Dags att lyfta den här tråden :)

Igår (27/6) måste vart den sämsta dagen detta år. Kommer hem från båtsemestern och ska ta ut hojen ur garaget för att möta en polare. Självklart så är hojen sur, så där man står och kickar utanför garaget i gore tex stället och svettas som en tok i solen, och förståss så har man garaget mot en skola där det är en massa ungar vid för tillfället som skrattar och pekar på en. Sen när hojen väl startar så kör jag vidare för att möta kompisen, men jag kommer inte längre än 300m sen är det tomt i tanken, då har hojen förståss stått och flödat när jag vart på semestern. Bara att rulla ner hojen till hamnen (där det är fullt med folk) för att tanka på bensinpontonen. Sen ska jag påbörja en omkörning då jag känner mej stressad för att jag är försenad, och visst fan ska växelpinenn lossna just när man är jämsides med bilen! Det är bara att frikoppla och köra in till sidan och mecka på växelpinnen..

Det kanske inte var så pinsamt, men jag kände att tråden måste lyftas.
:hej
 

Julgran

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
Kawasaki ZXR 400
Jag kände att jag måste dela med mig av mitt lilla missöde när jag haft roligt åt alla andras :)

Det var för ungefär två veckor sedan. Jag hade precis klarat uppkörningen och jag var ute och kom hem till en kompis för att snacka lite skit(och skryta med hojen) Självklart var han inte hemma cå man sätter sig lite besviken på hojen för att dra vidare. Startar, lägger i ettan gasar lite, släpper upp kopplingen hojen TVÄRdör. Vafan?!?!?!!! Upprepar proceduren, lägger i ettan gasar som fan släpper upp kopplingen, hojen tvärdör! Efter att ha upprepat detta och tryckt av och på dödarknappen och lite annat smått o gott så är det nog ett antal grannar som glor konstigt på mig. Efter en stund så tittar jag ner i marken av någon anledning och då ser jag att stödet fortfarande är nere!! Jävla startspärr!! :rodnar :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top