Ditt pinsammaste mc-minne!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Pinsammaste MC-minnena för mig var nog när jag hade offroaden ute hela vintern en gång. Dels så var det nästan så att trampcyklarna körde om mig när det var som snöblaskigast och jävligast, sen hände det två gånger att jag lade ner hojen pladask vid snabb inbromsning på parkering.

Å andra sidan är det rätt tuft med hojåka på vintern ändå på något sätt. Först då man lär sig att köra.

/Martin

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
yates skrev:
Klok som man är så låser man ju den med skivbromslåset innan man traskar iväg. ..
Hoppar vigt upp på hojen o startar för att köra iväg. Glömmer självklart låset, går omkull med ett brak efter en meter och märker att typ 200 pers kollar in en.
Gissa om man skämmdes :rodnar

Det där har nog hänt oss alla någon gång..
:notme

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Mad Mike skrev:

2) försökte med bedriften att köra ifrån farbror blå med en otrimmad moped, ( Yamaha Chappy) mycket små hjul..
fick hjärn släpp och körde in i skogen varpå kostapeln springer ikapp mej :D efter en bra bit med honom hängandes i tröjjan kände jag för att ge upp.. lite pinsamt försök

Jag fick kramp i magen efter läst om denna bedrift, bli ikappsprungen av en polis.
Snacka om att du har självförtroende iaf före smitningsförsöket :D :D :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Gustav1 skrev:
Jo, eller det kommer att hända oss alla en gång. :rolleyes:

Hade extrem tur när det där hände för mig (sist). En granne stod några meter bort, så han sprang fram i sista sekunden och ryckte upp cykeln. Hade aldrig orkat hålla emot det där sidokastet själv, hade fullt styrutslag när bromsen låste framhjulet.

/Martin

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
får väl dra min åxå :(

just efter jag hade köpt min förra nya hoj och kört nonstop från kalix(100mil) hem till stockholm,så åker jag och tankar i lapplands väsby och sedan åker jag in på en parkering för att sträcka på benen.

när jag skall vända på parkeringen(typ G-vändingen) med hojen så tänkte/hörde jag inte att 3ans växel var i pga av öronproppar och får motorstopp just i svängen och hojen välter.

jag tar i med vänster benet för KUNG och Fosterland för att inte hojen skall välta. tänker inte på att benen är helt möra av att ha suttit på en hoj i typ 8 timmar. benet viker sig och jag lägger ner hojen försiktigt.

lyfter upp hojen från backen igen för att inspektera om det blev några repor. och det blev lite på dekalen på sidokåpan,
hojen har just gått 300 mil eller nått ,fan va sur jag blev!..
värst av allt så hade ett par sett hela skiten och smygit därifrån totalgarvande.

fattar inte hur jag orkade lyfta upp en fulltankad VFR 242kilo + att jag hade fullpackning i ryggsäcken på mig.
tappade dock rakaparaten på parkeringen :D måste flygit ur ryggsäcken :squid

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Mitt pinsamma minne är från förra sommaren. Jag hade vart på bolaget i Landskrona och hade väldans bråttom.. Det var varmt, svettigt och hungrig och irriterad var jag.
Jag tar på mig allt och hoppar upp och kickar igång hojen. Sedan lägger jag den i 1:an och ska ge mig iväg.. Detta fungerad i typ 4 decimeter sedan var det TVÄRSTOP!!!! Jag glömde ta bort skivbromslåset. Mitt bland allt folket slog pungen i tanken så gick stjärnor i huvet på mej och sedan höll jag poå att trilla rätt in i en Volvo 850...
När jag sedan sansat mej och tatt bort låset så var det väldans pinsamt då jag såg en massa människor kommentera och peka på mej! :eek:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jo spela allan kan man ju lyckas med ibland.
Hade en dt125a som jag körde på vintern med, och utanför nåt discotek stod en jäkla hoper med folk, där körde jag runt o la ringar och grejade i nåt slags inbillad imponeringsförsök. Så skulle jag bara åka iväg lite nonchalant och lyckas falla som ett fälgkors mitt framför folket, det blev aplåder och en del skratt kan jag säga. Sen var man osedvanligt snabb därifrån.

Med samma hoj lyckades jag slå över på slangen framför en pub, men det gick så sakta så jag sprang bakom o höll i styret innan hojfan damp i backen, genererade en del nöje för andra det med.

Hade även en trött 4takts 125a ett tag och hade just lånat en kompis cross 250 en sväng.
När jag sen sätter mig på slöhojen så berättar jag högt för alla närvanade om hur jävla trött den är går inte ens på bakhjulet.
Nåväl, full gas och ut med kopplingen och jorden gigantryck i styret slutar med att hojfan för första gången stegrar sig och slår över och landar med mig underst.

Sen har jag visat mig på styva linan med en rd350, på en skogsväg skulle jag minsan visa hur man kunde spinna på höga växlar, vilket resulterade i en kronvurpa mitt på vägen med en mycket imponerad publik på en badplats, snurrade på sida på backen och er i diket, såg nog otroligt idiotiskt ut.

Treo

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu
Var på väg hem från jobbet, ösregnade ute, stående bredvid hojen skulle jag vrida igång innan jag tog på mig hjälmen. Hade dock glömt att jag hade växel i så hojen hoppar fram en halvmeter och välter (finns ingen spärr att starta med växel i).. lyfter upp den igen i ilskan, fast jag inte är nån vidare stark person och gamla zxr är tuunga.. kollar om det blev nån skada, jo såklart hade ju växelpellen gått av, blev att rulla undan hojen och ringa efter skjuts.. i ösregnet. fan vad arg jag var.. tur att det är en streetfighter iaf. så det inte finns några kåpor att förstöra.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Detta hände för tio minuter sen, sitter just nu och funderar på om jag ska ta självmord eller försöka gå vidare och bearbeta denna hemska upplevelse. :D

Hade parkerat snyggt bredvid entren till ett lokalt köpcentrum, vandrade mot min mc med hjälmen i ena handen medans den andra handen grävde i fickan efter nycklarna.
En vacker kvinna fångar min uppmärksamhet för ett ögonblick och jag kliver rakt in i en betongsugga!
Smällen blev fruktansvärd, med båda händerna upptagna hade jag ingen möjlighet att ta emot fallet. Minst 30 personer, inklusive den fagra damen, hör ljudet när hjälmen går i backen och tittar åt mitt håll.
Några rusar fram och frågar hur det gick...
-"Jorå, det gick bra, jag har hjälm och skinnställ,,,"

Så nu måste jag:

*Byta hjälm
*Byta hoj
*Byta identitet och utseende

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
Ace Niki skrev:
Första gången jag satt på en mc körde jag rakt in i staketet på körgården med full gas. Strax innan hade läraren med lugn röst sagt: -Du kommer ingenstans här, det är staket runt om.

råkar det vara på grönlunds du kröde rakt in i staketet? isf såg jag det :D

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
John Holmes skrev:
Detta hände för tio minuter sen, sitter just nu och funderar på om jag ska ta självmord eller försöka gå vidare och bearbeta denna hemska upplevelse. :D

Hade parkerat snyggt bredvid entren till ett lokalt köpcentrum, vandrade mot min mc med hjälmen i ena handen medans den andra handen grävde i fickan efter nycklarna.
En vacker kvinna fångar min uppmärksamhet för ett ögonblick och jag kliver rakt in i en betongsugga!
Smällen blev fruktansvärd, med båda händerna upptagna hade jag ingen möjlighet att ta emot fallet. Minst 30 personer, inklusive den fagra damen, hör ljudet när hjälmen går i backen och tittar åt mitt håll.

Så nu måste jag:

*Byta hjälm
*Byta hoj

haha, "det där var meningen" skulle du sagt

Last edited:

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
jag skulle ställa min TL1000S på stödet i depån på Rörken. Stödet va inte nere......

uppskattningsvis 200 personer i depån...

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
schield skrev:
Kan ju berätta en annan skämmig/klantig/rolig grej.

Skulle åka från samma jobb på min dåvarande R1´a. Hoppade på hojen och åkte iväg, men det kändes som någonting saknades...precis som jag glömt ngt. Kommer ut på vägen och hinner väl köra ett par hundra meter då polisen kom och stannade mig. De frågade om jag inte skulle ha hjälmen på mig som hängde på kutsen ibak...hur f-n kan man glöma att ta på sig hjälmen???

Kan ju säga att jag var lite tankspridd den dagen...jobbat 13h!

Mooaahahahahaha....... fan vad skönt att det finns fler än jag som är tankspridda :D

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
John Holmes skrev:

Så nu måste jag:

*Byta hjälm
*Byta hoj

GGaaaaahhahahaha...... fan vad pinsamnt.....

Jag har en liknande som visserligen inte riktigt passar in här bland hojarna men måste berätta det ändå.

Jag var i USA och vi hade legat nere vid poolen och glassat lite mina polare och jag. Då kommer min alldeles nya flickvänn som jag hade blivit tillsammans med bara en vecka tidigare, hon har med sig sin syster och hennes kompis som jag då träffar för första gången! Vi snackar lite och brestämmer oss för att vi skall gå och käka. Sagt och gjort, vi reser oss upp och börjar gå därifrån. Då kommer världens brud in på motsatta sidan utav poolen (en riktig 10 poängare med string bikini solbränna och allt!!) jag får givetvis syn på denna skönhet och går och tittar sammmtidigt som vi går mot utgången. Ser mig inte mig för och snubblar över en solstol, och medans jag försöker att återfå balansen trasslar jag in mina ben i hadduken som har veklat ut sig lite. Rammlar omkull precis vid poolkanten så att över kroppen först åker i vattnet och sedan hela jag :rodnar
Snacka om att jag kände mig dum, och inte nog med att jag rammlade i vattnet. Min "nya" flickvänn hennes syster och kompis såg anlednigen till att jag drattade omkull också :rodnar
Det där har man ju fått höra sedan dess! Jaja, vi är vilket fall som helst fortfarande tillsammans :rolleyes:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Ha ha ha! Vilken jäkla kul tråd! Jag har inte skratta så här mycket på länge!

I början av tråden tänkte jag att "inte har ju jag gjort något pinsamt", men efterhand som man läser så inser man att det hänt liknande saker och gamla (förtryckta?) minnen dyker upp...

1. Skulle köra av en skärgårdsfärja när vi kommit fram till Föglö, startade, lade i växel, och den dog. "Jaha?" tänkte jag, och startade igen, lade i växle, och den dog. "Men vad tusan? För lite gas?" tänkte jag, startade, mera gas, lade i växel, och den dog! Då insåg jag att jag hade stödet nere... Tilläggas bör väl att jag stod först i kön och hade ett gäng stressade bilister bakom mig och ett gäng däcksare som undrade vad i hela *!%(&¤#" jag höll på med! Suck...

2. Körde med min värstingtrimmade moped på våren för några år sedan, körde ut på en större väg, kände efter med foten, fanns bra fäste, accade fullt iväg ettan, tvåan, full gas, börjar närma sig trean då springer motorvarven iväg och min körriktning ändrar sig ganska brutalt. Åker runt 90 grader så att jag åker med sidan före, gör en lowsider och ser hur gnistorna sprutar... Ajajaj, inte bra tänker jag... Kliver upp och tänker något om att det hade kommit en bakom mig tidigare, sliter tag i mopeden (fortfarande växel i) och sliter ner den i diket så att bilen inte ska köra i mig (???)... Hör hur en dam på andra sidan ropa (Hur gick det?) Och jag svarar snabbt (Ingen fara). Lägger i ettan, kickar igång och ska köra iväg, upptäcker då att växelpedalen är inböjd under motorkåpan så att jag inte kan växla upp! Suck. Blev till att puttra hem i ettan med ett styre som pekade åt alla möjliga olika håll...

3. Körde på stan med FZRen, körde genom en korsning och kom fram till en fin raka utan bilar, såg två killar i 15-16 års åldern gå på gångbanan och tänkte ge dem en bakhjulsrepa att drömma våta drömmar om, drog upp den till lämpliga varv i ettan och tänkte dra upp den och växla till tvåan, råkade dock peta till växelpedalen jut när jag släppte av gas och skulle ge igen vilket ledde till att jag fick i fritt (suck) och sen gav ordentligt med gas vilket ledde till en urvarvning som heter duga! Lät varven sjunka, lade i tvåan, och puttrade skamset därifrån...

Har dock aldrig råkat illa ut pga. kvinnor, beror väl på att jag inte försöker imponera på dem... Av flera orsaker: De blir inte imponerade. Om de skulle bli det så spelar det ingen roll. Och sen så finns risken att man gör bort sig och då, tja, då är det nog inte så roligt...

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
John Holmes skrev:

Så nu måste jag:

*Byta hjälm
*Byta hoj

Naaaeee, skulle bara kolla en grej här.

beamer

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
CBR900RR -96
Farsan hade bråttom till jobbet med sin CB750F -82 en morgon..oops glömde styrlåset :)

Mezzanine

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
CBR900RR -97
Ah det var en sån här tråd jag letade efter igår när jag la en helt ny post... Skriver in den här istället...

---

Efter ett par veckor har jag nu lyckats med mitt första "misstag"... När man på kvällen lite nonchalant utanför sitt hem ska vända cykeln så TAPPAR :eek: jag den... Tappar balansen vid en högervändning snarare men ramlar likt förbannat. Jävlar vad sne jag blev. Inget pinsammt heller...

Hur som helst cykeljäveln väger ju inte ens 200 pannor så den hivar man upp utan problem när man är full av arg i hela kroppen.

Så här i efterhand var det väl kul, jag får se det som en omkullkörning i 2 km/h typ :rolleyes:.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln