Ha ha ha! Vilken jäkla kul tråd! Jag har inte skratta så här mycket på länge!
I början av tråden tänkte jag att "inte har ju jag gjort något pinsamt", men efterhand som man läser så inser man att det hänt liknande saker och gamla (förtryckta?) minnen dyker upp...
1. Skulle köra av en skärgårdsfärja när vi kommit fram till Föglö, startade, lade i växel, och den dog. "Jaha?" tänkte jag, och startade igen, lade i växle, och den dog. "Men vad tusan? För lite gas?" tänkte jag, startade, mera gas, lade i växel, och den dog! Då insåg jag att jag hade stödet nere... Tilläggas bör väl att jag stod först i kön och hade ett gäng stressade bilister bakom mig och ett gäng däcksare som undrade vad i hela *!%(&¤#" jag höll på med! Suck...
2. Körde med min värstingtrimmade moped på våren för några år sedan, körde ut på en större väg, kände efter med foten, fanns bra fäste, accade fullt iväg ettan, tvåan, full gas, börjar närma sig trean då springer motorvarven iväg och min körriktning ändrar sig ganska brutalt. Åker runt 90 grader så att jag åker med sidan före, gör en lowsider och ser hur gnistorna sprutar... Ajajaj, inte bra tänker jag... Kliver upp och tänker något om att det hade kommit en bakom mig tidigare, sliter tag i mopeden (fortfarande växel i) och sliter ner den i diket så att bilen inte ska köra i mig (???)... Hör hur en dam på andra sidan ropa (Hur gick det?) Och jag svarar snabbt (Ingen fara). Lägger i ettan, kickar igång och ska köra iväg, upptäcker då att växelpedalen är inböjd under motorkåpan så att jag inte kan växla upp! Suck. Blev till att puttra hem i ettan med ett styre som pekade åt alla möjliga olika håll...
3. Körde på stan med FZRen, körde genom en korsning och kom fram till en fin raka utan bilar, såg två killar i 15-16 års åldern gå på gångbanan och tänkte ge dem en bakhjulsrepa att drömma våta drömmar om, drog upp den till lämpliga varv i ettan och tänkte dra upp den och växla till tvåan, råkade dock peta till växelpedalen jut när jag släppte av gas och skulle ge igen vilket ledde till att jag fick i fritt (suck) och sen gav ordentligt med gas vilket ledde till en urvarvning som heter duga! Lät varven sjunka, lade i tvåan, och puttrade skamset därifrån...
Har dock aldrig råkat illa ut pga. kvinnor, beror väl på att jag inte försöker imponera på dem... Av flera orsaker: De blir inte imponerade. Om de skulle bli det så spelar det ingen roll. Och sen så finns risken att man gör bort sig och då, tja, då är det nog inte så roligt...