Ditt pinsammaste mc-minne!

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Det mest pinsamma tillfället hände i min ungdom, precis när jag tagit kortet. Jag skulle skjutsa världens snyggaste tjej från Södermalm till Djurgården, genom hela innerstan med andra ord. Hur som helst var det hur långa köer som helst på Skeppsbron och eftersom det kan vara ganska trångt där ställde jag mig i kön. Då sa hon:

- Kan man inte åka emellan med en sådan här?

Jag tyckte frågan i sig var pinsam så jag sade:

- Jo, självklart. Jag hade tänkt göra det också (hade jag inte alls), ska bara fixa till soppakranen lite sa jag och låtsades fixa lite.

Eftersom jag hade lite imp-faktor att ta igen drog jag lite extra på gasen mellan bilarna.

*Smack, smack!* Jag klippte två backspeglar på vägen fram och fick världens utskällning av två bilister. Dessutom fick jag betala skadorna.

Min hipp-status sjönk som en sten, inte bara för henne utan för alla eftersom brudjäveln inte kunde hålla käften om det hela.
 

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Xj900 2001
Jag oich en polare var ute en söndag och mys körde. Han hade sin fars hoj och jag på min då grymma GPZ500s :) Vi kommer iaf till en grusväg, jag ligger kanske 2-3 meter framför min polare, då av någon anledning bestämmer jag mig för att prova lite speedway :confused: ...gasar fullt på ettan, tvåan trean...gruset sprutar...vad ballt, tänkte jag.

Polaren kör ifatt och vinkar in mig....efter 10min utskällning från polaren så inser jag att hans fars nya crome hoj hade mer stenskott än alla sveriges fordon tillsammans :rofl :rofl + 77 buckler i tanken.

Dte var inte kul att träffa hans far när vi kom hem...shit man skämmdes :död


Edit: Svenskan är på topp :tummenupp
 
Last edited:

Gabor

Guest
När det uppdagades att jag köpt en H*¤%& Dav%&#¤, å sedan även kört den
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Waiden skrev:
Själv lyckades man tippa med hojen på Gelleråsen förra sommaren då det var Bikeweek och Stranddagarna.
Hade åkt själv direkt från jobbet medans polarna åkt direkt hemifrån. Kommer dit ca 10 min efter de andra, de ropar att jag ska komma ner fort medans jag står och pratar med en av killarna i grinden som säljer såna där Strandpass.

Jag säger å killen att jag kommer snart tillbaka och köper ett, ska bara höra vad polarna har att säga. När jag kommer ner till polarna säger se att de fick för många pass så jag behöver inte köpa nåt själv. Men jag var tvungen att rulla fram hojen lite till och försöka "smälta" in i gruppen så jag inte skulle bli tvungen att köpa ett eget pass.
Nu händer det, när jag ska flytta hojen. Tänkte strunta i att slå på motorn då det inte är så lång bit att flytta den, men det har regnat så det är lerigt och halt så jag skjuter fram den när jag sitter grensle på den.
Men det gick inte sååå bra, dojan glider till i leran och far in under hojen varpå den självklart tippar över mig. Missödet var ett faktum...

Som tur var så hjälps man upp av polarna, när de skrattat klart, men det var ju pinsamt och det var ju rätt många som såg det hela. Kröp snabbt in i tältet för att slita av mig skinnstället så ingen skulle fatta att det var jag...

Turligt nog så gick inget sönder, la ju mig själv emellan :rolleyes:

Nån här som såg mig?


människan läker! men det gör inte motorcykeln
 

joker78

återuppstod
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Bandit 650 -05, gsxr750 -96
En kväll i sommras när man laddat upp för flera timmars körning runt stan.
Åkte för att tanka upp hojen men glömde sätta dit tanklocket igen :huvet
Det var folk som stod och kollade och apploderade när jag kom på bakhjulet och avslutade med en stoppies innan jag svängde in på macken för att tanka så när jag skulle köra därifrån så kunde jag ju inget annat än att dra på bakhjulet när jag sen skulle därifrån. Ja vad händer då? Bensin som flödar ut över hela mej och tanklocket som jag lagt löst på styret trilla av på vägen och nästa bil som kommer kör så klart över det. Så vart det med den tänkta motardkvällen. :rolleyes:
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
joker78 skrev:
En kväll i sommras när man laddat upp för flera timmars körning runt stan.
Åkte för att tanka upp hojen men glömde sätta dit tanklocket igen :huvet
Det var folk som stod och kollade och apploderade när jag kom på bakhjulet och avslutade med en stoppies innan jag svängde in på macken för att tanka så när jag skulle köra därifrån så kunde jag ju inget annat än att dra på bakhjulet när jag sen skulle därifrån. Ja vad händer då? Bensin som flödar ut över hela mej och tanklocket som jag lagt löst på styret trilla av på vägen och nästa bil som kommer kör så klart över det. Så vart det med den tänkta motardkvällen. :rolleyes:
:rofl :rofl :rofl inte läst nåt så kul på hela veckan.. tack så mycket.. :Bugar
 

Socrates

Guest
Stuff skrev:
Det mest pinsamma tillfället hände i min ungdom, precis när jag tagit kortet. Jag skulle skjutsa världens snyggaste tjej från Södermalm till Djurgården, genom hela innerstan med andra ord. Hur som helst var det hur långa köer som helst på Skeppsbron och eftersom det kan vara ganska trångt där ställde jag mig i kön. Då sa hon:

- Kan man inte åka emellan med en sådan här?

Jag tyckte frågan i sig var pinsam så jag sade:

- Jo, självklart. Jag hade tänkt göra det också (hade jag inte alls), ska bara fixa till soppakranen lite sa jag och låtsades fixa lite.

Eftersom jag hade lite imp-faktor att ta igen drog jag lite extra på gasen mellan bilarna.

*Smack, smack!* Jag klippte två backspeglar på vägen fram och fick världens utskällning av två bilister. Dessutom fick jag betala skadorna.

Min hipp-status sjönk som en sten, inte bara för henne utan för alla eftersom brudjäveln inte kunde hålla käften om det hela.


:rofl
 

hoj_micke

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
kommer snart...
är ny har men känner att jag måste bberätta om den gången jag testade en polares minimotard :tomten
hade kört några varv på gatan i närheten, känner att jag har lärt känna hojen nu så jag vågar köra lite snabbare. drar fullgass bort på gatan, tippar att jag kom upp i en ca 50km/h(30 väg...), vände och ser hur polarna börjar springa iväg och ropa nått, tänker "vafan?". vänder mig om och ser en volvo v70 bakom mig. inget prblem ju, eller vänta nu, det står ju "polis" på! fick lite panik, körde tbx till polaren och vi sprang in med den i garaget. polaren går upp och kollar, kommer ner och säger"jääävlar han står fan utanför dörren". sen när det knackade på dörren blev jag lite rädd men upptäckte snart att det bara var min andra polare som hade snackat med snuten och han sa bara att han skulle säga till oss att vi inte fick köra minimotarden på allmän väg :)
slapp böter :rolleyes:

är ny har men känner att jag måste bberätta om den gången jag testade en polares minimotard :tomten
hade kört några varv på gatan i närheten, känner att jag har lärt känna hojen nu så jag vågar köra lite snabbare. drar fullgas ( segt axx..) bort på gatan, tippar att jag kom upp i en ca 40km/h(30 väg...), vänder och ser hur polarna börjar springa iväg och ropa nått, tänker "vafan?". vänder mig om och ser en volvo v70 bakom mig. inget prblem ju, eller vänta nu, det står ju "polis" på! fick lite panik, körde tbx till polaren och vi sprang in med den i garaget. polaren går upp och kollar, kommer ner och säger "jääävlar han står fan utanför dörren". sen när det knackade på dörren blev jag lite rädd men upptäckte snart att det bara var min andra polare som hade snackat med snuten och han sa bara att han skulle säga till oss att vi inte fick köra minimotarden på allmän väg :)
slapp böter :rolleyes:
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
hoj_micke skrev:
är ny har men känner att jag måste bberätta om den gången jag testade en polares minimotard :tomten
hade kört några varv på gatan i närheten, känner att jag har lärt känna hojen nu så jag vågar köra lite snabbare. drar fullgass bort på gatan, tippar att jag kom upp i en ca 50km/h(30 väg...), vände och ser hur polarna börjar springa iväg och ropa nått, tänker "vafan?". vänder mig om och ser en volvo v70 bakom mig. inget prblem ju, eller vänta nu, det står ju "polis" på! fick lite panik, körde tbx till polaren och vi sprang in med den i garaget. polaren går upp och kollar, kommer ner och säger"jääävlar han står fan utanför dörren". sen när det knackade på dörren blev jag lite rädd men upptäckte snart att det bara var min andra polare som hade snackat med snuten och han sa bara att han skulle säga till oss att vi inte fick köra minimotarden på allmän väg :)
slapp böter :rolleyes:

är ny har men känner att jag måste bberätta om den gången jag testade en polares minimotard :tomten
hade kört några varv på gatan i närheten, känner att jag har lärt känna hojen nu så jag vågar köra lite snabbare. drar fullgas ( segt axx..) bort på gatan, tippar att jag kom upp i en ca 40km/h(30 väg...), vänder och ser hur polarna börjar springa iväg och ropa nått, tänker "vafan?". vänder mig om och ser en volvo v70 bakom mig. inget prblem ju, eller vänta nu, det står ju "polis" på! fick lite panik, körde tbx till polaren och vi sprang in med den i garaget. polaren går upp och kollar, kommer ner och säger "jääävlar han står fan utanför dörren". sen när det knackade på dörren blev jag lite rädd men upptäckte snart att det bara var min andra polare som hade snackat med snuten och han sa bara att han skulle säga till oss att vi inte fick köra minimotarden på allmän väg :)
slapp böter :rolleyes:


Hände allt två gånger?
:rolleyes:

Mitt pinsammaste min är..

Nä, jag är så jävla kass så hela jag är en pinsam histora.
 

hoj_micke

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
kommer snart...
nej men det hela inkluderar 2 histirier
:tungan
1: historioen som berättades.

2: att jag är så jävla korkad så ag postar det 2 ggr :tungan
:yoparty
 

SletEmil

#71 Rookie 600
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Gullspång
Hoj
Kwackasaki ZX6RR -05
Har iofs inget med mc att göra men ändå... Körde lastbil för ett år sen och skulle upp till ett litet luftpistolsföretag å hämta nägra småpaket... Det är lite småtrångt där och man måste backa i 90 grader för att komma rätt.... Började backa och fick solen i backspeglarna... Men tänkte fan det här går ju bra har ju backat här miljoner gånger innan.... Rätt var det va så small det till och lastbilen hoppade framåt.... Jag tänkte va fan då och hoppade ut... Givetvis hade chefen för det företaget parkerat sin bil vid lastkajen och min dragkopplingen på lastbilen hade gått rätt in i hans motorhuv.... Var lite småpinsamt att ringa till chefen då och förklara vad som hade hänt... :huvet

Iofs försökte han med den bilen jag backade på att trösta mig genom att säga att "AC:n funkar inte på den här bilen så jag ville ändå ha en ny"....
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Mitt pinsammaste MC-minne var när jag lyfte en 4månader gammal tråd... :hihi

Skämt åsido.
Mitt pinsammaste MC-minne är när jag stod i ett parkeringshus med min 240kilos Speedmaster. Jag hade satt mig på hojen, laggt in växeln, precis börjat slira på dragläget och laggt upp fötterna på fotpinnarna när 2 killar springer ut i från hissen precis framför mig. Jag bromsade men hade så låg fart att innan jag fått ned fötterna från pinnarna hade hojen börjat välta...240kg...jag orkade hålla emot i ca 2 sekunder innan jag föll framför 2 smått förvånade killar...

Snacka om pinsammt.
 
Last edited:

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Fredr28 skrev:
Mitt pinsammaste MC-minne var när jag lyfte en 4månader gammal tråd... :hihi

Skämt åsido.
Mitt pinsammaste MC-minne är när jag stod i ett parkeringshus med min 240kilos Speedmaster. Jag hade satt mig på hojen, laggt in växeln, precis börjat slira på dragläget och laggt upp fötterna på fotpinnarna när 2 killar springer ut i från hissen precis framför mig. Jag bromsade men hade så låg fart att innan jag fått ned fötterna från pinnarna hade hojen börjat välta...240kg...jag orkade hålla emot i ca 2 sekunder innan jag föll framför 2 smått förvånade killar...

Snacka om pinsammt.
Hehehe hoppas det gick bra iallafall.
jag kom ut efter att ha varit och käkat, sätter i nyckeln ståendes på höger sida av hojjen och startar.
Till min förvåning åker cykeln iväg, i ett pinsamt försök att rädda det hela faller jag över mc:n.
Stod på höger sida och startade med vänsterhand hur ofta gör man det samtidigt som stödkontakten gått sönder :huvet
Det va iallafall ett par år sen och har nog inte berättat det för nån förut :gnissla (behövdes ej då det var utanför en kebab på torget :huvet )
Aja det får man väl bjuda på :brinnerup
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Hitecfrollo skrev:
Hehehe hoppas det gick bra iallafall.
jag kom ut efter att ha varit och käkat, sätter i nyckeln ståendes på höger sida av hojjen och startar.
Till min förvåning åker cykeln iväg, i ett pinsamt försök att rädda det hela faller jag över mc:n.
Stod på höger sida och startade med vänsterhand hur ofta gör man det samtidigt som stödkontakten gått sönder :huvet
Det va iallafall ett par år sen och har nog inte berättat det för nån förut :gnissla (behövdes ej då det var utanför en kebab på torget :huvet )
Aja det får man väl bjuda på :brinnerup

Jo jag klarade mig fint, gjorde en fin "ninja" manöver. En skrapad spegel och böjjt växelreglage blev resultatet.

Du har ju löst mysteriet med stödbrytaren :banana , synd att den inte fungerade när du behövde den.

Måste ha sett jäkligt kul ut iaf :hihi
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Det var när jag och pappa övningskörde. Vi körde av motorvägen (Jag på min gsx 750 ef och farsan på sin nya GSX 1400). Det kom en stor rondell och jag var lite försiktig då det kom en bil i rondellen, tvärnitade utan att se bakom mig. Farsan som trodde jag skulle köra, kollade på bilen och körde in i mig. Jag flög, pappa flög och båda flög upp på benen lika snabbt stretandes med våra hojar som låg mitt i körfältet.

Jag med min övningskörning skylt frågar pappa:

- Gjorde det ont?
- Ja, i själen.

:3freak

En annan grej hände mig. Skulle bromsa in och stanna, hade ingen hög fart alls och allt gick ju som det skall göra. Förutom att jag glömmer att sätta ner fötterna när hojen står still, jag föll åt sidan med båda händerna på styret och fattade ingenting...tur att det inte var min hoj.
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Första körlektionen för A förra året...

Åkte hem till en polare rätt nervös inför första lektionen ( man hadde ju inte kört hoj på nått år )

Polaren ligger å drar sig och menar att detta kommer bli en baggis! ( för han ja han kan ju allt och är bra på va fan han än gör, tänker jag )

Innan vi åker till körskolan så säger han:
-du kommer ju klota idag :D
Nädu säger jag ja har ju kört 125a det har inte du!
- men ja e kung på tvåhjulingar det vet du, du kommer klota!

Nåväl jag börjar och jag tänker att nu ska han få se! Får skäll direkt för att ja glömmer blinkersen efter en korsning :huvet

Nu till det jobbiga! Vi kör sedan krypkörning i serpentin banan och polaren är som befarat kung på detta :fatta!

Dags för mig och jag börjar vingligt att balansera med koppling å gas, helt plötsligt springer körskoläraren ut i banan å säger åt mig att det måste gå saktare! Instinktivt nyper jag åt med frambromsen, tappar balansen, hinner inte få ut fötterna och sopar i backen med en smäll :död

Körkortsläraren springer ojandes fram och frågar skamset hur det gick samtidigt som polaren ligger dubbelvikt vid sidan av banan i ett aldrig utdöende hånskratt :mad:

Jag försvarar det med att det var en lånad hoj och jag är en erfarenhet rikare :hihi
 

holmstrom

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Letar ny....
Offtopic men ändå....

Mitt pinsamaste minne (bil....vet hade ingen mc då....) är när jag och en polare var på väg hem, låg och slö-körde och bakom kommer det en volvo v70, lite stylad, kompisen säger att han känner igen bilen och att föraren av den säkert vill rejsa lite, V70:n är nu på väg om (i tillåten hastighet) när han fortfarande är i andra körfältet men en 10 meter framför min bil, så växlar jag ner och kör om han på insidan, han hänger på, fan va kul tänker jag , och min kompis säger halvnöjt, vad var det jag sa, han ville ju rejsa. Jag ligger runt 170-200 i säkert 1 mil, efter ett tag så kommer vi till en liten by utanför staden, jag svänger in på ett litet bostads område, och tok-kör (vet jävligt dumt, har växt ifrån sånt nu!) efter ett tag så stannar jag och tänkte snacka lite med "kompisens s.k polare". Tror ni jag blev skraj när det istället för kompisens polare kommer ut en "civilare" med brickan i högsta hugg...
Efter c.a 10 min utskällning och förnedring, så låter han mig åka, utan böter eller något, men han sa att han skulle holla koll på mig, jaja tänkte jag, sen dess har han stoppat mig varje gång han har haft schansen, typ 3 ggr... Har nu sålt bilen, kan ju tycka lite synd om killen som köpte den, han har nog inte haft det så lätt med farbror blå....
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
Då jag körde glidare*

* Hade vart i stan o skulle åka hem! Ser på håll 2st snygga tjejer komma gående på trottoaren.

Gör iordning allt fort som F.. för att kunna starta o glida iväg då de går förbi! Tajmade perfekt förutom att jag glömde skivbromslåset.

Jag uppnåde dock målet, de vände sig om o kolla!! :pangihuve
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Fredr28 skrev:
Jo jag klarade mig fint, gjorde en fin "ninja" manöver. En skrapad spegel och böjjt växelreglage blev resultatet.

Du har ju löst mysteriet med stödbrytaren :banana , synd att den inte fungerade när du behövde den.

Måste ha sett jäkligt kul ut iaf :hihi
Ja stannade inte direkt och kollade av vad folk tyckte , men borde sett rätt kul ut :hihi
He he he det är första och enda gången jag stört mig på att den ej funkade :D
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
Backblade skrev:
Det var när jag och pappa övningskörde. Vi körde av motorvägen (Jag på min gsx 750 ef och farsan på sin nya GSX 1400). Det kom en stor rondell och jag var lite försiktig då det kom en bil i rondellen, tvärnitade utan att se bakom mig. Farsan som trodde jag skulle köra, kollade på bilen och körde in i mig. Jag flög, pappa flög och båda flög upp på benen lika snabbt stretandes med våra hojar som låg mitt i körfältet.

Jag med min övningskörning skylt frågar pappa:

- Gjorde det ont?
- Ja, i själen.

:3freak

En annan grej hände mig. Skulle bromsa in och stanna, hade ingen hög fart alls och allt gick ju som det skall göra. Förutom att jag glömmer att sätta ner fötterna när hojen står still, jag föll åt sidan med båda händerna på styret och fattade ingenting...tur att det inte var min hoj.
:hihi :hihi :hihi :hihi :rofl :rofl :lol :lol :lol
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top