Ditt pinsammaste mc-minne!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kaparn skrev:
Jag öppnade förra årets grabbresa (en vecka på gotland) med att krasha hojen. Stockholm --> Nynäshamn, färja --> Visby. 45minuter efter att vi anländ totalkvaddade jag min Triumph TT i ett bakhjulsförsök. Jag hade inte ens haft hojen en hel säsong och resan blev, som ni säkert förstår, inte vad vi planerat.

Det kostar att ligga på topp .... :yoparty

PS: IF betalade ut 15 tusen mer än jag gett för hojen (efter självrisken), så det räckte till SP1an jag har idag. Ett schysst byte!

Fast Jag la min hoj redan på våren i snön inför er alla så kom inte här och kom.
den pajade ju inte i och för sig men nå´n snodde den en månad senare så det spelar ingen roll.

Stuff skrev:
Det mest pinsamma tillfället hände i min ungdom, precis när jag tagit kortet. Jag skulle skjutsa världens snyggaste tjej från Södermalm till Djurgården, genom hela innerstan med andra ord. Hur som helst var det hur långa köer som helst på Skeppsbron och eftersom det kan vara ganska trångt där ställde jag mig i kön. Då sa hon:

- Kan man inte åka emellan med en sådan här?

Jag tyckte frågan i sig var pinsam så jag sade:

- Jo, självklart. Jag hade tänkt göra det också (hade jag inte alls), ska bara fixa till soppakranen lite sa jag och låtsades fixa lite.

Eftersom jag hade lite imp-faktor att ta igen drog jag lite extra på gasen mellan bilarna.

*Smack, smack!* Jag klippte två backspeglar på vägen fram och fick världens utskällning av två bilister. Dessutom fick jag betala skadorna.

Min hipp-status sjönk som en sten, inte bara för henne utan för alla eftersom brudjäveln inte kunde hålla käften om det hela.

Hahaha! Underbart! Fan vad Jag garvat i den här tråden, kan inte kommentera allt men det är mycket kul. :rofl

Lucus

Guest
Min hittills pinsammaste incident var förra sommaren. Jag hade köpt min fösta hoj Fireblade 954 RR.
På morgonen efter en fest :fyllisar med en lättare baksmälla, fick jag för mig att jag skulle iväg till stan o fixa lite grejer, var fint väder.

Väl inne i city skulle jag göra en högersväng in på en parkering som skymdes av en buss i en relativt brant uppförsbacke. Precis när jag svänger runt bussen i 2-3 km/h står det en man där, men eftersom jag glassar fram så pass sakta och tänker på gårdagen blir jag överraskad och tvärnitar.
Hojens frambroms tar tag om bromsskivan som en järnhandske och all min uppmärksamhet som jag hade kvar går åt broms, koppling och överraskningen. På grund av den starka inbromsningen hade framgaffeln satt sig lite och nu studsade den tillbaka. Jäkla mycket att balansera när man har en baksmälla. I samma ögonblick måste man ju sätta ner foten och reflexmässigt sätter jag ner höger fot, men när jag sätter ner foten fanns det inte någon asfalt pga. att vägen lutar åt höger. När foten väl nådde ner till marken lutar hojen så mycket att en kamp för kung o fosterland hade brutit ut. För varje sekund brottande hamnade hojen lägre o lägre och pang flög höger backspegel av.
Det komiska var att mannen som jag hade bromsat framför stod under hela förloppet och tittade förbryllat på. Andra hade också stannat till för att se spektaklet.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
HanneZ skrev:
1999335 Blev hon livrädd när du rev igång 125:an? :hihi

Alltså, jag var inte där med hojen men jag undrar vart det inträffade och när, om jag var där samtidigt alltså. Comprende ? :)

# Stoffe

Rocknroll
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
R6, WR426
Följande historia genomlevdes för en herrans massa år sedan, säkert femton. Nej, faen, det är omöjligt, jag körde ju bil... minst tio år sedan säger vi och sedan dess har jag blivit betydligt klokare. Kanske.

Vid den här tidpunkten hade jag med min kära faders hjälp införskaffat en Husqvarna 510 E (endurohoj) för att osäkra skogarna. Tyvärr var det svenska stålet (det var den sista svenska årsmodellen) mest skit för skrotet gick aldrig ordentligt. Den gick ett tag. Sen ville den inte starta. Eller så startade den kanske. Eller så gjorde den det kanske inte. Väldigt stökigt. Det hjälpte att byta stift, men plötsligt hjälpte inte det heller. Strange. :va Ovan vid fyrtakt och allmänt villrådig så fick jag rådet av Tibro MC Service där hojen var köpt att komma ner och låta Jösse titta på den. Sven-Erik "Jösse" Jönsson är/var för oinvigda en ikon inom enduro (större än Anders Eriksson) och mer en idol än något annat för mig på den här tiden. Skulle han titta på min motorcykel? Då måste det vara komplicerat!

Sagt och gjort. 20 mil enkel resa till Tibro. Lastar av cykeln. Jösse bjuder på kaffe och tittar på cykeln. Den startar inte. "Å du har bytt stift?" - Jajjemensan! " Jag sätter i ett nytt ändå." säger den flerfaldiga världsmästaren och sätter in ett sproilers från butiken.

Ja, självklart startar cykeljäveln på första kicken därefter. Tack Jösse.

(Tilläggas kan att jag bytt mellan två relativt nya stift, som kläggat igen av kort sagt dålig motor och Jösses uppgift blev därefter att lista ut varför skrotet kläggade igen stift och rök som en tvåtaktare när den väl startat, men precis när cykeln startade kände jag mig måttlig stor och duktig :) )

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Rafal skrev:
2070580 Min hittills pinsammaste incident var förra sommaren. Jag hade köpt min fösta hoj Fireblade 954 RR.
På morgonen efter en fest :fyllisar med en lättare baksmälla, fick jag för mig att jag skulle iväg till stan o fixa lite grejer, var fint väder.

Väl inne i city skulle jag göra en högersväng in på en parkering som skymdes av en buss i en relativt brant uppförsbacke. Precis när jag svänger runt bussen i 2-3 km/h står det en man där, men eftersom jag glassar fram så pass sakta och tänker på gårdagen blir jag överraskad och tvärnitar.
Hojens frambroms tar tag om bromsskivan som en järnhandske och all min uppmärksamhet som jag hade kvar går åt broms, koppling och överraskningen. På grund av den starka inbromsningen hade framgaffeln satt sig lite och nu studsade den tillbaka. Jäkla mycket att balansera när man har en baksmälla. I samma ögonblick måste man ju sätta ner foten och reflexmässigt sätter jag ner höger fot, men när jag sätter ner foten fanns det inte någon asfalt pga. att vägen lutar åt höger. När foten väl nådde ner till marken lutar hojen så mycket att en kamp för kung o fosterland hade brutit ut. För varje sekund brottande hamnade hojen lägre o lägre och pang flög höger backspegel av.
Det komiska var att mannen som jag hade bromsat framför stod under hela förloppet och tittade förbryllat på. Andra hade också stannat till för att se spektaklet.

förstog inte riktigt vad som hände men köra i bakfyllan :tummenupp

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2019 Z900RS Cafe
Jag fyller på med mer.....

1)En av anledningarna varför jag tog hojkort var för att låna min brors HD, detta var ca 8 år sedan. Han hade en Heritage Springer som väger nått helt enormt, säkert 320kg. Vi skulle tvätta hojen till vårpremiären men eftersom jag var lillebror och det var -1 i luften så fick själklart jag köra.
När vi kom till garaget så hade luften gått ur bakhjulet. Pumpa, vänta....fan punktering. I med punkasprej och pumpa. Sitter på Västerbron på väg mot Hornstull. Hmm hojen ålar sig, shit! Närmar mig Hornstull och känner mig som en motardförare på en HD, baken åker hit och dit... Stanna någonstans panik! Tänker: Här svänger jag vänster och stannar :död .
Lägger en lång slide med en 320kg HD , däcket hoppar av (fälgen tar aldrig i vilket var smått otroligt) och hojen vänder sig 180 grader mitt på Hornstulls stora korsning. Hojen stannar (och startar inte) och jag känner att en konstig blandning mellan glädje att jag inte kraschar och skäms så innerligt.
Men detta övergår till ren och skär ilska när det känns som alla får grönt samtidigt och ställer sig 1 cm ifrån mig och tutar...och skriker att jag skall flytta på mig. Hojfan väger 300+ är låg som fan och har punktering....flyttar på sig ca 1cm i minuten när jag tar i för kung och fosterland. Efter ca 20min så har jag fått upp skrotet på trottoaren, brorsan har vänt bilen eftersom jag försvunnit vi Hornstull.
"Vad fan håller du på med?"

2)Nått år senare. Är hos en kompis vars far precis köpt en Vespa 200cc. Jag sitter på den gasar lite lätt och tänker nu j----r skall vespan visa vad den går för. Varvar och dumpar kopplingen :fatta! Det slutar med Vespa på bakhjulet och en kille som släppas efter i styret i mitt i ett radhusområde...... Ungarna i sandlådorna skriker av glädje! Dock så klarade sig Vespan utan en repa eftersom jag fick ned framhjulet...efter ca 50m.

Mvh
P.T

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jag var med om nått som jag inte vet klassas som pinsamt kanske men det var en kul grej iaf!

Var en fin sommardag o var och körde lite hoj inne i stan, dagen till ära var det nått lokalt pride evenemang så det var rätt tätt med gay-killar.

Jag jag på mig mitt fina svarta läderställ (vaaaarmt) och svänger ut från en korsning och drar på sådär lagom mycket, precis när jag kör förbi 2 _riktiga_ läderbögar (om ni ursäktar uttrycket) som går hand i hand växlar jag upp till 2:an och drar på! Trodde jag.... hade visst bara lagt i neutralen så det blev en ljudlig varvning istället. Lägger i 2:an och slänger ett getöga bakåt och ser då hur båda killarna står och slänger slängkyssar efter mig!

Jag tyckte det var lite roligt iaf.

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Det var faktiskt jävligt pinsamt!!! Hade kört ihjäl mig i en betongvägg eller nåt om det hänt mig. hur kan du leva med dig själv?

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Deimos skrev:
107651 Detta hände förra sommaren när jag precis köpt hojen.
Körde på en gata där det var fullt med uteserveringar. Parkerade framför en av dom. Vid bordet närmast vägen var det fullt med snygga tjejer (Typipskt). När jag parkerat hojen såg jag att jag stod lite för långt ifrån trottoaren.
Pantad som jag var så hoppar jag inte på hojen utan börjar leda den framåt. Jag får snabbt övervikt och hojjen håller på att tippa ifrån mig. Med världens böjdaste rygg försöker jag dra upp skiten mot mig igen. Tar i för kung och fosterland. Får upp den men tar i för mycket och skiten tippar mot mig istället. Så nu håller jag hojen i famnen och den ligger i ca 80 Graders lutning. Står och sliter som fan med hojen nere vid knäna. Efter en kraftmätning ej utav denna värld får jag upp den rakt och kan parkera.
När jag tittar åt uterserveringen och bordet med alla brudarna står en av tjejerna upp och härmar mig både till koppställning och alla ljuden jag gav ifrån mig, samtidigt som alla hennes polare avgarvar.

Hela min coolhetsfaktor var botrblåst.

Altså du jag hade sänkt henne med en skallning av hjälmen!

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Hardrock Ragge skrev:
2071964 Jag var med om nått som jag inte vet klassas som pinsamt kanske men det var en kul grej iaf!

Var en fin sommardag o var och körde lite hoj inne i stan, dagen till ära var det nått lokalt pride evenemang så det var rätt tätt med gay-killar.

Jag jag på mig mitt fina svarta läderställ (vaaaarmt) och svänger ut från en korsning och drar på sådär lagom mycket, precis när jag kör förbi 2 _riktiga_ läderbögar (om ni ursäktar uttrycket) som går hand i hand växlar jag upp till 2:an och drar på! Trodde jag.... hade visst bara lagt i neutralen så det blev en ljudlig varvning istället. Lägger i 2:an och slänger ett getöga bakåt och ser då hur båda killarna står och slänger slängkyssar efter mig!

HAHAHA :rofl :lol fy fan.. asså jag hadde aa vette fan vad jag hadde gjort..
hadde helt klart tagit livet av mig iallafall... MINST
:tungan

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Pinsamaste minnet var nog när jag spillde ut polarens milkshake vid donken sveavägen och massa hojåkare började vrål flabba :huvet :hihi

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
lorkan skrev:
1998913 Haha, va fan, vart hände det ? Jag var med om samma grej i somras, en tant hade lyckats "tvätta" bilen och sig själv med bensin, dock var hon norska så jag förstod nt redigt hur det hade gått till.. Det var på en statoilmack med tak och där var en del hojar omkring..
Statoil(norra), Skövde, nån gång under 2004.

Lucus

Guest
Hardrock Ragge skrev:
2071964 Jag var med om nått som jag inte vet klassas som pinsamt kanske men det var en kul grej iaf!

Fy va fel de blev.

Sniper

Guest
Vad jag kan komma ihåg, va när jag slog runt med 125,an när jag va 16 bast.

Utanför stans största biograf ,skulle klart styla för dom i kön men det gick
inte så bra utan slog klockrent runt och kasade iväg med hojen över mig.

Gissa om dom garva :va

"Lucci"

Med armbågen i marken
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
Såld
Det pinsammaste ja har gjort har ja fortfarande skuldkänslor för:
tidig sommar 2005, bandag på Gelleråsen, sitter på 125 standard hojen o tror att ja gör bra varvtider tillsammans me gatåkarna och i kurvan efter rakan så drar ja om en nybörjar brud på en R1:a på innern... vad händer då? jo hon vinglar till o kolfibret på min Sidi stövel drar en stor fet repa på Rettans höger sido kåpa(!) ja tänker shit va hände?? ingen kraschar iallafall, senare i depån ser ja hennes hoj o repan, snackar lite me henne o hon säger att d e lungt. Lungt! ja tyckte inte att d va lungt men men.. jag skämdes redigt mycke långt därefter :död

/Mr. K

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Sniper skrev:
2074007 Vad jag kan komma ihåg, va när jag slog runt med 125,an när jag va 16 bast.

Utanför stans största biograf ,skulle klart styla för dom i kön men det gick
inte så bra utan slog klockrent runt och kasade iväg med hojen över mig.

Gissa om dom garva :va

gjort detsamma "genom en grind" på en av sveriges garnisoner :huvet
balanspunkten när man gör en wheelie med 15-20 kg packning på ryggen vart inte i närheten lika långt bak som när man inte har ryggsäck på sig :näsblod :död

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...