Djup fråga om motorcyklar i samhället?

Vilket märke är det främsta enl. dig?

• Antal röstningar
    0

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Nu när alla kör djupt seriösa samhällstrådar tänkte jag köra en annan djup existensiell frågeställning i en tråd.

Helt enkelt vilken hojmärke ni håller som nummer ett, jag gör ingen flervalspoll så det blir svårt att välja bara ett märke.
Finns inte ert favoritmärke med har det redan blivit urskiljt som omöjligt att tycka om överhuvudtaget, av en kunnig jury.

En krisgrupp kan senare hjälpa vid eventuella besvär.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
1. Moto Guzzi!!!! :Bugar :Bugar :Bugar
2. Highland :tuttar
3. Honda :tummenupp

(edit: Kom fram till att jag gillade många märken fast på olika sätt och olika typer av hojar/modeller..... fast jag behåller min topp3)

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Japs som japs, twin som twin, custom som custom. Man har bara att förlora på att vara märkestrogen, bättre att köpa den modell som bäst uppfyller ens behov för tillfället.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
berggren_martin skrev:
Japs som japs, twin som twin, custom som custom. Man har bara att förlora på att vara märkestrogen, bättre att köpa den modell som bäst uppfyller ens behov för tillfället.

Det tolkar jag som ett extremt trist svar, man har väl en åsikt iaf, det kan vara vem som har bäst kvalitet eller liknade, det behöver intte alltid vara vetenskapligt belagt för tat man ska våga kryssa i rutan om att man tycket tex BMW är bäst.
Jag är inet märkestrogen själv, köper allt japanskt, men man kan ju tycka lite, jag röstade på Honda tex.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Mitt hjärta klappar naturligtvis för kawa, det är ju i sig en enorm bedrift att göra en av världens fulaste färger snygg.. :D

Det går säkert att komma fram till något intressant om man sätter sig och räknar på raceframgångar, produktpriser, andel nöjda kunder, tillbakadragna modeller, succéer och floppar under de senaste 100 åren eller så. Nytänk och tekniska landvinningar borde få en plats i utvärderingen också.

Någon skensjukskriven skattesmitare som känner sig manad att gör ett försök?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag röstade på Husquarna eftersom märket förknippas med Sverige och därmed borde ha störst PR-värde. Det är sas sveriges ansikte utåt i världen. Bra nog att representera vårt land i internationella sammanhang. Säg "Husquarna" till den genomsnittlige amerikanske motorcyklisten så svarar han garanterat "Oh, that wonderful swedish motorcycle brand".

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Bingo skrev:
Jag röstade på Husquarna eftersom märket förknippas med Sverige och därmed borde ha störst PR-värde. Det är sas sveriges ansikte utåt i världen. Bra nog att representera vårt land i internationella sammanhang. Säg "Husquarna" till den genomsnittlige amerikanske motorcyklisten så svarar han garanterat "Oh, that wonderful swedish motorcycle brand".

De skulle ju bara veta att det är ett italienskt spektakel sen över 15 år:-/
De var heller inget bra som svenska imho.
De är liksom pre-modern tid de äldre.

Sen var det ju vad just du tyckte och inte vilket märke som representerar Sverige:)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Silwer skrev:
Det tolkar jag som ett extremt trist svar, man har väl en åsikt iaf, det kan vara vem som har bäst kvalitet eller liknade, det behöver intte alltid vara vetenskapligt belagt för tat man ska våga kryssa i rutan om att man tycket tex BMW är bäst.
Jag är inet märkestrogen själv, köper allt japanskt, men man kan ju tycka lite, jag röstade på Honda tex.
Jaja, röstade på suzuki då eftersom jag har mest positiva personliga erfarenheter av det märket.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Bingo skrev:

Träffade på några australiesare i sommras när jag va & surfade i Biarittz, när man sa att man va från Sverige blev dom helt saliga & skrek "öhoaäö HUSQUARNA!!!" samtidigt som dom försökte härma att dom satt på en hoj & gasade. :D Fick ju berätta att man hade en själv oxå så klart :fyllisar (va dock lite tystare om var dom nu för tiden tillverkas)

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
Silwer skrev:

Jag är nog väldigt märkesotrogen. Kör det märke/modell som tilltalat mig för tillfället men honda, (har haft ett par st.) har nog bästa kvalitet/finish.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
Sen var det ju vad just du tyckte och inte vilket märke som representerar Sverige:)
Men du påstår ju i rubriken att det är "En djup fråga om motorcyklar i samhället". Frågan om vilket märke jag gillar bäst är varken djup eller samhällstillvänd :arsele

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Bingo skrev:
Men du påstår ju i rubriken att det är "En djup fråga om motorcyklar i samhället". Frågan om vilket märke jag gillar bäst är varken djup eller samhällstillvänd :arsele

Tja, man kan ju vara lite ironisk med med tanke på alla sånna trådar som rullar just nu.
De flesta fattar nog att jag menade att det här var en jäkligt lättviktig fråga.
Ditt pH är fortfarande lågt trots att du bor där det snart är vår igen, här är det hur mycket snö som helst och ingen ljusning.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Eftersom jag håller min hoj kär och den är av märket Kawasaki så kan jag ju bara rösta på ett sätt.

Therudeboy

Guest
Silwer, du är en jävel på att stava husqvarna rätt ;)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Silwer skrev:
Just om det ska vara U eller V har jag aldrig fattat, har sett båda.
Du ser fler i tråden som skriver med U.

Det ska vara med "v", anledningen till att jag skrev u va att engelsktalande uttalar det så.

Therudeboy

Guest
Silwer skrev:
Just om det ska vara U eller V har jag aldrig fattat, har sett båda.
Du ser fler i tråden som skriver med U.

Okej, du har aldrig varit i jönköping? för husqvarna ligger precis före ;)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Therudeboy skrev:
Okej, du har aldrig varit i jönköping? för husqvarna ligger precis före ;)

Det stavas ju visserligen inte så det heller

Hoj= husqvarna
Ort= huskvarna

:7peta

nog om det, nu håller vi oss till ämnet

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...