Djup fråga om motorcyklar i samhället?

Vilket märke är det främsta enl. dig?

• Antal röstningar
    0

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
TbA skrev:
Men hallå!!! :fatta! Yamaha har ju haft den mest sålda V-twinern i Sverige under många år. Yamaha´s custom twinnar har sålts i stora mängder.

Även kawasaki har en V-twin, VN1500/1600 & Mean Streak.

Twinnar passar bäst i customhojar. :tungan

Detta är SPORTHOJ.com, inte glidarhoj.nu :hihi

Custom V-twinnar räknas inte, vem som helst kan slänga ihop en sådan.
60 hästar på 1100cc, klarar ju fan en praktikant att bygga...

Rad4or passar bäst i familjebilar :tungan

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Holger skrev:
När det gäller 1000cc hojar har väl yamaha mer varit mer urmodell än suzuki
Fzr thunderace och R1 tänker jag på då....

Ahem, de hojarna kom väll ändå 15år senare än UR blejden... :rolleyes:

Men, visst R1an sportade till det lite, till och med Honda fattade vinken efter ett par år... :hihi

Men urmodell kan man aldrig kalla dem. :)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
ktmjacke skrev:
Du missar hela grejen,ingen har krävt att du ska vara man o stå för nåt du skrivit.Jag gav dig en känga tebax för gammal ost i all välmening.Finns andra tillfällen än den där halvt raderade tråden du länkade till att göra det för oxå.Men tydligen är du en stridslysten liten herre som tänder för minsta lilla.Annat är det med fabbo jacke serru.Sitter har under korkeken o skrattar åt dig bara.Skulle va kul att få göra en profil på dig o se om du vågar svara sanningsenligt på den?Är ganska säker på att jag kan spika det mesta.Du har en sån tunn o skör personlighet nämligen,går i alla fällor så lätt.Ursäkt skulle jag bara ge en MAN som står mittemot mig o tar näven,aldrig på nätet,vem vet,du kanske heter karin o är 43 år o bor i kiruna???Stå för vad du skriver istället o sluta pipa som en mus när du får tebax.

Tja visst står jag för vad jag skriver, men jag har aldrig skrivit det du säger så därför känns det helt meningslöst.
Det är inget jag varken tycker eller tänker om HD åkare ens.
Jag förstår inte deras hojval, men det har jag också skrivit.
Du har däremot rätt mycket funderingar kring vem jag är av nån anledning, det är ju rätt oviktigt i sammanhanget.
Strunt i ursäkten, men det är dålig stil att hitta på saker jag har gjort bara för att sätta dit mig, jag hittar inte på nånting om dig och ägnar mig heller inte åt att försöka nervärdera dig.
Det är rätt uppenbart att du inte läst så mycket av vad jag skriver för övrigt så det är ingen vits att vi fortsätter gaffla (ingen vinner heller på det), jag lägger ner i vilket fall o ska försöka låta bli att störa dig i fortsättningen.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

Silwer skrev:
Tja visst står jag för vad jag skriver, men jag har aldrig skrivit det du säger så därför känns det helt meningslöst.
Det är inget jag varken tycker eller tänker om HD åkare ens.
Jag förstår inte deras hojval, men det har jag också skrivit.
Du har däremot rätt mycket funderingar kring vem jag är av nån anledning, det är ju rätt oviktigt i sammanhanget.
Strunt i ursäkten, men det är dålig stil att hitta på saker jag har gjort bara för att sätta dit mig, jag hittar inte på nånting om dig och ägnar mig heller inte åt att försöka nervärdera dig.
Det är rätt uppenbart att du inte läst så mycket av vad jag skriver för övrigt så det är ingen vits att vi fortsätter gaffla (ingen vinner heller på det), jag lägger ner i vilket fall o ska försöka låta bli att störa dig i fortsättningen.
Du stör inte mig.Jag har läst mycket som du har skrivit,ibland är det sånt som jag uppfattar som cynism o lite av kängor.Därför trodde jag att du skulle tåla att få tillbaks lite oxå.Du snackar om att sätta dit dig???????Sen behöver du väl bara kolla din egen poll så är det väl ganska uppenbart vad du tycker om h-d o buellåkare.Jag har tvärtemot vad du säger hållit med om mycket av det som skrivits om h-d o dylikt,men när du byter från att snacka ner hojmärket till att såga förarna oxå vill jag gärna lägga in ett par ord.Sune jansson(en av sveriges bästa stuntare) är väl t.ex ingen bög i fransjacka???Du får gärna "störa" mig igen,detta är väl ändå ett öppet forum där alla får uttala sin åsikt???Sen behöver man ju inte dela åsikt för det.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
ktmjacke skrev:
Du stör inte mig.Jag har läst mycket som du har skrivit,ibland är det sånt som jag uppfattar som cynism o lite av kängor.Därför trodde jag att du skulle tåla att få tillbaks lite oxå.Du snackar om att sätta dit dig???????Sen behöver du väl bara kolla din egen poll så är det väl ganska uppenbart vad du tycker om h-d o buellåkare.Jag har tvärtemot vad du säger hållit med om mycket av det som skrivits om h-d o dylikt,men när du byter från att snacka ner hojmärket till att såga förarna oxå vill jag gärna lägga in ett par ord.Sune jansson(en av sveriges bästa stuntare) är väl t.ex ingen bög i fransjacka???Du får gärna "störa" mig igen,detta är väl ändå ett öppet forum där alla får uttala sin åsikt???Sen behöver man ju inte dela åsikt för det.

Sant, men jag har aldrig skrivit att de ä bögar, det är väl hårt, bra mycket värre än lite smädelser som är vanligt mellan folk med olika hojtyper.
Jag har tom polare som åker custom (dock ej HD), en åkte Buell med tills för några år sen.
Jag tycker bara inte om när man lägger orden i munen på mig och bestämmer vad jag tycker och tänker.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
svar

Silwer skrev:
Sant, men jag har aldrig skrivit att de ä bögar, det är väl hårt, bra mycket värre än lite smädelser som är vanligt mellan folk med olika hojtyper.
Jag har tom polare som åker custom (dock ej HD), en åkte Buell med tills för några år sen.
Jag tycker bara inte om när man lägger orden i munen på mig och bestämmer vad jag tycker och tänker.
Samma här,då är vi ju överens om nåt iaf*asg*Säger som martin itråden"det finns plats för oss alla"själv har jag 4 motorcyklar.3 är s.k sporthojar o 1 är en h-d.Men när folk tittar på min pres så ser dom flesta tydligen bara hd:n.Det är endå den hoj jag rullar minst med.Synd.Sen ser jag väl ut lite som en bikerbög,det kan jag hålla med om*ler*har nämligen ett annat intresse som heter tatueringar oxå.Men till min glädje så såg jag flera stycken ganska så blaffiga tatoos på sh-festen.Så man va ju inte ensam iaf.Sov gott nu silwer o dröm om en retta som wheelar runt ett hd-gäng i åttor*he he*

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Snark!! @Silwer/KTMJacke :huvet

Jag röstade på Suzuki trots jag kör Yamma nu och hade en Beemer innan.

Suzzen (GSX-R) är sexigast helt enkelt med lite egen stil till skillnad från dagens R1-plankningar hos övriga tillverkare. Tänker mest på framkåpan/lyse nu då.
Snyggaste lackerna osså sen -97 då designavdelningen äntligen vart en vända på torken.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
svar

Caffe skrev:
Snark!! @Silwer/KTMJacke :huvet

Jag röstade på Suzuki trots jag kör Yamma nu och hade en Beemer innan.

Suzzen (GSX-R) är sexigast helt enkelt med lite egen stil till skillnad från dagens R1-plankningar hos övriga tillverkare. Tänker mest på framkåpan/lyse nu då.
Snyggaste lackerna osså sen -97 då designavdelningen äntligen vart en vända på torken.
He he he,visst e det kul(not)med trådar som spårar ur?Helt plötsligt har man ju lixom glömt att andra stackare läser detta oxå*rodnar*

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vi läser inte, vi scrollar bara vidare... :hihi

:hej

Ni får ta era Motarder och köra en runda på bana motvarandra och se vem som har rätt :rofl

(eh, det var på skojjit sätt menat... :D )

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
svar

PutteLiten skrev:
Vi läser inte, vi scrollar bara vidare... :hihi

:hej

Ni får ta era Motarder och köra en runda på bana motvarandra och se vem som har rätt :rofl

(eh, det var på skojjit sätt menat... :D )
jag tar ju naturligtvis hd:n.Då hinner jag ju ett halvt varv minst innan han spytt klart*ler*

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
PutteLiten skrev:
Ahem, de hojarna kom väll ändå 15år senare än UR blejden... :rolleyes:

Men, visst R1an sportade till det lite, till och med Honda fattade vinken efter ett par år... :hihi

Men urmodell kan man aldrig kalla dem. :)
Ska vi prata urmodeller och stilskapare här i sandlådan är Kawas GPZ900R kung.
Bladen tillförde bara en annan ramtyp. :hej

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
isf tillförs gsxr750 från 85 med, visst gpz900 var sporthoj 1, men med suckan kom all racingstil, de var väl egentligen ingen vidare hoj, men den hade ju aluram bla och var en riktig lättviktare.
RD500 RG500 var sportiga med den tidens mått med, men 2t och det dog ju ut.
Sen blev sporthojarna allt tyngre igen tycker jag.
cbr900 är en milstolpe på sitt sätt då kom det smidiga igen, sen är det rätt dött fram till R1:)

japanskt tänkt iaf.

Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
#1: HD-åkare ÄR löst folk.

#2: GSX-R750 var revolutionerande när den kom, och det fanns inget fränare då. Alla sporthojjars urfader - därmed basta.

Så ÄR det - försök inte ens agrumentera emot :tummenupp

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
svar

Pejo skrev:
#1: HD-åkare ÄR löst folk.

#2: GSX-R750 var revolutionerande när den kom, och det fanns inget fränare då. Alla sporthojjars urfader - därmed basta.

Så ÄR det - försök inte ens agrumentera emot :tummenupp
Måste erkänna att om jag trycker in pekfingret mitt i magen så är jag nog lite "lös" he he. :hihi

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
svar

Förresten kommer jag ihåg att rd-350 var ansedd som en värsting när den kom,o den kom väl före gsx-750r?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
RD350 kom väl på 70-talet
Men den version de flesta tänker på är väl RD350 ypvs som kom 83, visst är det en kul hoj, men det är en 2t och som vi ser så blev det inget av den trenden i sporthojsvärlden.
RD500 kom 84 och året efter Suzukis RG500, men det var inte många år de fanns.
Minns inet men jag har för mig att RD350 överlevde alla de andra med fram till runt 88-90 fans modellen att köpa, sen var det spiken i kistan för den epoken.

Sen är väl helkåpa synonymt med sporthoj, tycker jag, RD350 fick ingen sån föränn 85 har jag för mig.(så då var tom RD500 före med det)

så GPZ900 kanske var först med sånt här även om gsxr750 året efter var betydligt raceinspirerad.

Sen finns det säkert några italienare jag inte ens vet fanns.

hmm kom att tänka på Hondas VF1000R med, den hade ju helkåpa 84 med, jaja

Ska man sen gå utanför "var mans sporthoj" så fanns ju cb1100r 82 med helkåpa, men de var ovanliga och dyra.

Last edited:

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Röstar på Honda, vill ha en Ducce, kan tänka mig en Buell. V-twin ska det vara!
Men har börjat snegla på supermotard :Bugar .

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...