Djup fråga om motorcyklar i samhället?

Vilket märke är det främsta enl. dig?


  • Antal röstningar
    0

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Suzuki fick min röst. :rock :rock

Mest pga Gixxer. För mig har GSXR alltid varit SPORTHOJEN framför alla andra. Alla andra är bara härmapor... :hihi
Helt ovetenskapligt och härligt subjektivt... :yoparty

Sedan att Suzuki lyckades göra den grymmast Twin motorn är ju inte heller fel (Synd bara att den lades ner innan man ens fick bort barnsjukdommarna...) :kär
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
PutteLiten skrev:
Suzuki fick min röst. :rock :rock

Mest pga Gixxer. För mig har GSXR alltid varit SPORTHOJEN framför alla andra. Alla andra är bara härmapor... :hihi
Helt ovetenskapligt och härligt subjektivt... :yoparty

Sedan att Suzuki lyckades göra den grymmast Twin motorn är ju inte heller fel (Synd bara att den lades ner innan man ens fick bort barnsjukdommarna...) :kär

Motorn hamnade väl i andra mindre sportiga modeller bara?, jag antar att det fanns anledningar till detta.
 

Therudeboy

Guest
Chris Husky skrev:
Det stavas ju visserligen inte så det heller

Hoj= husqvarna
Ort= huskvarna

:7peta

nog om det, nu håller vi oss till ämnet



För att inte bli totalt utskrattatd ;) så måste jag ju nu erkänna att jag hade totalt fel :D
 

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
SOLNA
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Kawasaki blev mitt svar !
Köpte hojen i våras, min första hoj nånsin(räknar ej min piaggo moppe)
Valde på utseende,sittställning,ljud och pris.
Hade jag köpt en fireblade eller r1 hade svaret nog landat hos dem :tuttar


// TOK :fyllisar
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Silwer skrev:
Motorn hamnade väl i andra mindre sportiga modeller bara?, jag antar att det fanns anledningar till detta.


Anledningen var ekonomi. Suzuki hade inte råd att tävla med både GXSR750 och TL100=R, och då valde de Gixxern.
TLRen togs fram enbart för att tävla med, och TLR är fortfarande version 1. Helt, HELT, oförändrad från dag 1.
Hade den fått samma modifieringar som t.ex Sp2an fick gämfört med SP1 hade TLRen varit en väldans mkt bättre hoj.
(Finns ett par riktigt grymma TLRen på TLPlanet.com som piskar det mesta som går att köpa(twinnar då...), och det roliga är att de inte kostat mkt mer än vad en standard 999a...)

Att motorn lever vidare är ju självklart. Man kan inte slänga marknades bästa twin i malpåsen utan att först få tillbaka utvecklings pengarna.

och, klart jag är lite ( :hihi) färgad... Men Tillern är en förbaskat fin hoj, om man bara fixar till en del saker som Suzuki skulle gjort på TLR v2.

Utseendet kan man diskutera. Jag tycker den är en av de vackraste hojarna, men det tycker inte alla... :)


:fyllisar
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
PutteLiten skrev:
Anledningen var ekonomi. Suzuki hade inte råd att tävla med både GXSR750 och TL100=R, och då valde de Gixxern.
TLRen togs fram enbart för att tävla med, och TLR är fortfarande version 1. Helt, HELT, oförändrad från dag 1.
Hade den fått samma modifieringar som t.ex Sp2an fick gämfört med SP1 hade TLRen varit en väldans mkt bättre hoj.
(Finns ett par riktigt grymma TLRen på TLPlanet.com som piskar det mesta som går att köpa(twinnar då...), och det roliga är att de inte kostat mkt mer än vad en standard 999a...)

Att motorn lever vidare är ju självklart. Man kan inte slänga marknades bästa twin i malpåsen utan att först få tillbaka utvecklings pengarna.

och, klart jag är lite ( :hihi) färgad... Men Tillern är en förbaskat fin hoj, om man bara fixar till en del saker som Suzuki skulle gjort på TLR v2.

Utseendet kan man diskutera. Jag tycker den är en av de vackraste hojarna, men det tycker inte alla... :)


:fyllisar

Japaner kan tillverka det mesta får man säga, men deras stora grej är ju rad4an, den har de byggt så länge nu att den kan de väldigt bra, V-twinnen var ju en rätt vågad chansning med tanke på Ducati som i sin tur gjort sånna väldigt länge.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Vadå inget bra, Jösse gjorde riktigt bra ifrån sig på en svensk Husky 260.
Kvalitet var det på de svenska grejerna även om de precis som dåtidens KTM var av lite stridsvagnstyp.

öjda glömde, Yamaha är favorit alla kategorier


Silwer skrev:
De skulle ju bara veta att det är ett italienskt spektakel sen över 15 år:-/
De var heller inget bra som svenska imho.
De är liksom pre-modern tid de äldre.

Sen var det ju vad just du tyckte och inte vilket märke som representerar Sverige:)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Blip skrev:
Vadå inget bra, Jösse gjorde riktigt bra ifrån sig på en svensk Husky 260.
Kvalitet var det på de svenska grejerna även om de precis som dåtidens KTM var av lite stridsvagnstyp.

öjda glömde, Yamaha är favorit alla kategorier

Personlig uppfattning, jag har haft flera gammla 70- o 80-tals HVA, jag vet vad det var för nånting.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Var jag rik skulle jag åka Honda, dom andra märkena känns mer eller mindre B. Dessutom gör honda snyggaste hojarna med, förutom nya R1 som krossar ALLT.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Silwer skrev:
Japaner kan tillverka det mesta får man säga, men deras stora grej är ju rad4an, den har de byggt så länge nu att den kan de väldigt bra, V-twinnen var ju en rätt vågad chansning med tanke på Ducati som i sin tur gjort sånna väldigt länge.


Japp, rad4 är väll nästan synonymt med Japps hoj. :)

Men Honda och Suzuki visade att de vågade och kunde tillverka ruggit bra Twinnar.

Yamaha och Kawasaki kunde eller vågade inte.
Jag kan förstå att Kawasaki inte en gjorde ett försök. De är ju relativt en liten MC tillverkare. Men Yamaha borde gjort ett försök. :fakta De har ju rätt gott om kosing...
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

Röstade på ktm.Men va det motorcyklar det gällde eller va det förarna?Såg att på hd o buellraden kunde man tydligen rösta på föraren oxå.Kanske va det som var samhällsbiten i hela tråden.Seriöst.......not
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Honda tilltalar mig mest. Dom har en kvalitetskänsla och bra finish på detaljer som jag saknar hos andra märken.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag svarade Honda, trots att endast en av mina/våra (4) hojjar är honda, dessutom en dålig modell (CM125 [CM som i CustoM]).

Varför? Erfarenheten, kvalitén... mm, sen lär det ju inte vara en slump att Honda vinner MotoGP? :)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
PutteLiten skrev:
Japp, rad4 är väll nästan synonymt med Japps hoj. :)

Men Honda och Suzuki visade att de vågade och kunde tillverka ruggit bra Twinnar.

Yamaha och Kawasaki kunde eller vågade inte.
Jag kan förstå att Kawasaki inte en gjorde ett försök. De är ju relativt en liten MC tillverkare. Men Yamaha borde gjort ett försök. :fakta De har ju rätt gott om kosing...

Yamaha gjorde en annan sak under denna tid som vi fortfarande nu märker av, de lanserade en litershoj som var väldigt lätt och med rätt extrema mått, den slog ner som en bomb får man säga. Fast med den beprövade rad4an.
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Som att diskutera vilken glass som är godast. Kul, men någon "sanning" kommer det inte att leda till. :huvet

Jag tycker såklart att Ducati sporthojen framför alla andra, men jag måste erkänna att nya Aprillian, MV Agusta och nya Kwaken är ruggigt snygga hojar.
:Bugar :Bugar :Bugar
Kommer inte ihåg vem som skrev det men att alla härmar GSX-R är ju skrattretande. Nya 1000ccm:aren är en fin och grym hoj, men att påstå att det är urmodellen för sporthojar är lika dumt som att påstå att Skoda Fabia är urmodellen för alla GT-bilar. :kocko
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag har haft både kawasaki-, honda-, yamaha- och suzukihojar och får väl säga att honda och suzuki varit betydligt driftsäkrare i mina fall. Skramlahaerna och kawaskakin var mycket mekande med. Idag tror jag dock det är sak samma vilket märke man än köper om man handlar nytt.
 
Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Top