Smart! Fan att jag inte har tänkt på det förut. Ett spännband är ju lätt att ta med sig och en stolpe går ju lätt att hitta.
En kompis funkar också!Smart! Fan att jag inte har tänkt på det förut. Ett spännband är ju lätt att ta med sig och en stolpe går ju lätt att hitta.
En kompis funkar också!
Tjocka kompisar kan du ha själv!Ett spännband tar mindre plats.
Allt är ju relativt, men nu blir jag nyfiken på hur dina spännband ser ut.Tjocka kompisar kan du ha själv!
Och är lättare att hitta!Ett spännband tar mindre plats.
Jag inbillar mig att eftersom man har "rullar" på varje länk så beror det på att det är bättre med rulle än utan rulle och eftersom rullarna inte är permanentsmorda så smörjer jag. kanske onödigt, jag tvättar också hojen, kanske också onödigt. Tvättar kläder, onödigt ?Mina resor är kortare än 1000 mil, så jag känner att kedjesmörjning inte är en del av det.
Men kanske en bra pryl om man vill göra det under resans gång.
Olja/fett ska ju in i rullarna, dvs smita förbi tätningarna och in på insidan, det som stannar kvar på utsidan blir ju rostskydd och skräpsamlare.Jag inbillar mig att eftersom man har "rullar" på varje länk så beror det på att det är bättre med rulle än utan rulle och eftersom rullarna inte är permanentsmorda så smörjer jag. kanske onödigt, jag tvättar också hojen, kanske också onödigt. Tvättar kläder, onödigt ?
Så tänker jag också, men jag kan ha fel…Olja/fett ska ju in i rullarna, dvs smita förbi tätningarna och in på insidan, det som stannar kvar på utsidan blir ju rostskydd och skräpsamlare.
Smörja kedjan varje tank är ju för antika kedjor.
Rullarna kan du ju smörja.De är varken permanentsmorda eller tätade.Så tänker jag också, men jag kan ha fel…
Allt smörja man ger en kedja hamnar utanpå rullen, inget kommer innanför det permanentsmorda.
Men säkert kan det göra skillnad, att man har någonting mellan rullen och drevet.
Men jag kör skitiga vägar, så jag tänker att det är bättre att rullen och drevet inte drar åt sig smuts.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|