Donington

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Trodde på "sete" som regnkung..!! efter förmiddans träning...Smekte varje böj o tycktes verkligen ladda för regnrace...men som vanligt läckert o se Rossi ta sig runt...Mitt tips -06...junior petar Biaggi...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
vargen skrev:
Trodde på "sete" som regnkung..!! efter förmiddans träning...Smekte varje böj o tycktes verkligen ladda för regnrace...men som vanligt läckert o se Rossi ta sig runt...Mitt tips -06...junior petar Biaggi...
FÅr Junior kontrakt i Repsol Honda ska jag äta upp en del på min hoj. :fakta
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Goodstuff skrev:
Kan någon förklara varför Mårtensson står som "excluded" i listan? Han syntes ju i bilde när han varvades två varv från slutet. :va
En hypotes: Hans maskin stannade under varv 7, men det verkar som han kom ut på banan igen ca 10 varv senare eftersom hans varvtid för varv 7 är 23.29.359. Förmodligen har man brutit mot någon regel när man tog in hojen till depå, eller när man släppte ut honom igen.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Goodstuff skrev:
FÅr Junior kontrakt i Repsol Honda ska jag äta upp en del på min hoj. :fakta

haha...men visst vore det skoj...se en pånyfödd recerhjärna "junior" i repsol mot en tråkspagetti...inga fördommar jag inte...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Neutral skrev:
Han kanske inte menade KRJr utan en junior som i godtycklig ung nykomling. :va

menade KRjr.. Killen verkar ju trotts allt kunna le så då finns det ju hopp...!!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
RedBaron skrev:
En hypotes: Hans maskin stannade under varv 7, men det verkar som han kom ut på banan igen ca 10 varv senare eftersom hans varvtid för varv 7 är 23.29.359. Förmodligen har man brutit mot någon regel när man tog in hojen till depå, eller när man släppte ut honom igen.

Han blev iaf svartflaggad, antingen teknisk svartflagg eller så är det nån regel jag har i bakhuvudet att man inte får vara mer än tre varv efter för att tas med i resultatlistan.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jag vill iaf se Nitro-san på en M1a 2006.
Han vinner inte VM men det är en kille som kan
slå Rossi när han är på rätt humör.

NoriHaga%20RedBullYamWM.jpg
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Haga var ju på tok för ojämn under sin sejour i MotoGP men han hade några grymma rcae på Red Bull Yamahan. Philip Island och Donington tex.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Hmm, så länge Rossi är med så vinner de säkra förarna aldrig.
Män som Haga som kan få infall av gudomlig inspiration är
vad som behövs för att utmana Rossi i ett race.

som i senaste WSBK-racet:
Haga makes R1 history with 16 to 1 charge!
http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=5&nid=115178

ingen fattade hur det gick till egentligen...

159974.jpg
 
Last edited:

sandstream

Guest
gthyni skrev:
Hmm, så länge Rossi är med så vinner de säkra förarna aldrig.
Män som Haga som kan få infall av gudomlig inspiration är
vad som behövs för att utmana Rossi i ett race.
som i senaste WSBK-racet:
Haga makes R1 history with 16 to 1 charge!
http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=5&nid=115178

ingen fattade hur det gick till egentligen...
Corser var tvungen att byta hoj och körde på sin reserv eftersom den ordinarie kändes trött (något var galet med motorn).
Om Haga vinner fler rejs i år så är det bra gjort, men även en blind höna kan hitta korn :hihi

Vermulen petar Biaggi, om gud vill och byxorna håller :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Corser var tvungen att byta hoj och körde på sin reserv eftersom den ordinarie kändes trött (något var galet med motorn).
Om Haga vinner fler rejs i år så är det bra gjort, men även en blind höna kan hitta korn :hihi

Vermulen petar Biaggi, om gud vill och byxorna håller :)
Corser hade ju tur att det blev rödflagg och han kunde byta hoj. Han sa ju själv att han inte hade en chans mot Haga, oavsett vad.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
Vermulen petar Biaggi, om gud vill och byxorna håller :)
Är det inte bättre att han petar Hayden eftersom han är sämre?

Spelar ändå ingen roll då Honda sprider sina framgångar medan Yamaha koncentrerar sina.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
gthyni skrev:
Hmm, så länge Rossi är med så vinner de säkra förarna aldrig.
Män som Haga som kan få infall av gudomlig inspiration är
vad som behövs för att utmana Rossi i ett race.

Haga är mycket riktigt helt enorm när han är som bäst, då är det absolut världsklass på honom, tyvärr blir det längre och längre mellan gångerna. Han verkar dessutom ha lite Kenny Roberts-takter, funkar inte hojen till absolut 100% så skiter Nitro-san i det....och funkar den så vinner han eller vurpar...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
Är det inte bättre att han petar Hayden eftersom han är sämre?

Spelar ändå ingen roll då Honda sprider sina framgångar medan Yamaha koncentrerar sina.
Honda har ju gått bort sig lite iom att de inte har en förare som kan utmana Rossi på daglig basis utan en hel hög med jämnsnabba förare som tar poäng av varandra. Nu är ju dessutom Edwards, som lämnade Honda, trea i totalen. Dubbelt Yamaha i topp vore nog för mycket för gubbarna på HRC....
Dock har de Pedrosa och Vermeulen i kulisserna men jag tror Rossi har slutat inna de är världsmästarämnen.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Corser var tvungen att byta hoj och körde på sin reserv eftersom den ordinarie kändes trött (något var galet med motorn).
Om Haga vinner fler rejs i år så är det bra gjort, men även en blind höna kan hitta korn :hihi

Vermulen petar Biaggi, om gud vill och byxorna håller :)
Fast Nitrosan tycker ju R1:an är trött också.... :hihi

Vermulen får nog en chans på en RCV i något satellitteam. Repsol Honda kommer att bestå av duon Hayden/Melandri i framtiden, om jag får spekulera. Sedan ska man ju inte glömma bort Pedrosa heller.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Chris Ash skrev:
Haga är mycket riktigt helt enorm när han är som bäst, då är det absolut världsklass på honom, tyvärr blir det längre och längre mellan gångerna. Han verkar dessutom ha lite Kenny Roberts-takter, funkar inte hojen till absolut 100% så skiter Nitro-san i det....och funkar den så vinner han eller vurpar...


Haga har alltid kört som bäst när han kört på Dunlopdäck. Alla andra däck har han klagat på. Om han har hittat känslan i Pirellidäcken nu så kommer han bli giftig!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Honda har ju gått bort sig lite iom att de inte har en förare som kan utmana Rossi på daglig basis utan en hel hög med jämnsnabba förare som tar poäng av varandra. Nu är ju dessutom Edwards, som lämnade Honda, trea i totalen. Dubbelt Yamaha i topp vore nog för mycket för gubbarna på HRC....
Dock har de Pedrosa och Vermeulen i kulisserna men jag tror Rossi har slutat inna de är världsmästarämnen.

Honda borde locka över Loris Capirossi till sitt bästa team 2006, Rossi slår de inte oavsett vad, men Capirex är nog bättre än Gibernau och (tyvärr) Kejsaren.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top