Dra snuten!!!

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Aprilia Fan skrev:
Vakna upp till verkigheten, vi bor i Sverige inte amerika.
Om man säger ingen kommmentar, så kommer du få hålla på att bråka med dom ett bra tag.
Har suttit i sitsen 4 gånger och jag kör ännu;)


hårt mot hårt tänker jag alltid köra i fortsättningen. :tummenupp

dra en rövare fungerar säkert åxå, men ändra inte på din historia :tummenupp
 

Davve

Guest
Hmmm

Vill inte moralpredika alltför mycket (kör inte själv som guds bästa barn alla gånger, men med hyfsat gott omdöme enligt mig själv). ;)

MEN jag tror att risken för att eventuella befängda politiska förslag om mc-förbud :skrämd , reg.skyltar fram osv. osv. ökar ju mer "idiotkörning" som förekommer.
Och då menar jag inte att pressa ur sin hoj ibland, när trafik- och vägsituationen tillåter!

Jag tror bara att de som kör som vettvillingar, fullständigt skiter i medtrafikanter och folk runtomkring och gör massa "fräcka" wheelies i stadstrafik och annat fjant bara sabbar för sig själva och alla andra motorcyklister genom att ge oss oförtjänt dåligt rykte.

Politiker och andra paragrafryttare är inte sena med att dra alla över en kant om man säger så.... :(

PS.Fan, vilken moraltant jag låter som... :rolleyes:
 

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
TL 1000s -97
En kompis till mej :rolleyes: Var ute och åkte. Sen kom en kille till som han känner, och dom drog på bakhjulet förbi en liten grusparkering där det stod en vit Passat. Sen gled dom skta ned i stan men Passaten gled efter och lade sej tätt bakom. Kompisen och hans kompis tänkte, "Oj en snut, bäst vi drar." Så det gjorde dom.

Senare satt dom och garvade för att sedan bryta upp och åka hem. När min kompis kom en bit hemmifrån stod en blå/vit bil på en parkering och körde genast efter min kompis hoj, som inte var svår att känna igen med sin Repsol lack. Kompisen drog på och slog av motorn för att glida in till sej utan lyse och ljud för att inte polisen skulle se nogot.

När han kom in på gården stod dom och väntade med en annan bil där.

Så han låste in sej och cyckeln i ett förråd och lyssnade när Tusse ryckte i dörren till trappuppgången.

Ser dom skylten så kan dom komma hem och titta, så åk inte hem direkt... :fakta
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
visst håller med .. man skall köra med vett i huvudet. :tummenupp
man kör ju som en tok när man inte riskerar andras liv. gäller iallafall för mig, sedan så har man ju sett andra som gör annorlunda :skrämd


stealthplate såg rätt ball ut :D ... finns den för sverige plåtar? :crash
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Det svåra med att haka av Bosse är att hålla kylan! Tät trafik har räddat mig ett par ggr, bara att glida undan. Motorväg är tufft då det går så jävla fort!

Om de tappar synkontakten med dig, måste de börjag om då? Typ: de ser dig köra som "olagligt" men kan inte ta dig förrän 20min senare, de har då inte sett dig hela tiden. Du har samma kläder etc. men VET de att det var du vid tidigare tillfälle? Verkar finnas en lucka där om man blånekar??
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
borde ju vara så att om dom tappar kontakten med dig tillräckligt länge för att det skall kunna ha ägt ett förarbyte så borde dom inte kunna sätta dit dig, :confused:

tror att det bara är att hålla lugnet, och kolla så att dom inte prejjar dig, och sedan när du ser ett ställe som dom inte kan köra på så utnjyttjar du tillfället

att bara köra gasen i botten utan att ha en plan om var man skall åka kan nog vara dumt/farligt,

lokal kännedom är nog det bästa att ha
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Det räcker med att dom tappar ögonkontakten, tiden spelar ingen roll.. :notme MEN tänk på att polisen kan ljuga i rätten, det har hänt förr :fakta :mad:
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Rammstein skrev:
Det räcker med att dom tappar ögonkontakten, tiden spelar ingen roll.. :notme MEN tänk på att polisen kan ljuga i rätten, det har hänt förr :fakta :mad:

haha .. å då ropade du ut, men jag svär.. ni såg mig inte . .jag körde juh ifrån er! :D
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Låter jävligt bra det där att inte tokgasa utan behålla hastigheten tills en trappa eller liknade hinder kommer som dom inte kan forcera med bil. Men då ger man dom iofs tid att ringa efter förstärkning...

Och hur är det egentligen med prejning, man borde få feta skadeståndet om dom mejar ner motorcykeln. Det är ju typ försök till dråp eller nåt...


Ett tips är att aldrig köra olagligt på för dig okänd mark... Tänk om du försöker köra ifrån dom och hamnar i en återvändsgränd, eller det kanske finns ett viltstängsel inne i skogen som du fastnar bakom... =)


Själv kör jag med "hjälmhuva". Det är ett sorts överdrag som förändrar hjälmens utseende, och den kan jag dra av i farten, det måste ju vara ganska effektivt... kanske? :tummenupp

Vända ut och in på jackan, kanske dra en tröjja över jackan... Listan kan göras lång. Allt för att dom inte ska kunna identifiera dig på ev. fotoupptagning från polisbilen...


Kolla på Americas most stupid criminals, och gör tvärtom! :D



Lycka till allihopa!!


/ZZZZzzzzzzz.....
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
hörde om en kille från min hemstad som körde ifrån pappa blå, och när han hade parkerat hemma på gården och stod på sidan om mc, så kör polis bilen rakt in i hojen och som ramlar över honom... han anmälde polisen..

så har ni väl bestämmt er för att dra pappa blå... så är det vinna/försvinna
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
DwD skrev:
hörde om en kille från min hemstad som körde ifrån pappa blå, och när han hade parkerat hemma på gården och stod på sidan om mc, så kör polis bilen rakt in i hojen och som ramlar över honom... han anmälde polisen..

så har ni väl bestämmt er för att dra pappa blå... så är det vinna/försvinna


Dvs, åk inte hem... Parkera och knata hem istället.... Eller knata någon annanstans... ;)
 

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
Zana skrev:


Frågan är hur fort snuthujjarna går när det inte är asfalt under sulorna, eller när vägen inte är rak... >>Typ moppefart<< :fakta
/Zana

Nänä nu är någon ute å svamlar. Det är nog bara ett fåtal på detta forum som är bättre att köra båge än poliser som inte gör annat på dagarna. Har du sett när de kört bana? Utklassade många snajders på R1'or mfl.. Snart hör man nån historia om om Zündapp med grovkrök och prejande poliser också...
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Jag håller med per!,

man skall nog tänka över ordentligt innan man blåser mc polisen.

kanske om dom kommer på tung bmw hoj och du har någon skogsväg som du kan jävligt bra
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Per skrev:
Nänä nu är någon ute å svamlar. Det är nog bara ett fåtal på detta forum som är bättre att köra båge än poliser som inte gör annat på dagarna. Har du sett när de kört bana? Utklassade många snajders på R1'or mfl.. Snart hör man nån historia om om Zündapp med grovkrök och prejande poliser också...

Ok, förlåt rå...

Fanns en tid då det verkade som om alla mcsnutar var typ 70år gamla.... Men nu för tiden kanske det inte stämmer.....

edit: typ gubben som åker förbi i snigelfart när man dricker sin cola vid brostugan... =)


/Zana
 
Last edited:

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Zana skrev:


Fanns en tid då det verkade som om alla mcsnutar var typ 70år gamla.... Men nu för tiden kanske det inte stämmer.....




/Zana

För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen! :fakta
dessutom har väll gubbarna fått lååång tid på sig att köra in sig på maskinerna de använder?
 

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
Nr:18 skrev:
Allt som behövs för att stoppa dej.....
Fundera en stund på om det är värt att riskera livet på dej själv och en hel massa andra bara för att vara cool :rolleyes:


Cool och cool, man behöer inte spela allan ballan cool för att dra ifrån snuten, kan vara för att man vill slippa undan böter osv
 

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
Om jag skulle fundera på att "dra" en mc snut så skulle det INTE vara på kurv vägar,, enda stället jag skulle ha ngn möjlighet att klara mig va på motorväg :rodnar :fakta Do e skitduktiga på å köra tyvärr :mad: :D :D
 

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
TL 1000s -97
Jag e faktiskt garage polare med en MC snut. Privat har han en Yamaha GPS eller vad den heter. Ni vet, den med enkelsving fram...

Han har extra högt kåpglas och extra högt styre, hojen väger bly och han e över 50 (tror jag) Men det e fan inte lätt att piska honom med rettan på en kurvig väg, visst går det, men då e´re knäskrap och styrfladder som gäller... Om man kör så finns inga marginaler för grus och mötande bilar... :(

Jag skulle kanske försöka dra en bil... men kom det en snutMC skulle jag tänka efter ett par gånger...
 

Larsa_Gasa

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
r1
DwD skrev:
...

något som jag rekomenderar är att spela in samtalet med dom på något sätt.
för dom försöker med en massa knep för att få dig att tala som dom ingentligen inte får göra.

vid en fråga så kommer dom även att ta en lång paus för att få dig att döda tystnaden, gör inte det!.

sök på nätet på förhörs teknik.
jävligt bra att ha när det händer!

Sök på "förhörsteknik", "Spetznas" och "Rambo". Ni kommer att bli helt grymma och oövervinnerliga i alla sitationer! Tips! Plocka fram din gamla C64 och träna lite sparkar i spelet "Last ninja" också.













;)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top